Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Car-Net oppvarming frontrute

Startet av ArTa, mandag 02. mars 2015, klokken 16:57

« forrige - neste »

ArTa

Er det flere her som ikke har mulighet til å kunne sette i gang oppvarming av frontrute fra Car-Net. Noen som eventuelt har fått noe løsning eller et fornuftig svar fra Møller eventuelt andre forhandlere eller VW.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Råde

Det er mange som ikke kan dette. Alle biler produsert før uke 45 har ikke hardware til det i følge møller.
e-Golf | X75D

Bawler

Prøv å skru på frontruta før du slår av bilen. Sjekk på appen etterpå om det har kommet et rutevarmesymbol hvor du starter varming manuelt.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

ArTa

Sitat fra: Bawler på mandag 02. mars 2015, klokken 18:47
Prøv å skru på frontruta før du slår av bilen. Sjekk på appen etterpå om det har kommet et rutevarmesymbol hvor du starter varming manuelt.
Har prøvd med å skru på frontrutevarmen før jeg slo av bilen, i Car-net appen dukker det opp symbol for frontruteoppvarmimg, men det er bare en status symbol ikke noe jeg kan gi kommando med. Den forsvinner etter at man har startet klimaregulering en gang.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

mihkku

Skjønner bare ikke at folk går i mot Møller når de har failet litt her (?) Virker til å være mer enn nok personer som irriterer seg grønn over dette.

Råde

Gå imot møller. Hvordan? Det er bare for de å stikke fingrene i ørene å si babababababababa uansett.
e-Golf | X75D

mihkku

I USA hadde man dannet gruppesøksmål, her i Norge klager vi bare og gidder ikke å gjøre noe med det. Nå er det jo minst 10 personer som har klaget på dette forumet alene, så antallet som er skuffet over denne mangelen kan vel antas å være langt større.

ArTa

Sitat fra: mihkku på mandag 02. mars 2015, klokken 22:31
Skjønner bare ikke at folk går i mot Møller når de har failet litt her (?) Virker til å være mer enn nok personer som irriterer seg grønn over dette.

Jeg venter på svar på om det finnes noe løsning fra selgeren, får det mest sannsynlig imorgen. Møller har jeg aldri hatt noe godt med, etter at jeg kjøpte Golf V i 2004 fra dem så sa jeg egentlig aldri mer Møller og VW, men 10 år etterpå går jeg i fella igjen på grunn av at jeg syntes det var elbilen fra VW som var det beste alternativet mhp. Design / økonomi. Det kan jo hende Møller gir meg et positiv svar på problemet, får ha litt tålmodighet før jeg blir grønn.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Råde

Sitat fra: mihkku på mandag 02. mars 2015, klokken 23:06
I USA hadde man dannet gruppesøksmål, her i Norge klager vi bare og gidder ikke å gjøre noe med det. Nå er det jo minst 10 personer som har klaget på dette forumet alene, så antallet som er skuffet over denne mangelen kan vel antas å være langt større.
Ser den, men er det noen som har en sak? Det er ingen som har blitt lovet de mulighetene i app og portal som det klages over. I hvert fall ikke i offisielt materiell fra Møller. Dessverre.
e-Golf | X75D

Nuvolari

Sitat fra: Tass på tirsdag 03. mars 2015, klokken 01:15
Sitat fra: mihkku på mandag 02. mars 2015, klokken 22:31
Skjønner bare ikke at folk går i mot Møller når de har failet litt her (?) Virker til å være mer enn nok personer som irriterer seg grønn over dette.

Jeg venter på svar på om det finnes noe løsning fra selgeren, får det mest sannsynlig imorgen. Møller har jeg aldri hatt noe godt med, etter at jeg kjøpte Golf V i 2004 fra dem så sa jeg egentlig aldri mer Møller og VW, men 10 år etterpå går jeg i fella igjen på grunn av at jeg syntes det var elbilen fra VW som var det beste alternativet mhp. Design / økonomi. Det kan jo hende Møller gir meg et positiv svar på problemet, får ha litt tålmodighet før jeg blir grønn.

Aldri mer møller her heller. De 3 siste bilene har jeg kjøpt hos Erik Arnesen Bryn. Meget fornøyd.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

mihkku

Man kan jo tenke seg at dette er en mangel, spesielt for de som har fått bilene flere måneder etter uke 45, så burde jo denne tjenesten være mulig på de. Venter fortsatt spent på om min bil har denne muligheten, ellers blir jeg å klage. Venter ikke i 3 måneder på en bil som har en mangel og som har blitt holdt igjen grunnet "feil på komponent". For meg gir det ikke mening at folk som har fått bilene sine før meg har denne tjenesten.

Sitat fra: Råde på tirsdag 03. mars 2015, klokken 06:16
Sitat fra: mihkku på mandag 02. mars 2015, klokken 23:06
I USA hadde man dannet gruppesøksmål, her i Norge klager vi bare og gidder ikke å gjøre noe med det. Nå er det jo minst 10 personer som har klaget på dette forumet alene, så antallet som er skuffet over denne mangelen kan vel antas å være langt større.
Ser den, men er det noen som har en sak? Det er ingen som har blitt lovet de mulighetene i app og portal som det klages over. I hvert fall ikke i offisielt materiell fra Møller. Dessverre.

Råde

Der er jeg ganske enig med deg. Ser at man skulle hatt produksjon i uke 51. Da hadde man hatt bil tidligere og hatt en komplett Carnet. Venter du fortsatt på komponenten?
e-Golf | X75D

poskare

Er dette varmetrådproblemet noe som er en feil på ALLE biler etter uke 51?

Min Car-Net er ikke aktivisert ennå, så jeg får ikke sjekket. Feilmeldte det problemet forrige tirsdag, og fikk bilen i går, så må vel smøre meg med litt tålmodighet....

HelectriC

Sitat fra: poskare på tirsdag 03. mars 2015, klokken 09:05
Er dette varmetrådproblemet noe som er en feil på ALLE biler etter uke 51?

Min Car-Net er ikke aktivisert ennå, så jeg får ikke sjekket. Feilmeldte det problemet forrige tirsdag, og fikk bilen i går, så må vel smøre meg med litt tålmodighet....

nei, på ALLE biler produsert FØR uke 45
det er ikke kun varemtrådene uten også mulighet å stille avgangstider i app/på nett.
ioniq 5

mihkku

Nei, bilen har ankommet forhandler og står klar. Nå er det banken som surrer da rådgiveren virker til å ha en 10% deltidsstilling :p
Sitat fra: Råde på tirsdag 03. mars 2015, klokken 09:01
Der er jeg ganske enig med deg. Ser at man skulle hatt produksjon i uke 51. Da hadde man hatt bil tidligere og hatt en komplett Carnet. Venter du fortsatt på komponenten?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA