Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjonen på Ålgård virker ikke. Fikses neste uke

Startet av elektrolux, søndag 22. februar 2015, klokken 08:39

« forrige - neste »

elektrolux

Skulle til Egersund med Poden som skulle videre derfra med buss midt på natten. Kjøretøyet vi hadde sett oss ut for denne turen var kona sin e-Up. Med rundt 100 km forventet rekkevidde på 0 føre satset vi på mellomlading på Ålgård i begge retningene.

Hadde vi ikke sjekket om ladestasjonen på Ålgård virket kunne dette blitt stress. Endte opp med å haike med fossilbil fra Stavanger til Egersund.

På høy tid at ladenettet tettes med ladetilbud minst hver 50 km ut fra Stavanger og andre elbilbyer.



Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

knutgrr

Oppdaget også at denne var ute av drift i går, men kom oss til Byrkjedalstunet, og videre til Sirdal, likevel - som for øvrig er gratis om dagen.

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

EinarV

Har denne type 2 i tillegg? Eller er det ingen nødløsning hvis du dukker opp der og den ikke virker?
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

zbk

Sitat fra: EinarV på mandag 09. mars 2015, klokken 12:35
Har denne type 2 i tillegg? Eller er det ingen nødløsning hvis du dukker opp der og den ikke virker?

Nei. Bare en trippelstandard ladestasjon. Synd at det ikke settes opp doble 22kW-punkt i tillegg som nødsikring. Mangel på redundans er minst like stort problem som tettheten av laderstasjoner.

Coop bygg i nærheten skal ha et par vanlige stikk-kontakter, men disse har også vært ute av drift. Jeg har ikke prøvd disse noen gang.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

pagal

Fikk følgende info. på epost:

05.03.2015 13:55

Ladestasjonen på Ålgård.

Det viser seg at denne laderen har vært utsatt for hærverk og må skiftes ut i sin helhet. Dette tar inntil 3 uker.

Fortum Charge & Drive-----
Early CHAdeMO adapter Jæren

knutgrr

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

aronesen

Fortsatt ikke fikset.  :-\
Tok likevel sjansen på å ta med sneipen på familiespeider tur på ski ved parkeringsplassen til Tomannsbu.
Lastet inn Pulk og ski i Zoe og krysset fingrene.
Tok av fra sandnes og da jeg passerte hurtigladeren på Ålgård stod tripptelleren på 15km.
Holdt fartsgrensen i 60 og 70 sonene, men lå litt under på 80 strekkene. Passet på å ikke lage kø og kjørte ut og stoppet et par plasser.
Da jeg ankom møtestedet i Hunnedalen var estimert rekkevidde 44km.
På hjemtur plottet jeg inn luravika hurtigladestasjon. Fikk opp at målet ikke kan nås. 68km.
Kjørte hjemmover i rolige 60 km/t. Heldigvis nedoverbakke og litt medvind.
Da jeg nærmet meg byrkjedalstunet var estimert rekkevidde økt til 50 km og i dirdal var jeg på godsida med rekkevidden. Økte farten til 70 km/t og da jeg kom til Ålgård holdt jeg fartsgrensene resten av veien.
Da jeg svingte av motorveien ved Lura kom batterisymbolet på. 15km rekkevidde igjen.
Parkerte ved hurtigladeren og triptelleren viste da 138km og estimert rekkevidde fortsatt 15km.

Over 150 km  rekkevidde på en dag med god stigning og minusgrader i Hunnedalen.
Må si at jeg er imponert av Zoe. Blir nok flere turer til Hunnedalen. Men stopper gjerne noen minutter på Ålgård for å trimme tanken og kunne kjøre normalt uten å tenke på rekkevidden..  :)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA