Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

fem

Defekte støtdempere bak. Garantisak. Bestilte time 16 januar. Fikk time 12 september. Tesla North. Ikke imponert.

fredag

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 19. juni 2018, klokken 20:00
Sitat fra: karstrom på tirsdag 19. juni 2018, klokken 19:14
Tror det er mer enn logistikkprobkemer når de ikke har startet på en vanlig service etter 12 dager. De kunne i det minste gitt beskjed om dette før innlevering?
Ex: vi har for tiden store forsinkelser. Din service time har fått en ny dato. Om det ikke passer, ta kontakt.

Hadde da sluppet å kjøre rundt i en Kia Rio

This is what baffles me the most! Why the hell are they taking in cars for regular service, when they don't have the capacity and waste money on having these customers drive around in Rental cars while their own car is perfectly fine to be driven a couple weeks more.

No wonder that some of the SC's ( Kokstad, Grorud and Rud ) are out of parking space and lost complete control of the situation!  >:( :-1:

Jepp.

Jeg måtte bare hente bilen min, selv om de ikke hadde gjort noen ting. På en service-time som jeg opprinnelig bestilte i kanskje november, og som de utsatte til mai.

Jeg er fornøyd med min bil, men jeg føler jeg må advare venner som tenker på å kjøpe Tesla nå. Tesla ødelegger varemerket sitt nå. Dette er så langt fra premium som du kan komme.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

1000kwh

Jeg fikk bytta lyktene mine på Model Sen til adaptive lys. Dette på Drammen for noen uker siden hvor Tesla sendte ut inkalling.

Tror ikke det er fullt sammenbrudd enda.

RazAquato

Sitat fra: 1000kwh på mandag 25. juni 2018, klokken 21:08
Dette på Drammen for noen uker siden hvor Tesla sendte ut inkalling.

Jeg venter fortsatt på innkalling.. kunne du postet et screenshot jeg kan vise til SC for å purre?

1000kwh

Ikke mer spennende enn dette:Du kan ikke vise dette vedlegget.

rsomby

Veldig bra folk endelig får hva de har betalt for.
Skal vi ta noen kjappe veddemål på om dette blir gjennomført til oppsatt tid? Og at det ikke tar 14 dager+?

karstrom

Min bil har snart stått parkert 3 uker på Rud uten at de har startet service på den.
Jeg måtte kansellere hyttetur i helgen da jeg ikke fikk skaffet meg en brukelig lånebil, til tross for alt jeg ringte Tesla på Torsdag og forklarte problemet. De skulle gjøre det de kunne, men kom aldri tilbake til meg.
Jeg foreslo også at jeg kunne hente min egen bil på fredagen og levere igjen på mandagen, men det var ikke mulig. Jeg kunne hente den og få ny time i Oktober var eneste løsning.
Jeg er mildt sagt skikkelig forbanna.
Denne bilen blir lagt ut på finn - om jeg noen gang får den tilbake.
Lykkelig eier av en Model S P85

HelectriC

Sitat fra: karstrom på tirsdag 26. juni 2018, klokken 17:06
Min bil har snart stått parkert 3 uker på Rud uten at de har startet service på den.
Jeg måtte kansellere hyttetur i helgen da jeg ikke fikk skaffet meg en brukelig lånebil, til tross for alt jeg ringte Tesla på Torsdag og forklarte problemet. De skulle gjøre det de kunne, men kom aldri tilbake til meg.
Jeg foreslo også at jeg kunne hente min egen bil på fredagen og levere igjen på mandagen, men det var ikke mulig. Jeg kunne hente den og få ny time i Oktober var eneste løsning.
Jeg er mildt sagt skikkelig forbanna.
Denne bilen blir lagt ut på finn - om jeg noen gang får den tilbake.

Du er ikke helt der signaturen mener at du er lenger, da ;)
ioniq 5

karstrom

Klarer ikke å endre signatur....får bare feilmelding
Lykkelig eier av en Model S P85

Muffinman

Signatur kan ikke endres etter forum"oppgraderingen" for snart et år siden.

ventle

Er det noen som har erfaring med ventetiden i Kristiansand i det siste?

Jeg venter på å overta en bruktbil som jeg ble enig med forhandler om at de skulle få fikset det som var feil (skifte av 12V batteri + fylle kjølemiddel på AC) før overtakelse. De kjørte den fra Oslo til Kristiansand i den tro at den skulle få time nærmest på dagen der nede. Nå står den der på tredje uka...

rsomby

Sitat fra: karstrom på tirsdag 26. juni 2018, klokken 17:06
Min bil har snart stått parkert 3 uker på Rud uten at de har startet service på den.
Jeg måtte kansellere hyttetur i helgen da jeg ikke fikk skaffet meg en brukelig lånebil, til tross for alt jeg ringte Tesla på Torsdag og forklarte problemet. De skulle gjøre det de kunne, men kom aldri tilbake til meg.
Jeg foreslo også at jeg kunne hente min egen bil på fredagen og levere igjen på mandagen, men det var ikke mulig. Jeg kunne hente den og få ny time i Oktober var eneste løsning.
Jeg er mildt sagt skikkelig forbanna.
Denne bilen blir lagt ut på finn - om jeg noen gang får den tilbake.

tragisk!

og signaturen er vel en knyttneve i trynet hver gang du ser den nå  :o

proturbo

Sitat fra: karstrom på tirsdag 26. juni 2018, klokken 17:06
Min bil har snart stått parkert 3 uker på Rud uten at de har startet service på den.
Kjørte tilfeldigvis forbi der i går. Det sto veldig mange feilparkerte Tesla'er der som sikkert skal på service. Lå bunker med gule bøter på frontrutene. Regner med at Tesla tar regningen...

Jeronan

#778
Sitat fra: proturbo på torsdag 28. juni 2018, klokken 08:02
Sitat fra: karstrom på tirsdag 26. juni 2018, klokken 17:06
Min bil har snart stått parkert 3 uker på Rud uten at de har startet service på den.
Kjørte tilfeldigvis forbi der i går. Det sto veldig mange feilparkerte Tesla'er der som sikkert skal på service. Lå bunker med gule bøter på frontrutene. Regner med at Tesla tar regningen...

It wouldn't surprise me they have a clue at all and it will become very interesting, when they start towing those cars away, without either Tesla and customers knowing about it.

It's pretty shocking really, how just in a timespan of 6 months both Tesla Rud in Bærum and Tesla Oslo Nord have gone from excellent to rock bottom and total chaos!
So we now have three large Service centers in chaos. Kokstad, Rud and Oslo Nord.  :o
Tesla Skøyen isn't far behind. They went from 2 week wait time back in November to 3-4 month wait time in a matter of months as well and their parking space at Thune is completely filled up with customer cars as well.
So I give it a month or two before it starts to fall apart there too. Seeing how Tesla Norway is reaching another record year of new car sales.  :(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

dundun

#779
For meg er dette helt ødeleggende - til nå har jeg vært heldig og sluppet problemer som har gjort at jeg har måttet vente lenge på viktige ting, men det er jo bare et spørsmål om tid før a) jeg havner i køen selv og b) det hele bryter fullstendig sammen og det blir et problem å bli kvitt brukte Teslaer til en god pris.

Er i kø for en Mission E selv, men vurderer å kjøpe en i-Pace eller liknende relativt raskt og slutte å ha Tesla rett og slett i frykt for at bruktverdien går til helvete om det hele bryter sammen.

Jeg ønsker Tesla alt godt, men det virker ikke som de aner hva de driver med og tror ikke jeg er villig til å vedde pengene mine på at det blir bedre når Model 3-eierne også skal ha service (og de unngåelige recallene som kommer).
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA