Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Betaling hurtiglading

Startet av runarlan, torsdag 05. mars 2015, klokken 11:48

« forrige - neste »

runarlan

Hei. Jeg skriver en masteroppgave om elbiler og ladestasjoner, hvor jeg analyserer det økonomiske ved ladestasjonene. Jeg trenger litt hjelp fra dere med elbil til å svare på en undersøkelse som tar 2-3 minutter og omhandler elbilen og betalingsvilligheten deres for huttiglading. Undersøkelsen finner du her: https://docs.google.com/forms/d/1juOkcPeKSrHOGzGzL4slwY7EHN6WCHkSI7A5ZWya8Z4/viewform?c=0&w=1
Tusen takk for hjelpen!

elektrolux

#1
Ganske bra spørreundersøkelse, men selvfølgelig et par ting:

Du spør om betalingsviljen på hurtiglading og gir mulighet for mellom 1-5 kr / min.

Med tanke på at hurtiglading er helt opp til 150 kW altså opp til 2,5 kW / min bør en kunne få mulighet til å betale i alle fall det strømmen koster, og gjerne 3 ganger det strømmen koster spør du meg. Du makser ut med 5 kr / min som gir lite rom for fortjeneste til dem som leverer hurtiglading

Du spør om hvor mye en er villig til å betale for fri tilgang på lading og minste beløp er 50 kr. Minste beløp bør være 0 kr da det i utgangspunktet er
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

runarlan

Hei elektrolux! Selvfølgelig kunne noe vært gjort annerledes, og noen ting burde også vært annerledes. Alt skal tas høyde for i resultatanalysen. Har valgt å ikke ta med mer enn opp til 5 kr, fordi jeg vet at betalingsvilligheten er lav og få ville svart noe over 5, derfor har jeg samlet opp de som er villig til å betale mer i en egen kategori: "over 5 kr/min".
Det er nok mye som kunne vært gjort tydeligere i undersøkelsen. Hurtiglading er her ment som den standarden som finnes i dag, hvor hurtiglading stort sett er 50 kW. Tesla tilbyr vel 120 kW, men få andre som gjør dette.
Det burde nok også vært alternativ på lavere enn 50 kr/mnd på abonnement. Her har jeg kanskje tatt det som en selvfølge at folk bør være villige til å betale 600 kr i året for ubegrenset tilgang til "drivstoff".

elektrolux

Syntes det blir feil å betale 600 kr i året for noe som kanskje er verd 6000 kr eller 10 kr. Bedre å betale etter forbruk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

runarlan

Det kan du si. Men du kan også si at det er feil å betale 199 i måneden for mobilabonnementet ditt for å få ubegrenset ringing og sms og 1 GB data, hvis du bruker 100min, 400sms og 600MB. Men det man betaler en fast pris for, er gjerne tryggheten, og kanskje er det også mulig med bundling av andre typer tjenester i en slik prisingsmodell.

03sib113

Noen grunn til at denne ligger i vw tråden?

(Jeg har ikke lest alle innlegga, men responsen ville vel vært bedre i lade tråden? - men sksl du bare ha meninger fra vw eiere er du jo helt rett ;D)
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

runarlan

Sitat fra: 03sib113 på fredag 06. mars 2015, klokken 20:31
Noen grunn til at denne ligger i vw tråden?

(Jeg har ikke lest alle innlegga, men responsen ville vel vært bedre i lade tråden? - men sksl du bare ha meninger fra vw eiere er du jo helt rett ;D)

Hei 03sib113! Jeg har delt dette i ganske mange tråder, blant annet diverse lokale foreninger og diverse biltyper.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA