Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi R8 e-Tron, 92 kWh, ca 450 km

Startet av sturle, onsdag 04. mars 2015, klokken 09:55

« forrige - neste »

sturle

Rykta om at Audi kjem med ein rein elektrisk "Tesla-killer" har vorte meir handfaste.  Audi R8 e-Tron er klar for levering frå 2016.  Ladesystem er CCS.

Dei tyske nettsidene til Audi seier at dei tek imot ordrar i 2015, og lovar levering i 2016.  Ser ikkje noko på dei norske sidene.

satheesh.net

Det vil aldri bli en Tesla-killer, så sant den ikke får plass til (minst) fem personer, lang rekkevidde, stor bagasjeplass, minst like gode kjøreegenskaper og imponerende (gratis) ladeinfrastruktur. Først da begynner vi å snakke ...

0-100 burde ikke være en benchmark på at det er en Tesla-killer. ;)

sølv-pilen

Tja, alt lander vel på pris vil jeg tro. Synes Audi her kommer med ett spennede alternativ der de gir mye det samme som Tesla, bare enda bedre. Gleder meg å se denne bilen utvikle seg mot ett sultent marked i 2017.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

edyrli

Jeg tror ikke Audien konurrerer i helt samme segment.
Audien har nok bedre: Rekkevidde, Kjøreegenskaper, Ytelse,  byggekvalitet, serviceapparat bl.a.
Men taper på plass og pris.

Dermed ikke en direkte Tesla S killer, men den er garantert en Tesla Roadster killer.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA