Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

z4rd

Jeg har klart å få gratis service og tilbehør verdt mange tusen kroner, samt bilen kjørt hjem til meg etter service for betydelig mindre «alvorlig» forhold enn din opplevelse.

Synes du bør snakke direkte med en service concierge, som det så fint heter.
Ellers er det noe som skurrer sterkt hvis du ikke blir tatt bedre vare på som kunde. Beste er å skrive en mail direkte til SeC. Og få en kontaktperson som følger det opp.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

o.b.lix

Sitat fra: Sportsedan på tirsdag 08. januar 2019, klokken 18:46
Tror folk rett og slett ikke gidder å finne seg i sånn slett service...

Dette er ikke slik det skal være, men ligner veldig hvordan man blir behandlet hos Bertel O Steen eller Møller her i Bergen, så min påstand er ikke at dette er et Tesla-problem, men et (norsk) bransjeproblem.

Det finnes noen få Tesla servicesentre her i landet som bare får skryt, felles for alle av disse er vel at ingen i staben har jobbet på et annet norsk bilverksted før de begynte på Tesla, og det understreker poenget mitt tror jeg.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

...

Jeg spurte Tesla sist jeg fikk lånebil (som forøvrig ble bekreftet i telefonsamtale fra Tesla før timeavtalen min):

Kan ikke reparasjon utføres samme dag, så får man lånebil umiddelbart, om den er tilgjengelig. Tilgjengeligheten kom også an på om lånebiler leveres tilbake når de skal, men har ikke opplevd at jeg ikke har fått lånebil.

Kan reparasjon utføres samme dag, får du ikke lånebil.

Er det sikkerhetsmessige feil, eller feil som gjør at du ikke får brukt bilen, så fikser Tesla disse omtrent på sparket.

Sveinung1954

Forrige gang jeg leverte inn til garantireparasjon fikk jeg ikke lånebil. Begrunnelse: jobb beregnet til å ta 2,5 time. Tok taxi tilbake til jobb. Forventet da å få telefon i løpet av dagen at den var ferdig. Jobben var ikke engang påbegynt den dagen!

Neste gang (og det blir garantert en nestegang dessverre) det drar det «2,5 timers trikset» skal jeg levere bilen, sette meg i lokalene og vente. Er ikke bilen ferdig innen 2,5 timer fakturerer jeg de timesatsen jeg kunne fakturert kundene mine på den samme tiden. Mer en kostnad til lånebil..

Tesla; aldri igjen!
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Motorwatt

Lykke til med faktureringen. Kjørte fram og tilbake til verksted 4 ganger for samme feil. Det ble nesten 500 km, og til sammen 8 timer bortkastet. Til slutt ble bilen stående urørt på verkstedet i 14 dager, og ble fikset på én time når de først satte i gang. Krevde kompensasjon, men det var helt utelukket. Bilen var 16 dager gammel da dette skjedde (høsten 2018). Hadde vært fornøyd med en gratis service.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

arthur

Hadde en slik situasjon selv nettopp med skifte av bremser (skiver/klosser) på en bil og har reklamert på den jobben nå tre ganger. Forbrukerrådet mener jeg har krav på kompensasjon for dette, hvilket verksted benekter, men har gitt med neste service gratis som kompensasjon. Å få ingenting er helt uhørt!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sveinung1954

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 08. januar 2019, klokken 21:48
Lykke til med faktureringen..[...]Hadde vært fornøyd med en gratis service.

Mulig jeg har bedre advokat enn hva du har..
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Motorwatt

Sitat fra: Geirr på tirsdag 08. januar 2019, klokken 23:47
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 08. januar 2019, klokken 21:48
Lykke til med faktureringen..[...]Hadde vært fornøyd med en gratis service.

Mulig jeg har bedre advokat en hva du har..

Mulig jeg er mindre kranglete enn deg?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Hyperstress

Bestilte time til service og rep i juli, hadde bilen inne i des, men de manglet deler til garanti rep på understell så den må inn igjen. - i mars.. Tar tid disse servicegreiene. Og jeg må kjøre 20 mil til Brumunddal, for i Oslo var det enda lenger ventetid.
Og i kveld fant jeg ut at bilen ikke tar hurtiglading heller, så må inn i tillegg for å fikse det.. :/ (for øvrig for andre gang)
De så ikke lyst på fremtiden i Brumunddal nå når M3 flommer inn. Jeg kan ikke skjønne at dette kan ende i noe annet en total kollaps.
Må gå i tenkeboksen om jeg tør beholde bilen. Kanskje kjøpe en e golf eller noe i stedet, men kjipt å være uten tesla også..
Hadde tesla sagt at de planlegger å tidoble antall servicesenter de neste par årene så hadde det vært litt mer betryggende, men det snakkes bare om mindre tiltak som ikke vil monne i det hele tatt, dessverre.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Motorwatt

Leste dette idag: Tesla is developing way to detect car issues before they happen and autonomously go to service.

https://electrek.co/2019/01/08/tesla-detect-issues-autonomous-service/

Da lo jeg godt.
Tesla S75D - 09/2018

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

latigo

Scener frå Trondheim: Midt i desember 2018: feilmelding på 12V batteri: Første ledige time i starten av februar booka. Starten av januar 2019: Bilen kjem tilbake frå garantiutløpstest hos NAF med småtteri for utbetring: Ikkje mogleg å samkjøre med timen i februar. Første moglegheit i starten av april 2019. Litt seinare i januar 2019: Pokker, eg glømte å bestille 100k-service samtidig. Eg må diverre ha eigen time til dette òg, første moglegheit i midten av mai 2019. Så 1) sorry for at eg fyller timeplanen i Trondheim og 2) her ser det ut til å gå i utforbakke fort!  :( (eg kan bruke bilen i mellomtida, så ingen krise for meg)

Sportsedan

Med alle disse problemene Tesla tydeligvis har i forhold til enkle oppgaver som håndtering av servuce osv så skjønner jeg ikke hvordan dett skal gå i framtiden.

Jeg har også en Saab som jeg kun bruker på sommerstid og dette merket har jo vært borte siden 2011. Har aldri opplevd samme problemer med service på denne. Her forventer jeg egentlig litt problemer men det aksepterer jeg på en måte da dette for meg er en entusiastbil.
Har helt andre forventninger til en bil jeg bruker i hverdagen og som jeg er avhengig av at fungerer. Liker forsåvidt Teslaen også men organisasjonen rundt er jo en vits.

Jarv!s

Jeg mottar noen ganger snapchat fra en tidligere kompis som nå jobber for Tesla, for å si det slikt.. ser ikke ut som dem har hastverk på verkstedet der.. Jeg håper planene om mer mobility servicer osv blir mer utbredt i Norge, og at dem får noe bedre opplegg på servicesenteret.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA