Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Peugeot ion

Startet av peuion, fredag 27. februar 2015, klokken 18:55

« forrige - neste »

pwb

Sitat fra: PionerThink på onsdag 04. mars 2015, klokken 21:51
Sitat fra: moby666 på lørdag 28. februar 2015, klokken 13:27
En kompis av meg fikk en iMiev for 145 ink vinterhjul og lakk, så det er fortsatt mulig å prute litt.
Det var en sabla god pris ???
Hadde jeg fått en slik pris hadde jeg heller ikke kjøpt brukt 2012 mod. til 127 000,- inkl. to sett nye hjul!
Jeg fikk tilbud om 158 000,- for ny, så for min del var ikke noe valg der og da ;)

Ellers må jeg si grattis med ny bil til Zorro og lykke til. Du blir helt sikkert fornøyd, noe de fleste er :D
Hva!!!!!!!! Er ikke 30.000,- mer for 3 år nyere bil verdt det? 3 års ekstra garanti for 30.000,- er jo ett røverkjøp.

zorro

Sitat fra: PionerThink på onsdag 04. mars 2015, klokken 21:51
Sitat fra: moby666 på lørdag 28. februar 2015, klokken 13:27
En kompis av meg fikk en iMiev for 145 ink vinterhjul og lakk, så det er fortsatt mulig å prute litt.
Det var en sabla god pris ???
Hadde jeg fått en slik pris hadde jeg heller ikke kjøpt brukt 2012 mod. til 127 000,- inkl. to sett nye hjul!
Jeg fikk tilbud om 158 000,- for ny, så for min del var ikke noe valg der og da ;)

Ellers må jeg si grattis med ny bil til Zorro og lykke til. Du blir helt sikkert fornøyd, noe de fleste er :D


Takk, ja ser ut til at alle er fornøyd med trillingen sin, så jeg er ikke i tvil om at jeg blir fornøyd.

Gratulerer også peuion med kjøpet :) og en bra pris.

PionerThink

Sitat fra: pwb på onsdag 04. mars 2015, klokken 22:00
Sitat fra: PionerThink på onsdag 04. mars 2015, klokken 21:51
Sitat fra: moby666 på lørdag 28. februar 2015, klokken 13:27
En kompis av meg fikk en iMiev for 145 ink vinterhjul og lakk, så det er fortsatt mulig å prute litt.
Det var en sabla god pris ???
Hadde jeg fått en slik pris hadde jeg heller ikke kjøpt brukt 2012 mod. til 127 000,- inkl. to sett nye hjul!
Jeg fikk tilbud om 158 000,- for ny, så for min del var ikke noe valg der og da ;)

Ellers må jeg si grattis med ny bil til Zorro og lykke til. Du blir helt sikkert fornøyd, noe de fleste er :D
Hva!!!!!!!! Er ikke 30.000,- mer for 3 år nyere bil verdt det? 3 års ekstra garanti for 30.000,- er jo ett røverkjøp.
Utgangspunktet var at vi skulle ha en trilling til 100 lapper, og da var spranget til ny 50' til 58' alt etter hvilken modell jeg forespurte.
Når jeg sjekket nærmere på de modellene som sto til 100'+ var det enten ingen garanti igjen pga privatimport, eller svært liten og ikke noe ekstra vinterhjul med på kjøpet. Når prisen ble nærmere 110' med vinterhjul anså vi det som litt for stor risiko å ta!
Ble derfor til at vi strakk oss til en som ble kjøpt hos forhandler med nylig service og to sett nye hjul(både felger og dekk var nye). At vi skulle strekke oss til 158' føltes litt for mye der og da :-\
Regner uansett med et rimelig bilhold de neste årene, men er jo enig i at det er litt for mye for en 2,5 år gammel i-Miev!(selv om jeg ikke angrer mtp at den har forvarming som de andre ikke hadde, og som brukes hver dag nå med kuldegrader om morran!)
Dessverre er det slik at markedet bestemmer, og da hjelper det ikke om man mener at både brukte Trillinger og Tesla burde koste 20% mindre når de ikke gjør det ::)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

peuion

Da har jeg fått bilen min, Peugeot ion. Kun fått kjørt ett par turer. Er kjempe fornøyd.
Men stusser litt over estimert kjørelengde.. når den er full-ladet  burde det vel stå ca.15mil??? Den står på 11,2mil Er dette riktig? Syntes bare det ser rart ut når full-ladet bil kan kjøre inntil 15mil.. vet at dette bare ca...:))

og hvor finner jeg panser åpneren :))?
Thomas
2015 Peugeot ion "svart" EL58***

TB

Sitat fra: peuion på lørdag 28. mars 2015, klokken 16:30
Da har jeg fått bilen min, Peugeot ion. Kun fått kjørt ett par turer. Er kjempe fornøyd.
Men stusser litt over estimert kjørelengde.. når den er full-ladet  burde det vel stå ca.15mil??? Den står på 11,2mil Er dette riktig? Syntes bare det ser rart ut når full-ladet bil kan kjøre inntil 15mil.. vet at dette bare ca...:))
Estimert kjøyrelengde er nettop det - estimert. Tek omsyn til forrige tur - og om du har varme på. For å oppnå 150 km treng du fint sommervær, jamn fart, med maks 50-60 km/t,  ingen varme eller AC, flat veg, og helst medvind  ;D

Om du har stigning på veg heim vil du aldri sjå 150 km. På min C-Zero viser det ca 120 km uten varmen på om vinteren. På sommer ca 130 km.

Sitat
og hvor finner jeg panser åpneren :))?
På høgre side, ved foten / kne til passasjeren. Den er nok originalt plassert her og ikkje flytta på bilar med ratt på venstre sida. Det er ein japansk bil dette.  ;D
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

TB

Denne video frå Ungarn viser to som klarar 220 km med Mitsubishi i-MiEV.

Dei har forberedt seg ekstra:
Ekstra luft i dekka, varmt vær, ingen AC, flat veg, jamn fart, maks 50 km/t.

https://www.youtube.com/watch?v=zqSLNX3WlHY
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

peuion

Takk for gode svar.
Da fant jeg åpneren til panseret.
blir spennende og teste rekkevidden til sommeren. lengste strekk blir Nittedal-Moss ca.9,5mil mye motorvei. Er litt spent på dette, er heldigvis lader på mc Donald Vestby.
Thomas
2015 Peugeot ion "svart" EL58***

erik e

Det er langt.  Er det noen som har "avslørt" dem for noen form for "juks"? Så denne for noen år siden. Min rekord er 15,1 mil, da hadde kjørt noen km med skillpadda lysende.    Mye medvind og høydeforskjell ?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA