Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkevidde i 100km/t

Startet av øyy, torsdag 05. mars 2015, klokken 00:12

« forrige - neste »

1000kwh

Har prøvekjørt Renault Zoe 2 ganger i rundt 0 grader og varierende vær (men bare veier). Det har ikke gitt mer enn 100 "komfortable" kilometre. Særlig når man prøvekjører er man ikke så høy i hatten når man fyker rundt med 15% batterikapasitet.

Nå har jeg prøvekjørt noe elbiler (Leaf, Soul og Zoe), og jeg vil påstå at ingen av dem er biler som er aktuelle for motorveikjøring. Det drar enormt med batterikapasitet å ligge i 110 km/t, og i tillegg må man gjerne et godt stykke av motorveien før man kan lade. I tillegg er det gjerne bare én enkelt lader der man må stoppe. Så da er man jo helt kjørt hvis det står noe andre der eller det er feil på stasjonen.

Jeg mener man bør ha basere seg på å ha 20-30% reell restkapasitet på batteriet når man stopper for å hurtiglade slik at man kan komme seg til neste lader hvis det skulle være feil eller kø. Foreløpig er det jo ikke særlig mange biler som klarer det når ruta er over 100 km. 

Kent

På E-Golfen sommerstid så kommer man vel ~140km eller noe i 100 km/t og ~120km i 120km/t

Vinterstid så er det så variabelt med føre og temperatur at man kan få alt fra 140-60km i disse hatighetene.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Joey Pedersen

Sitat fra: øyy på torsdag 05. mars 2015, klokken 00:12
Jeg lurer på å kjøpe meg elbil. Har lest igjennom mange tråder her her på forumet (og google) for å prøve å finne ut hvor lang rekkevidde feks E-golf, Soul og i3 (ikke Tesla) har hvis man kjører i 100km/t om sommeren. Mulig svaret jeg leter etter finnes her allerede, men jeg har ikke klart å finne det..

Jeg bor i Oslo og har hytte i Strömstad lurer jeg på om noen av disse bilene realistisk kan kjøre de 13 milene jeg trenger om sommeren? Slik jeg har forstått det, skal det være mulig i en E-golf hvis man kjører 10-30km/t under fartsgrensen, men er det realistisk å klare 13 mil ved å holde fartsgrensen uten å hurtiglade på veien?

Vet at fart dreper batteriet, men det vil gjøre overgangen i hodet mitt fra fossilbil enklere ;)
Jeg ville ha kjøpt meg en hybrid bil for da har du ikke den rekkevide angsten med deg
hele tiden. Du slipper å planlegge når du må lade og hvor du skal finne disse ladestasjonene henne.
Er du ute på langturer oppe i fjellene motoren konker ut så kan du starte opp og kjøre videre med
den andre motoren, en hybrid bil har to motorer, en strøm og en bensin. Jeg var ikke i tvil da
jeg kjøpte meg en GOLF GTE HYBRID, den har tilhengerfeste også.
Mvh
Joey Pedersen

heidu

Sitat fra: Jostein Pedersen på tirsdag 14. april 2015, klokken 02:28
Sitat fra: øyy på torsdag 05. mars 2015, klokken 00:12
Jeg lurer på å kjøpe meg elbil. Har lest igjennom mange tråder her her på forumet (og google) for å prøve å finne ut hvor lang rekkevidde feks E-golf, Soul og i3 (ikke Tesla) har hvis man kjører i 100km/t om sommeren. Mulig svaret jeg leter etter finnes her allerede, men jeg har ikke klart å finne det..

Jeg bor i Oslo og har hytte i Strömstad lurer jeg på om noen av disse bilene realistisk kan kjøre de 13 milene jeg trenger om sommeren? Slik jeg har forstått det, skal det være mulig i en E-golf hvis man kjører 10-30km/t under fartsgrensen, men er det realistisk å klare 13 mil ved å holde fartsgrensen uten å hurtiglade på veien?

Vet at fart dreper batteriet, men det vil gjøre overgangen i hodet mitt fra fossilbil enklere ;)
Jeg ville ha kjøpt meg en hybrid bil for da har du ikke den rekkevide angsten med deg
hele tiden. Du slipper å planlegge når du må lade og hvor du skal finne disse ladestasjonene henne.
Er du ute på langturer oppe i fjellene motoren konker ut så kan du starte opp og kjøre videre med
den andre motoren, en hybrid bil har to motorer, en strøm og en bensin. Jeg var ikke i tvil da
jeg kjøpte meg en GOLF GTE HYBRID, den har tilhengerfeste også.

http://www.nordlie-auto.no/kontakt-oss/ansatte/

Salgskonsulent Audi
Jostein Mottang Pedersen
Tlf: 69 24 28 13
Mob: 90 67 91 91
E-post:
jostein.mottang.pedersen@moller.no

En og samme person?

grorudklovnen

#19
Sitat fra: heidu på tirsdag 14. april 2015, klokken 09:06
Sitat fra: Jostein Pedersen på tirsdag 14. april 2015, klokken 02:28
Sitat fra: øyy på torsdag 05. mars 2015, klokken 00:12
Jeg lurer på å kjøpe meg elbil. Har lest igjennom mange tråder her her på forumet (og google) for å prøve å finne ut hvor lang rekkevidde feks E-golf, Soul og i3 (ikke Tesla) har hvis man kjører i 100km/t om sommeren. Mulig svaret jeg leter etter finnes her allerede, men jeg har ikke klart å finne det..

Jeg bor i Oslo og har hytte i Strömstad lurer jeg på om noen av disse bilene realistisk kan kjøre de 13 milene jeg trenger om sommeren? Slik jeg har forstått det, skal det være mulig i en E-golf hvis man kjører 10-30km/t under fartsgrensen, men er det realistisk å klare 13 mil ved å holde fartsgrensen uten å hurtiglade på veien?

Vet at fart dreper batteriet, men det vil gjøre overgangen i hodet mitt fra fossilbil enklere ;)
Jeg ville ha kjøpt meg en hybrid bil for da har du ikke den rekkevide angsten med deg
hele tiden. Du slipper å planlegge når du må lade og hvor du skal finne disse ladestasjonene henne.
Er du ute på langturer oppe i fjellene motoren konker ut så kan du starte opp og kjøre videre med
den andre motoren, en hybrid bil har to motorer, en strøm og en bensin. Jeg var ikke i tvil da
jeg kjøpte meg en GOLF GTE HYBRID, den har tilhengerfeste også.

http://www.nordlie-auto.no/kontakt-oss/ansatte/

Salgskonsulent Audi
Jostein Mottang Pedersen
Tlf: 69 24 28 13
Mob: 90 67 91 91
E-post:
jostein.mottang.pedersen@moller.no

En og samme person?
Jostein har i samtlige innlegg skrytt at Golf Hybrid og/eller rakket ned elektriske biler.

Dersom han jobber for Møller så kontakter jeg VG. Kanskje han kan forklare hvorfor han troller forumet med Møller hybrid bil spam uten å advare mot skjult reklame.

Le

Sitat fra: grorudklovnen på tirsdag 14. april 2015, klokken 09:16
Jostein har i samtlige innlegg skrytt at Golf Hybrid og/eller rakket ned elektriske biler.

Dersom han jobber for Møller så kontakter jeg VG. Kanskje han kan forklare hvorfor han troller forumet med Møller hybrid bil spam uten å advare mot skjult reklame.

Mistenksom ???

Sitat fra: Jostein Pedersen på mandag 13. april 2015, klokken 21:15
Nå blir det slutt på å kjøre i kollektivfeltet, må betale bompenger og ikke mere gratisparkering. Alle fordelene med elbil forsvinner med fortsatt fritak på avgift på kjøp av ny bil.

Sitat fra: Jostein Pedersen på tirsdag 14. april 2015, klokken 02:42
Nå har jeg endelig fått prøve kjørt den nye GOLF GTE HYBRID.
Dette er den beste bilene jeg har kjørt på lenge og for en kjørekomfort.
Var rett ut på møtorveien og satte den førs i ren eldrift og trøkket gassen
rett i bon og bilen tok ut som bare det, trykket deretter på Gte knappen
og trødde gaspedalen ned til den ikke kommer lenge og bilen tok av som bare
ett lyn, den giret ned og det tok ikke lange tiden før spedometeret viste 140 km
og da måtte jeg bremse ned. Jeg er stolt og ser muye fram til jeg får min GOLF GTE
om noen måneder. En ren elbil vil jeg ikke ha og som selgere og forhandlere sier så er
hybrid biler som er fremtiden og ikke en ren elbil. Denne tesla propagandaen er jeg lei
av og høre på, skal eller må du lever denne bilen inn på verksted så vil du merke det godt
i lommeboka di. Ja folkens kjøp Hybrid og du vil ikke trege.


Espen Hugaas Andersen

Sjekket litt og det er en som heter "Jostein Pedersen" født 1964 registrert i skattelistene for Stavanger i 2009. Antar det er snakk om denne personen og det er ingen mellomnavn, utifra at han oppga alder "50" i profilen.

Jeg vil tro at det er snakk om noen som har et behov for å rettferdiggjøre bilkjøpet for seg selv, og som søker bekreftelse og anerkjennelse.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

timingbeltkiller

Hvorfor 100km/t?
Spiller det noen rolle om du bruker 1,5 eller 2 timer på turen til/fra Stømstad?

Prøv å kjøre turen i høyre felt i vogntogfart (80 km/t) med den bilen du har nå.
Klarer du det uten å få gnagsår på sjela, kan du trygt kjøpe en eGolf, Soul eller Mercedes el B.

Men klarer du det ikke, gjør du klokt i å vente på biler med lengre rekkevidde eller kjøpe en Tesla S70.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Rob72

Nissan Leaf 1 år gammel: Kjørte Asker-Töcksfors i påsken (123 km) og det gikk helt greit - lå stort sett i 92-93 km/t. Kjøpte en pølse og hurtigladet en halvtime på vei tilbake igjen, fordi full last og Oslofjordtunnelen gjorde at den ikke ville klart 123 km da. Tørt føre&vinterhjul.

Mvh, Robert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA