Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

kodax

Bla. diverse småriper på kromlistene på min nye også. Jeg har også gjettet meg til at dette er lastestropper. (Bilen har bla. blitt fraktet Drammen-Ålesund-Drammen før jeg fikk den, den skal vel bare festes i hjulene iflg. manualen, men sikkert diverse folk som tar disse oppdragene for Tesla). Jeg skal snart inn til Skøyen for dett, samt noen andre riper, småbulker og skjevhet, og ulyd (gnikkelyd i forsete når det ikke sitter noen der?) som var der ved utlevering. Spent på hva de fikser og hva de mener jeg må godta.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Ingen seriøs transportør stropper fast en bil over karosseriet. Kan det være de hvite trekkene en del biler blir levert med?

Har sett de stå og blafre på diverse bilmerker på åpne lastebiler, kan umulig være bra. Litt skitt og støv under så blir det fort merker.

kodax

Hos meg så er det bare slike merker på kromlistene over dørene, og på tvers av lengderetningen til listene. Ett trekk hadde vel laget riper litt mindre symmetrisk.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Klykken

Kan være glasset som har gått på utsiden av kromlistene. Evt at noen har steget inn/ut av bilen og holdt seg i overgangen tak/døråpning. F.eks med ring på fingrene kan dette lage mye ugagn. Er det i tillegg på nedre list så er det litt vanskeligere å bortforklare, dog..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Tenkte på disse her trekkene, om de kan ha noen innsydde stropper eller borrelåser eller noe. Ser de går ganske godt inn mellom hjulene, så noe må det være som holder de fast slik.

Klykken

Oisann, snakk om å ordne seg merarbeid på klargjøring! Dette kan vel ikke være vanlig praksis hos Tesla? Har sett plasttrekk på panser/front som oftest, også hos Tesla.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

cra

Neida, bare klask på voks før du drar på trekket, så er bilen ferdig polert når den pakkes ut. Same trikset som med fotposer i militæret. Ta på skokrem, og etter noen km med fotposer utenpå er marsjstøvlene skinnende blanke!  :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kodax

#1283
Riper på kromlist over B-stolpen (ingen andre riper ellers på kromlistene):

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

silverwrx

Øh, er på 9dager ventetid på service hos Tesla på Rud i Bærum. Og 15dager før det.

Har booket og vært der to ganger på en måned. Fikset alt og litt til begge gangene.

Bestiller i app og. Ekstremt smooth.

Har og en ny BMW 3 serie, der har jeg ikke lykkes med å bestille time, skal fikse en recall på styringen. Selv nettbestilling gir bare en retur Mail om å ringe de. Ringt 4x uten å komme igjennom.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

hkaspenberg

Sitat fra: silverwrx på fredag 16. august 2019, klokken 12:18
Øh, er på 9dager ventetid på service hos Tesla på Rud i Bærum. Og 15dager før det.

Har booket og vært der to ganger på en måned. Fikset alt og litt til begge gangene.

Bestiller i app og. Ekstremt smooth.

Har og en ny BMW 3 serie, der har jeg ikke lykkes med å bestille time, skal fikse en recall på styringen. Selv nettbestilling gir bare en retur Mail om å ringe de. Ringt 4x uten å komme igjennom.

Selv om vi ikke skal diskutere BMW her inne: Fikk samme tilbakekalling på styringen på min 320 og bestilte over nett på Bilia Skøyen - fikk til og med velge navngitt mekaniker og fikk tilbakemeling per e-post fra vedkommende mekaniker samme ettermiddag. Så det virket. Timen for fiks er ikke før 25/9 dog.

Til Tesla: Bestilte fiks av panelgap (skjevt montert trunk, TM3) over appen 1/8 hos tesla Skøyen (siden innsending av karrosserifikseskjema i mars og april ikke førte til noe) og fikk først time 21/8, deretter fremskutt til 8/8 med melding om at de skulle inspisere før timen 21/8 - resultatet var at de fikset problemet i løpet av 40 minutter 8/8!

Så det har blitt forbedringer!

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

silverwrx

Sitat fra: hkaspenberg på fredag 16. august 2019, klokken 13:07
Sitat fra: silverwrx på fredag 16. august 2019, klokken 12:18
Øh, er på 9dager ventetid på service hos Tesla på Rud i Bærum. Og 15dager før det.

Har booket og vært der to ganger på en måned. Fikset alt og litt til begge gangene.

Bestiller i app og. Ekstremt smooth.

Har og en ny BMW 3 serie, der har jeg ikke lykkes med å bestille time, skal fikse en recall på styringen. Selv nettbestilling gir bare en retur Mail om å ringe de. Ringt 4x uten å komme igjennom.


Til Tesla: Bestilte fiks av panelgap (skjevt montert trunk, TM3) over appen 1/8 hos tesla Skøyen (siden innsending av karrosserifikseskjema i mars og april ikke førte til noe) og fikk først time 21/8, deretter fremskutt til 8/8 med melding om at de skulle inspisere før timen 21/8 - resultatet var at de fikset problemet i løpet av 40 minutter 8/8!

Så det har blitt forbedringer!

;-D Hans
[/quote

Ja ventetider på Tesla i Oslo nå er kanskje noe av Oslos korteste, iallefall av de største merkene? Det er bra. Jeg valgte ett SC 45minutter unna, da de hadde time først.

Skøyen er jo egentlig en stasjonær mobile service verksted Men små nok til å klare småjobber og yte litt service. De er små, og enkelte jobber kan de ikke ta, da tar de halve verkstedflaten (battery swap

Rud var kjappe. Litt sånn usikkerhet hvor kjøre/når bil er ferdig. Men lånebil på plass. Litt logistikk usikkerhet der og da, men appen ga melding i det bilen kjøres ned fra verksted og bilen klar umiddelbart. Merket og at de fikset bittelitt «utstående hjulbuelister» på forhjulbuer på X uten at jeg hadde påpekt det og andre ting. Og de byttet noe i bakstilling og tok 4hjuls uten at jeg hadde påpekt det. Var mange bittesmå flisespikkeri punkter og 2-3 viktige. Men veldig fornøyd. Fikk ulyd i fremre kjølevifte samme dag jeg hentet den, og bestilte ny time ett par uker etter, også med en drøy ukes ventetid. Skiftet kjøleviften mens jeg ventet. Smooth levering og pickup når jeg hadde lært «rutinen».

Jeg forsøkte Bavaria Lillestrøm. Regner med å få lånebil på garantireparasjonen
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Tiger123


Bestilte skifte av frontrute pluss enden på kanalen er litt ute av posisjon og må dyttes inn.

Kunne velge flere sentre åp østlandet, valgte K100, time førstkommende tirsdag ettermiddag. Dette var vie app, gikk helt uproblematisk.

alda

Förslag till Tesla:
de borde ha två avdelningar/serviceteam på varje servicecenter, ett som bara jobbar med road assistance/drop in-saker, och ett som jobbar med avtalte servicer.

På det sättet undviker man det jag nu är drabbad av, nämligen att min bli bara blir stående utan att det jobbas på den (avtalte service för flera veckor sen på Skøyen i går kl. 12.30)... Det var visst "stor pågang" fick jag besked om när jag lämnade inn bilen i går, och man priorieterar bilar som kommer inn "på lasteplan" efter stopp längs vägen.
Kanfå lånebil om den blir stående över helgen, något det ser ut som den blir (har den inne för "40' km-service" inkl. bromsservice och ett par småsaker som ska fixas på garanti)...

-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Klykken

Fikk en sms i forbindelse med timeregistrering der de ba meg sende bilder etc på en epost-adresse, med VIN og teksten "Tesla Self-Scheduling" i emnefelt. Epostadressen var servicesupportNO@tesla.com

Prøvde å svare på SMSen nå for å høre om de har alt av deler etc og at det ikke blir flere turer, evt bomtur. Nummeret jeg fikk SMS fra var 59 44 65 95. Noen som har prøvd dette og fått svar på SMS? Blir litt rådvill når man ikke får noen som helst informasjon om at alt er greit til timen og evt andre ting.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA