Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Facet

Jeg har søkt men vil ikke opprette ny tråd for et slikt enkelt spørsmål: Jeg skal på service i Drammen i morgen for å bytte et dørhåndtak, knapp på bakluken og pakning til pano-tak. Vil det være lånebil tilgjengelig, enten hvis jeg betaler eller ikke?
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

Sulle

Best å avtale lånebil på forhånd. Ikke alltid Tesla kan ordne bil på sparket.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

1000kwh

Tar det mer enn en dag og du har garanti så får du nok det ja.

Dette høres jo ut som en jobb de tar på en dag eller mens du venter

Sulle

Normalt, så får du lånebil på garanti, men hvis du ikke har gitt beskjed om at du trenger, er det ikke sikkert de har forberedt lånebil når du kommer.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Facet

Takk for svar. Det er ikke garanti fra Tesla så da får jeg bare se. Kom jo selvfølgelig på dette etter jeg kom hjem fra jeg bestilte timen, og så var det dette med å ringe og høre om lånebil da...  :o Bra toget går fra Drammen!
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf


arv

5dagers ventetid på service hos K100.
Det er vel godtatt.
Arne


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

JorEl

Sitat fra: JorEl på mandag 09. september 2019, klokken 21:44
Måtte bestille service i dag, da det ene baklyset ikke virket. Det gikk jo greit å bestille servicen på Tesla sine sider. Fikk time om noen uker. Håper de fikser noen småting fra overleveringen :)
Håper på et godt  første-inntrykk på min første service.
Stilte på service, men det tok litt lenger enn jeg og Tesla trodde, så jeg fikk en S85 lånebil, caEL25000. Kjekt når man får en lånebil med sjel. Føltes litt tyngre enn min S75D, men kan godt forstå hvorfor bilen ble populær. Når vi hentet bilen i dag, så hadde Tesla gjort det de lovet + litt ekstra vedlikehold. Prisen ble lavere enn jeg fryktet, så gleder meg nesten til neste service :P
Når alt kommer til alt, så har Tesla et godt produkt, blandet med hyggelige medarbeidere og god service. Tesla i SørVest, er kanskje best?  :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Hva var bilen på verksted for? Den skal vel ikke ha noen service ennå?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

#1329
Var et baklys som tullet litt, også fikk vi smurt bremsene. Trodde jeg hadde problemer med en luftdemper, men det var visst rusk og rask ifbm luftinntak/kondenserne. Tesla tok alt på strak arm, så jeg er meget fornøyd. Fremdeles medlem i TeslaLovers 8)
Syntes også det var stas med den "gamle" Teslaen, slik at jeg fikk med meg hvor fort Tesla har utviklet bilene. Men det er jo et tveegget sverd, siden den snart er 1år. Kan jo forstå at noen som har hatt bilen siden begynnelsen, vil ha nytt interiør. Men som de sier i fotballen, don`t change a winning team ;)
Lånebilen var uten AP, men alikevel avansert mtp konkurrentene. S85 har jo et stort batteri, men det trenger ikke vi. Men heldige de som har det.
Edit; Fikk også fikset litt på bakluka, som hadde noen mm panelgap. Betalte for bremse-kosen. Tesla fikset dermed det de hadde lovet meg på overlevering av ny bil :+1:

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Godt å høre at første (?) møtet med Tesla SC var som det burde. 👍
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Sitat fra: Klykken på lørdag 28. september 2019, klokken 00:28
Godt å høre at første (?) møtet med Tesla SC var som det burde. 👍
Ja min første service. Glemte og nevne at Tesla også gjorde rent i bilen og vasket den. Det har jeg ikke opplevd før.  :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Kim-

Normal praksis fra Tesla gutta å la bilen stå på over helgen i N? Teslafi rapporterer hvertfall dette med dører og alt åpent og batteriet tappes sakte, men sikkert. Ikke noe generell fare for ar batteriet går tomt til over helgen, men syntes det var litt rart?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Normalt blir tilgang til bilen fra app sperret, og man får bare en melding om at bilen er på service. (USB-stick for Dashcam etc. blir også fjernet). Venter den på service, eller er den ferdig?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 28. september 2019, klokken 19:16
Normalt blir tilgang til bilen fra app sperret, og man får bare en melding om at bilen er på service. (USB-stick for Dashcam etc. blir også fjernet). Venter den på service, eller er den ferdig?
Tilgang ble sperret første dagen, når jeg så på den dagen etter jobbet de på den og appen var tilgjengelig. USB stick fjerner jeg selv etter første erfaring med at de bare trekker den ut uten å stoppe opptakene. Den står parkert inne med dører åpne og «i gang»
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA