Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 08. august 2019, klokken 12:12
Sitat fra: dundun på torsdag 08. august 2019, klokken 12:01
Hos BMW har jeg direktenummeret til min faste mekaniker.
Hos Volvo også.
Er det så ille hos BMW og Volvo at dere må ha direktenummer til en mekaniker??  :D :D

dundun

Ja, de sliter med lange ventetider innimellom. Sist det var noe galt med i3-en min fikk jeg ikke time før uka etter jeg ringte, og én gang jeg trengte en sær del til en 2006 m6 tok det nesten tre dager før den var i Oslo!
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Øyvind.h

Stabilt greit på Skøyen nå. Håper alle stedene løftet seg til det nivået med et par uker ventetid, lånebil fra Tesla og god kvalitet på arbeidet.
Time ordner man rett i appen med beskrivelse og klassifisering. Trenger ikke ringe mekaniker for hjelp.
Sjelden jeg kan hive meg rundt og levere bil på dagen uansett :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Synd det skal være så stor forskjell. Jeg tror for øvrig ikke disse "skrekkhistoriene" er normalen.

Motorwatt

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 08. august 2019, klokken 12:23
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 08. august 2019, klokken 12:12
Sitat fra: dundun på torsdag 08. august 2019, klokken 12:01
Hos BMW har jeg direktenummeret til min faste mekaniker.
Hos Volvo også.
Er det så ille hos BMW og Volvo at dere må ha direktenummer til en mekaniker??  :D :D
De har iallfall et telefonnummer som besvares....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ryback

#1235
Jeg har hatt en feilmelding i min Model 3 siden bilen av ny, blind spot detection limited. Cruise og autopilot har stort sett fungert, men av og til har de ikke latt seg aktivere, "cruise unavailable".

Jeg leverte bilen på service 17.07. Under test-drive med en fyr fra Tesla så fikk jeg "cruise unavailable" under hele turen så sa de skulle få fikset bilen. Det skulle ta en drøy uke, men de satte ferdigdato til 29, selv om fyren sa det neppe kom til å ta så lang tid. Jeg har ennå ikke fått bilen.

31.07 dro jeg til service-senteret for få informasjon om hva som skjer. (Det er jo ikke lenger mulig å ringe.) Jeg stod nærmere 30 minutter i kø før jeg fikk snakke med noen. De beklaget de at det tok så lang tid. De sa de måtte gå gjennom logger etc for å finne ut av feilen. De hadde hatt bilen stående hos seg i to uker for å lese logger.

Jeg skal på bilferie til uka så vi avtalte at jeg skal komme og hente bilen i dag uavhengig av om de har fått fikset bilen eller ei. Å dra på bilferie med en S75D uten chademo-adapter er ikke aktuelt. Ihvertfall ikke når de kan finne på å bli ferdig med bilen midt i ferien for så å kreve 1000kr dagen for lånebilen.

At man i 2019 ikke klarer å ha et litt smartere system for feilretting er merkelig. Tesla har jo loggene, de kunne ha funnet ut hva som var feil for så å kalt inn bilen til en service for å bytte hardware eller videre feilsøking.

Det er helt umulig å kommunisere med service senteret. Det er ikke lenger mulig å ringe. Det er ingen chatfunksjon i appen. Dama på service senteret sa man kunne svare på SMSen deres, noe jeg testet mens jeg satt der og det fungerte. Noen dager senere sendte jeg en ny SMS men den har de ikke svart på.

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på torsdag 08. august 2019, klokken 12:34
Synd det skal være så stor forskjell. Jeg tror for øvrig ikke disse "skrekkhistoriene" er normalen.
Helt sikkert ikke. Hadde min dose uheldige opplevelser hos VAG med service og ventetid, og i media leste jeg mye rart. Møller lå på bunn i undersøkelser.
Men jeg var samlet sett godt fornøyd og kunne anbefale Møller videre da. Har jo hatt flere kjedelige episoder hos Tesla, men da primært med dårlige mekanikere. Og med gratis strøken lånebil er det for meg bare positivt å legge km på den fremfor egen bil. Langtur i gratis lånebil har ganske stor verdi :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Motorwatt

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. august 2019, klokken 12:44
Og med gratis strøken lånebil er det for meg bare positivt å legge km på den fremfor egen bil. Langtur i gratis lånebil har ganske stor verdi :)
Lånebil? Ikke hvis reparasjonen tar mindre enn en dag (Drammen). Og når man kommer for å hente bilen (etter 2 timer på tog tur/retur), så er den "dessverre" ikke ferdig (dette var en fredag), og lånebiler har de ikke. Så ble det nye timer til på tog, og billøs helg.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 08. august 2019, klokken 12:53
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. august 2019, klokken 12:44
Og med gratis strøken lånebil er det for meg bare positivt å legge km på den fremfor egen bil. Langtur i gratis lånebil har ganske stor verdi :)
Lånebil? Ikke hvis reparasjonen tar mindre enn en dag (Drammen). Og når man kommer for å hente bilen (etter 2 timer på tog tur/retur), så er den "dessverre" ikke ferdig (dette var en fredag), og lånebiler har de ikke. Så ble det nye timer til på tog, og billøs helg.
Tydeligvis bedre service på Skøyen. Der får jeg alltid tilbud om lånebil. Avis sitter i lokalet med egen representant og ordner alt. Men før var det variable lånebiler før Avis tok over. Dvs kunne risikere fossilbil og det var viktigere å påpeke når jeg trengte bil og når jeg ikke trengte bil. 
Får håpe Avis-modellen er noe de viderefører til alle avdelingene i løpet av kort tid.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kim-

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. august 2019, klokken 12:32
Stabilt greit på Skøyen nå. Håper alle stedene løftet seg til det nivået med et par uker ventetid, lånebil fra Tesla og god kvalitet på arbeidet.
Time ordner man rett i appen med beskrivelse og klassifisering. Trenger ikke ringe mekaniker for hjelp.
Sjelden jeg kan hive meg rundt og levere bil på dagen uansett :)
Første ledige time i Bergen er 5. desember. De har sluttet med lånebil dersom arbeidet ikke tar lengre enn 1 dag, dette sier de først til deg etter du har levert bilen fra deg. 4 gangen jeg har min inne på samme feil.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 08. august 2019, klokken 12:53
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. august 2019, klokken 12:44
Og med gratis strøken lånebil er det for meg bare positivt å legge km på den fremfor egen bil. Langtur i gratis lånebil har ganske stor verdi :)
Lånebil? Ikke hvis reparasjonen tar mindre enn en dag (Drammen). Og når man kommer for å hente bilen (etter 2 timer på tog tur/retur), så er den "dessverre" ikke ferdig (dette var en fredag), og lånebiler har de ikke. Så ble det nye timer til på tog, og billøs helg.
Jøss, de hadde gjort klart leiebil til meg da jeg var inne på 40000 km service sist. Dette var fordi det kunne ta mer enn en dag, men det gjorde det ikke.

Fikk inntrykk av at det var god dekning på leiebiler også.

Thomas Parsli

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 08. august 2019, klokken 12:12
Sitat fra: dundun på torsdag 08. august 2019, klokken 12:01
Hos BMW har jeg direktenummeret til min faste mekaniker.
Hos Volvo også.

Gikk bilene i stykker hele tiden, eller brukte dere en fast mekaniker til service og EU-kontroll?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Øyvind.h

Hos VAG hadde jeg en fast servicemottaker. Forsåvidt hatt fast kontaktperson hos Tesla også. Men jeg jobber i en tjenestetilbyder hvor vi har gått bort fra denne typen personfokus av en rekke årsaker.
Ferie, avspasering osv er en av dem hvor det ikke er ønskelig at man forsøker å kontakte folk som ikke er på kontoret. Videre skal folk skjermes og slippe å motta henvendelser de ikke har noe med. Alt sluses gjennom felles mottak slik at du havner rett sted og blir behandlet korrekt fra start.
Når folk slutter, noe som skjer fra tid til annen, er det heller ikke ønskelig at kunder blir sittende med utdatert kontaktinfo.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Motorwatt

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 08. august 2019, klokken 13:23
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 08. august 2019, klokken 12:12
Sitat fra: dundun på torsdag 08. august 2019, klokken 12:01
Hos BMW har jeg direktenummeret til min faste mekaniker.
Hos Volvo også.

Gikk bilene i stykker hele tiden, eller brukte dere en fast mekaniker til service og EU-kontroll?
Han ble "utlevert" sammen med ny bil  :D. Fikk aldri bruk for han.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

#1244
Slik gjør Volvo det:

https://www.sb.no/kjor/bil/motor/na-gjor-de-verkstedbesoket-like-kort-som-en-tannlegetime/s/5-73-330555

– I tillegg er de som jobber i verkstedet såkalte personlige serviceteknikere, det vil si at all kundebehandling, ekspedisjon og betaling skjer inne i selve verkstedet,

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA