Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Musikkbibliotek i Teslaen

Startet av Sveinung1954, lørdag 28. februar 2015, klokken 16:09

« forrige - neste »

Sveinung1954

Må bare dele en glad-historie:

Jeg er en uhelbredelig platesamler. Hele samlingen er digitalisert, og består av ca 170 000 låter. Hittil har jeg overført utvalgte deler av samlingen på minnepinner og brukt disse i Teslaen.

Når jeg fikk bilen utlevert fortalte Tesla-representanten at det ikke ville funke å koble til en ekstern harddisk.

Prøvde allikvel i dag, og etter noen timer med "loading library" viser det seg at dette fungerer aldeles utmerket. Så nå kjører jeg rundt med hele biblioteket tilgjengelig. Teslaen er nå min favorittplass til å lytte til musikk. Kanon lyd i anlegget, kan spille så høyt jeg vil, og hele biblioteket tilgjengelig  ;D 8)
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Thor2014


kjellan

Sitat fra: SKH på lørdag 28. februar 2015, klokken 16:09
Må bare dele en glad-historie:

Jeg er en uhelbredelig platesamler. Hele samlingen er digitalisert, og består av ca 170 000 låter. Hittil har jeg overført utvalgte deler av samlingen på minnepinner og brukt disse i Teslaen.

Når jeg fikk bilen utlevert fortalte Tesla-representanten at det ikke ville funke å koble til en ekstern harddisk.

Prøvde allikvel i dag, og etter noen timer med "loading library" viser det seg at dette fungerer aldeles utmerket. Så nå kjører jeg rundt med hele biblioteket tilgjengelig. Teslaen er nå min favorittplass til å lytte til musikk. Kanon lyd i anlegget, kan spille så høyt jeg vil, og hele biblioteket tilgjengelig  ;D 8)

Hei

Ja. samme her...den yngre garde orda dette for meg for vel 1 år sida. Har platesamlinga på SSD med bilde frå cover&gruppe (som på DAB)

Har dog ikkje så stooor samling som du 8)

Topp lyd !

8)
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

K-billy


Sveinung1954

#4
Sitat fra: K-billy på lørdag 28. februar 2015, klokken 18:31
Må det være flash?

Nei, mitt bibliotek er på 1,97 TB, så da var flash ikke noe alternativ. Fungerer utmerket med 'ordinær' ekstern hard disk også (som ikke er avhengig av strøm utover det den får fra USB kontakten)
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

K-billy

Jeg har også nesten 2 TB med FLAC-filer. Men hvor legger du HD-en?

mr.rs4

2 Tb med musikk!!!!
Og så i FLAC :-)

Hva type musikk er det snakk om?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

alr

"Spiser" musikkanlegget i Teslaen alle typer musikkfiler?
Rød S85D
Love it to pieces!!

K-billy

Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 28. februar 2015, klokken 19:40
2 Tb med musikk!!!!
Og så i FLAC :-)

Hva type musikk er det snakk om?

Det er overvekt av pop/rock (mest moderne og til dels alternativt), men også en del jazz, klassisk og elektronisk musikk. Ser frem til å få tilgang til hele musikkbiblioteket i P85D. Men tåler en vanlig ekstern HD å ligge fritt i en bil? Burde kanskje kjøpe en som er bygd for å tåle støt.

aness

Sitat fra: K-billy på lørdag 28. februar 2015, klokken 20:53
Men tåler en vanlig ekstern HD å ligge fritt i en bil? Burde kanskje kjøpe en som er bygd for å tåle støt.

De tåler mer enn du skulle tro, spesielt de små.

Jeg hadde nok uansett bare tatt med meg en backupdisk ut i bilen, og byttet den ut med en ny når den ryker. Så hadde jeg hatt en god grunn til å kjøpe en større disk også  ;)

Sveinung1954

Sitat fra: K-billy på lørdag 28. februar 2015, klokken 20:53
Men tåler en vanlig ekstern HD å ligge fritt i en bil? Burde kanskje kjøpe en som er bygd for å tåle støt.

Jeg kjøpte en 2TB  "WD My Passport for Mac". Fungerer utmerket hittil, ikke noe skipping eller noe (så har jeg også en ekstra sikkerhetskopi av biblioteket).

Eneste irritasjonsmoment nå er:

1. Istedenfor å vise coverne som jeg har lagt inn på hver eneste fil, går den på nettet og henter coverbilder. Hvorfor i all verden bruke båndbredde på å hente bilder på nett (ofte ikke korrekte) når jeg har scannet og lagret høykvalitetsbilder på alle filene selv?
2. På dobbel-CDer ønsker en normalt at etter spor nr 1 på første CDen er spilt så spilles spor nr 2 på første CD. Teslaen synest åpenbart at det er mer fornuftig å først spille spor nr 1 på CD nr 1, så spor nr 1 på CD nr 2 etc. Irriterende.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

cyber

Sitat fra: SKH på søndag 01. mars 2015, klokken 09:41
Sitat fra: K-billy på lørdag 28. februar 2015, klokken 20:53
Men tåler en vanlig ekstern HD å ligge fritt i en bil? Burde kanskje kjøpe en som er bygd for å tåle støt.

Jeg kjøpte en 2TB  "WD My Passport for Mac". Fungerer utmerket hittil, ikke noe skipping eller noe (så har jeg også en ekstra sikkerhetskopi av biblioteket).

Eneste irritasjonsmoment nå er:

1. Istedenfor å vise coverne som jeg har lagt inn på hver eneste fil, går den på nettet og henter coverbilder. Hvorfor i all verden bruke båndbredde på å hente bilder på nett (ofte ikke korrekte) når jeg har scannet og lagret høykvalitetsbilder på alle filene selv?
2. På dobbel-CDer ønsker en normalt at etter spor nr 1 på første CDen er spilt så spilles spor nr 2 på første CD. Teslaen synest åpenbart at det er mer fornuftig å først spille spor nr 1 på CD nr 1, så spor nr 1 på CD nr 2 etc. Irriterende.

Er organiseringen basert på spillelister ( som i itunes ) ?   
Fungerer stemmestyring ved søk på artister, album, spor osv ?

Sveinung1954

Sitat fra: cyber på søndag 01. mars 2015, klokken 11:17
Er organiseringen basert på spillelister ( som i itunes ) ?   
Fungerer stemmestyring ved søk på artister, album, spor osv ?

Støtter ikke iTunes spillelister. Kan sortere på artist, album, sjanger & katalogstruktur på HD.
Har ikke funnet noen stemmestyringer som funker..
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Mr.Hansen

Legger dere bare alle sangene ute på roten eller kan Teslan finne sangene inni mapper?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Sveinung1954

Sitat fra: Mr.Hansen på søndag 01. mars 2015, klokken 14:19
Legger dere bare alle sangene ute på roten eller kan Teslan finne sangene inni mapper?

Den finner filene når de ligger i katalogstruktur (og du kan da også bla i/søke på filene basert på strukturen).
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA