Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lade hos fortum?

Startet av ravn, onsdag 04. mars 2015, klokken 12:59

« forrige - neste »

ravn

Hei!
Jeg har type 2 - type 1 32A kabel med tilhørende type 1 til roadster adapter ( https://sites.google.com/site/thecantesla2j1772/home )

Vil dette gi meg 7kw lading på Fortum sine stasjoner slik som på vanlige ladestasjoner?
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

Det vil jeg tro, men om du kobler deg på en hurtiglader (med 43kW max effect) vil jeg anta du fortsatt vil faktureres 2,50kr/min for bruken selv om du bare kan nyttiggjøre deg drøye 7kW.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ravn

Ja det var mitt oppfølginsspørsmål, hvordan priser Fortum. Regner med du har rett der, men fremdeles bedre med 7kw enn 0 :)

Kanskje jeg skal stikke innom en av dem som er ferdige her for å teste, før jeg legger ut på langtur ;)
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

jkirkebo

Sitat fra: ravn på onsdag 04. mars 2015, klokken 13:05
Ja det var mitt oppfølginsspørsmål, hvordan priser Fortum. Regner med du har rett der, men fremdeles bedre med 7kw enn 0 :)

Kanskje jeg skal stikke innom en av dem som er ferdige her for å teste, før jeg legger ut på langtur ;)

Fortum tar 2,50 pr. minutt om man kobler seg på et 43kW uttak, uansett hvor mye du trekker. Jeg fikk akkurat en faktura på 325,- for til sammen 2 timer og 10 minutters lading (to tilfeller) på et 43kW uttak utenfor kommende Kiwi på Dokka. Kjørte TMS så jeg trakk 22kW. Det sto riktignok "gratis de første 20 minutter i butikkens åpningstid ut februar" eller noe sånt på laderen, uten at det gjorde seg gjeldende på fakturaen. Siden Kiwi ennå ikke har flyttet til dette bygget har de teknisk sitt på det tørre ;) (gidder mao. ikke å klage på det)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joakim Sveli

Vi har rene Mode 3 type 2 ladere en rekke steder med både 22kW og 7,4kW maks effekt. Disse koster hhv. 1kr per min og 0,25 kr per min.

Flere steder har vi også 22kW der effekten deles på 2 dersom to lader samtidig på en dobbeltstolpe. Er du alene får du 22kW (eller 7,4kw om du kun har enfas ombordlader). Prisen er kr 0,5 kr per min, samme som en ren 11kW lader.

Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

ravn

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ravn

Svarer megselv også.
Med riktig adapter ladet jeg Roadsteren uproblematisk på 60A ved Kiwi Os.
Det muliggjorde tur/retur Stavanger-Bergen for kundemøter på en dag.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

hallvardr

Sitat fra: Joakim Sveli på torsdag 05. mars 2015, klokken 09:06
Vi har rene Mode 3 type 2 ladere en rekke steder med både 22kW og 7,4kW maks effekt. Disse koster hhv. 1kr per min og 0,25 kr per min.

Flere steder har vi også 22kW der effekten deles på 2 dersom to lader samtidig på en dobbeltstolpe. Er du alene får du 22kW (eller 7,4kw om du kun har enfas ombordlader). Prisen er kr 0,5 kr per min, samme som en ren 11kW lader.

Kan ikke dere i Fortum enten legge til eller oppgradere en lader i Ringebu/Vinstra til 63A slik at alle med Roadster og potensielt de med Zoe kan kjøre fra Oslo til Trondheim/Oppdal/Molde/Kristiansund/Ålesund på en dag?

Hva skal til før at dere vil gjøre det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA