Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Felger (igjen)

Startet av Guybrush, onsdag 04. mars 2015, klokken 10:56

« forrige - neste »

Guybrush

Jeg vet det finnes mange felgtråder, men de fleste begynner å bli gamle.

Mange venter på nye biler og eventuelt sommerfelger på sine biler.

Derfor har jeg to spørsmål.


1. Gruppekjøp?
2. Hva slags felger passer en Steel Grey bil? Synes det ser veldig fint ut med en felg som da er litt mørkere i fargen også. Noen (u)enige?

Martinius

Jeg tenker at hvis man folierer bort krommen så passer det med mørkere (sorte) felger på en steel grey. Jeg har vel bestemt meg for å gå for sølv felger på min steel grey. Det blir vel litt mye med "gun metal" felger på en steel grey bil?

Gruppekjøp er helt klart interessant, men det er jo kult å ha noe få andre har også... Jeg vurderer Vossen, men nødvendige og tilpassede sentreringsringer og egne bolter ser jeg på som en ulempe.

Guybrush

#2
Sitat fra: Toosleezaay på onsdag 04. mars 2015, klokken 11:20
Det blir vel litt mye med "gun metal" felger på en steel grey bil?

Er ikke så sikker...

En annen ting jeg lurer på. Hva slags dekk kommer med de nye bilene. Passer de feks. 19 x 8.5 felger?

Celter

De nye 85D kommer vel med 245 dekk foran og bak, mens P85D kommer med 245 foran og 265 bak.
Jeg har kjøpt 20" felger både til vinter og sommerhjul. 8,5" foran og 10" bak på sommerhjulene passer perfekt.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Havebigfun

Sitat fra: Guybrush på onsdag 04. mars 2015, klokken 11:47
Sitat fra: Toosleezaay på onsdag 04. mars 2015, klokken 11:20
Det blir vel litt mye med "gun metal" felger på en steel grey bil?

Er ikke så sikker...

En annen ting jeg lurer på. Hva slags dekk kommer med de nye bilene. Passer de feks. 19 x 8.5 felger?
gun metal er mørk bronse, altså brunaktig- synes ikke det passer så godt med steelgray.

Guybrush

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 04. mars 2015, klokken 17:21

gun metal er mørk bronse, altså brunaktig- synes ikke det passer så godt med steelgray.

Åj! Det visste jeg ikke. Det betyr ihvertfall at jeg må se felgene før jeg bestiller noe...

Havebigfun

#6
Sitat fra: Guybrush på onsdag 04. mars 2015, klokken 17:33
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 04. mars 2015, klokken 17:21

gun metal er mørk bronse, altså brunaktig- synes ikke det passer så godt med steelgray.

Åj! Det visste jeg ikke. Det betyr ihvertfall at jeg må se felgene før jeg bestiller noe...
Kjøpte slike hos Ila dekk- de jeg fikk utlevert var vesentlig lysere og mere brunaktig en felgen som hang på veggen- ble litt skuffet- mulig den sølvfargede varianten passer bedre- felgene er iallefall fine!

eifi

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 04. mars 2015, klokken 17:21

gun metal er mørk bronse, altså brunaktig- synes ikke det passer så godt med steelgray.

Det skal ikke være noe brunt/bronse i gunmetal. Det er en slags medium gråfarge.

Havebigfun

Sitat fra: eifi på onsdag 04. mars 2015, klokken 18:49
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 04. mars 2015, klokken 17:21

gun metal er mørk bronse, altså brunaktig- synes ikke det passer så godt med steelgray.

Det skal ikke være noe brunt/bronse i gunmetal. Det er en slags medium gråfarge.
Det var det jeg trodde også- til jeg så mine Polar Izar- felgene.
Smaken er som baken - poenget for meg var bare at dere ikke skal velge på feil premisser.

Øggen

MINE polar felger i gun metal er iallefall gråe.
Kan til nød gå med på at der er et svakt lillaskjær. Ikke bronse iallefall.

HelectriC

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 04. mars 2015, klokken 18:09
Sitat fra: Guybrush på onsdag 04. mars 2015, klokken 17:33
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 04. mars 2015, klokken 17:21

gun metal er mørk bronse, altså brunaktig- synes ikke det passer så godt med steelgray.

Åj! Det visste jeg ikke. Det betyr ihvertfall at jeg må se felgene før jeg bestiller noe...
Kjøpte slike hos Ila dekk- de jeg fikk utlevert var vesentlig lysere og mere brunaktig en felgen som hang på veggen- ble litt skuffet- mulig den sølvfargede varianten passer bedre- felgene er iallefall fine!

Ila har to forskjellige alternativer, en mer bronse og en mer grå. Du har nok fått feil.
ioniq 5

D.O

Sitat fra: Celter på onsdag 04. mars 2015, klokken 16:26
De nye 85D kommer vel med 245 dekk foran og bak, mens P85D kommer med 245 foran og 265 bak.
Jeg har kjøpt 20" felger både til vinter og sommerhjul. 8,5" foran og 10" bak på sommerhjulene passer perfekt.
I følge USA forumet, så leveres P85D nå med 245 foran og bak på 21"
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

jazzwheel

Har noen fått utlevert P85D med 265bak i Norge?

Om det de sier på USA forumet stemmer så kanskje det betyr at de kommer med en P85D+ om litt?

frosken

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 05. mars 2015, klokken 11:54
Har noen fått utlevert P85D med 265bak i Norge?

Om det de sier på USA forumet stemmer så kanskje det betyr at de kommer med en P85D+ om litt?
Min bil kom med 265 bak på sommerhjulene.

Dennis

Fikk bekreftet at også min får 265 bak slik alle tidligere P85D med 21" har blitt levert (Også i Norge)

Så virker som at grunnen til at noen i USA har fått like foran og bak er pga de har hatt lite på lager en periode eller noe slikt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA