Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

T.K

#915
Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. juli 2018, klokken 12:35
Sitat fra: eb på onsdag 25. juli 2018, klokken 21:03
Kokstad kunne ikke gi noen ETA på delen
Rart at det skal være så vanskelig. På verkstedet jeg bruker har de enten på lager lokalt, eller får det oppover til neste dag fra Moss.

Jeg tror nå jammen at en andel av problematikken rundt tilgangen på deler henger sammen med situasjonen på et par-tre av verkstedene.

Nei, delemangler skyldes at Tesla ikke har delene på lager, det skyldes ikke lokale problemer hos enkelte verksteder. Jeg ringte AutoIN i dag, Teslas godkjente karosseriverksted og de har ikke kapasitetsproblemer, men de får ikke deler fra Tesla. Jeg har ventet på deler i start 3 måneder, altså lengre tid enn det tar å få ny bil. Det betyr igjen at Tesla rett og slett ikke har akkurat de delene på lager, heller ikke i USA, som deler til kunder. De lager disse delene daglig, de setter dem på biler og de selger bilene, men de prioriterer ikke å plassere deler i en hylle, eller i flere hyller, i et rom som det står "Delelager" på. Tesla har også installert et dummy-nummer til delelageret. Akkurat som enkelte installerer dummy-kamera på husveggen for å skremme tyver har Tesla et dummy-innvalgsnummer til delelager som ingen svarer på. Innvalgsnummer eller tastevalg 2 er Teslas dummyversjon av delelager. Men det er jo helt rasjonelt. Har man ingen deler å selge trenger man ikke svare på telefonen.

Det er så mange som har disse problemene, historiene er så mange, at det er ganske merkelig å komme med historier som "jeg fikk veldig god service på min bil hos SC NN, så jeg opplever Tesla som en fin organisasjon", i en tråd som handler om månedsvis med venting på service, og om deleproblemer.
Det blir som om en kjeltring får gode skussmål fra naboen. "Nei, jeg har aldri blitt utsatt for kjeltringstreker av vedkommende jeg, tvert i mot, jeg opplever ham som en hyggelig nabo". 
Ja, han er kanskje en hyggelig nabo og en fin fyr i nabolaget, men alle andre som erfarer kjeltringstrekene hans opplever det ikke slik.

HKS

Sitat fra: alda på fredag 27. juli 2018, klokken 10:17
Men tummen upp till Tesla Skøyen, leverar bättre än vad som kan förväntas, och utan förseningar. Bra info hela vägen oxå, vi hoppas detta fortsätter och sprider sig till resten av landet!
Det er også min erfaring etter at jeg leverte og hentet mine foreldre sin Model X på service hos Tesla Skøyen.
God informasjon før service og underveis, når det viste seg at service ville ta over helgen grunnet at de ville justere en av falkedørene så stilte de opp med loaner (Model S 100D).

Det er ingen som nekter for at Tesla sliter med mange biler, og sikkert spesielt med enkelte typer reparasjoner, men for veldig mange av oss fungerer Tesla sin service uten problemer.

Skal tilbake dit igjen i slutten av august med min Model S som da skal ha 2-års service, så får vi se hvordan det går.
Tesla Model 3 Long Range

geear

#917
Er forøvrig enig i at delelogistikken til Tesla er elendig, og at de sliter med kapasiteten på servicesentrene vet vi også. De har triplet inntektene (altså salget) fra 16 til 17, og det er ingen overraskelse at de ikke har klart å oppbemanne tilstrekkelig med fullt anvendbare ressurser på så kort tid. De vil også lide av voksesmerter underveis i det som pågår. Selv prøver jeg å holde roen og la de få tid, men jeg kan godt se meg kraftig frustrert og på vei samme sted som deg - hvis jeg var i samme situasjon.

Har nå ulyd fra fronten under hard aksellerasjon (et drivledd tror jeg), så plutselig står jeg der selv og.

SitatDeler av innlegget er fjernet av forum admin

OK

Med lav høstsol og spylermotor defekt kjørte jeg innom Tesla i Drammen i dag. Tre kvarter etter kjørte jeg derfra med ny spylermotor montert. Det kaller jeg topp service. :+1:
2022 Kia EV6 GT-Line Bestilt
2020 Kia Soul EV Exklusive
2015 Kia Soul EV Exklusive
2015 TMS 85D

Tulle

Sitat fra: OK på mandag 26. november 2018, klokken 12:32
Med lav høstsol og spylermotor defekt kjørte jeg innom Tesla i Drammen i dag. Tre kvarter etter kjørte jeg derfra med ny spylermotor montert. Det kaller jeg topp service. :+1:
Ps - du må ikke si slikt, for da blir vi Teslaeiere beskyldt for å være entusiastiske og mer katolske enn paven.


MyMuffin

Har en del erfaringer med Drammen og Rud. Det siste året har jeg pendlet forbi skøyen og tenkte å legge turen dit denne gangen.

Kun småplukk og ingenting kritisk, tok nesten 3 måneder før jeg fikk time. De tok imot bilen for 10 dager siden og har siden hatt den stuet vekk i P- huset uten å se på den.
Har en fossil lånebil så lider ingen nød.

Men det føles jo helt håpløst ut at jeg skal kjøre rundt i en dyr leiebil på tesla sin regning, mens min fullt kjørbare bil står urørt hos dem.
Nå snakkes det om at de kanskje ikke rekker å se på den før jul...
Vurderer å hente den ut igjen for å få ny time, men da havner jeg vel midt i model 3 kaoset..
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Motorwatt

Det samme skjedde meg i Drammen. Bilen stod uberørt i 14 dager, men da jeg sa jeg ville ha bilen tilbake i den tilstanden jeg leverte den inn tok det 45 minutter å fikse feilen. Hadde en Tesla lånebil.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Sjøhyene

Det med at man må vente 1-2 uker før de begynner å jobbe på bilen, slik har det vært i drammen og oslo området siden 2014. Veldig rart at de kronisk ligger et par uker bak skjema mtp at det må være ganske kostbart for de med så mye unødvendig bruk av leie/låne bil.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

1000kwh

Har hatt bilen tre ganger i Drammen hvor det ikke har vært kritiske feil. Alle gangene har de gjort seg ferdig i løpet av dagen slik som avtalt.

Sist jeg satt å ventet i Drammen fikk jo folk bilene sine i løpet av tiden de satt der (for ventetimer). Så det er snodig at enkelte må vente så lenge på ikke-kritiske ting, særlig når timen er satt opp på forhånd.

saphran

I Bergen blir det nok bedre nok verkstedet i Åsane åpner opp (får vi håpe), men noen som vet når det blir? Har de begynt byggearbeidet noe sted?

Fikk nesten sjokk da jeg faktisk fikk svar etter 15 minutter på en e-post til verkstedet i Bergen...(spørsmål om alarm i forbindelse med softwareoppgradering) men fikk gjenopprettet normalen (null svar) ved neste henvendelse (bestilling av 4G-oppgradering). Der måtte det fysisk oppmøte til....

MyMuffin

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 19. desember 2018, klokken 08:13
Har hatt bilen tre ganger i Drammen hvor det ikke har vært kritiske feil. Alle gangene har de gjort seg ferdig i løpet av dagen slik som avtalt.

Sist jeg satt å ventet i Drammen fikk jo folk bilene sine i løpet av tiden de satt der (for ventetimer). Så det er snodig at enkelte må vente så lenge på ikke-kritiske ting, særlig når timen er satt opp på forhånd.

Imponerende! får legge neste besøk til Drammen (bor ironisk nok nærmest Drammen også).
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Motorwatt

Et av argumentene til Tesla Drammen var at det er så mange som ikke møter til avtalt servicetid. Derfor ville de sørge for at det alltid var en "pasient på venterommet" når tekniker var klar med forrige jobb.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

VAG

Har selv hatt to tilfeller av topp service i Drammen i det siste.
MCU begynte og fuske. Mobile Service kom og hentet bilen, byttet skjerm, oppgarderte til 4G og leverte bilen tilbake på døra, samme dag. En times kjøring hver vei. Alt på garanti.

Så var det en Shutter i frontfanger som ikke lukket. Jeg mente det kunne vente til servicen til våren, men nei, de ville ta det før det kom for mye salt inn på radiator. Det gikk ca. 10 dager så fikk jeg time. Kjørte til Drammen, ble møtt av servicemann, satt og ventet en drøy time og bilen var klar.

Man blir jo glad av så flott service  :D

Klykken

Har så langt bare hatt gode erfaringer med Trondheim. Tenkte jeg skulle være litt "frampå", i og med at det er såpass mange som syter over lange ventetider, og bestille service før sommærn 2019, men de kunne ikke booke så langt fram i tid. :P må vente til slutten av januar, så kunne jeg booke.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA