Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

DagfinnN

Vel - ikke alt som støtter dette: Se sitat fra FB gruppen i dag:
"Må få skryte av Tesla Skøyen. Oppdaget til min gru en stor sprekk i glasstaket på FWD i helgen. Vi skal på bilferie fra helgen av, så jeg sendte i dag mail til Skøyen for å høre om det gikk bra å kjøre med tapet rute (tenkte det var 0% sannsynlighet for å få det fikset i løpet av uken). Kort tid etter at jeg hadde sendt mailen fikk jeg telefon fra Hege på SC som sa en tekniker kunne komme til meg og skifte ruten. I dag. Nå er ruten skiftet, og bilen er klar for ferietur. Helt fantastisk service. Har også tidligere hatt kjempeservice av Skøyen, men dette overgikk alle forventninger! Kjempestor takk til Hege og de andre på Skøyen!"
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

THE

En ting som er helt sikkert er at Skøyen SC da hadde delen på sitt eget lager, og slapp å bestille det fra Tesla-delelager.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Jeronan

Sitat fra: THE på mandag 18. juni 2018, klokken 23:08
En ting som er helt sikkert er at Skøyen SC da hadde delen på sitt eget lager, og slapp å bestille det fra Tesla-delelager.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

This. When you are extremely lucky for a part to be available at the SC, you get a good service and everything is fine.

It's when a part isn't in stock, that everything starts falling apart and turns into complete chaos. Their parts logistics system is a complete mess and a joke. They even admit it themselves at for example Skøyen that they aren't exactly fond of the system themselves. :(

After nearly 5 weeks waiting for my door handle, I called the Central Service desk again yesterday for an update. The Service employee was baffled as to why no one had contacted me, as in their system it showed that the part had arrived a while ago and been reserved on my name.
So Skøyen should have called me to make an appointment, yet they haven't done so. Unfortunately he could not get hold of Skøyen yesterday, so he sent a message.
Now I just have to wait again and see if they contact me, since I just don't have time right now to drive by the SC and calling them directly is pointless, as you never get through.  :(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

RBK

Har også nettopp hatt bil på service på Skøyen. helt topp oppfølging, men ble utsatt en dag. Fikk mulighet for leiebil men trenkte ikke.
Bil ble levert på min arbeidsplass når den var ferdig. Synes det var en flott gest med tanke på at det 45km fra Skøyen som jeg sitter.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

o.b.lix

Sitat fra: T.K på mandag 18. juni 2018, klokken 10:22
De andre bilmerkene har deler til hundre modeller, med årganger og modellutvalg.

Ja, husker når Jeepen vår sluttet å virke da den var 11 år gammel. Viste seg å være defekt hjerne, og dette kunne ikke skaffes i følge forhandler i Norge. Fikk tak i fra 3. part i fra USA. Bilen går den dag i dag til tross for forhandler.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

moderator 2

Diverse innlegg sletten. I noen inlegg er deler slettet.

Diskuter sak og ikke person.

De neste som diskuterer person, ryker rett ut og blir der frem til midten av august, da jeg har tenkt meg på en lang deilig sommerferie 8).

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Touring

Sitat fra: Forum Admin på tirsdag 19. juni 2018, klokken 12:32
Diverse innlegg sletten. I noen inlegg er deler slettet.

Diskuter sak og ikke person.

De neste som diskuterer person, ryker rett ut og blir der frem til midten av august, da jeg har tenkt meg på en lang deilig sommerferie 8).

Lars
Forum admin

Kan du rydde litt opp i Jaguar og Audi forumet også?  Eller forresten Audi er for sent. Ligger helt dødt nå pga Tesla-mas.

karstrom

Jeg leverte min Model S til service på Rud 7. Juni.
Når jeg kom tilbake fra reise 14. Juni så hadde jeg ikke fått en eneste mail/sms/telefon fra service senter. Jeg ringte derfor opp for å få bekreftet at den var klar.
Fikk beskjed om alt de ikke hadde startet på den, og alt de lå en uke bak skjema.

I dag, 19. Juni, fikk jeg en sms om alt de muligens kan starte på den neste uke og at neste oppdatering kommer 3. Juli.

Nå kjører jeg rundt i en Kia Rio fra Hertz som jeg selv måtte skaffe. Til helgen er det familie tur til hytta.

Sendte mail til servicesenter og forklarte problemet, men fikk kun som svar at de ikke kunne gjøre noe.

Om de ikke blir ferdig med bilen/skaffer meg en større bil innen helgen blir turen kansellert og tiden brukt til å se etter en ny bil.

Tidligere har jeg ensidig opplevd super service, nå er det helt på bunn. Ikke holdbart.
Lykkelig eier av en Model S P85

...

...

Muffinman

Kanskje lurt å revurdere signaturen? Folk får ferie fra forumet for slikt....

...

...

Muffinman

Så sannelig, enda en ting som ikke virker etter oppgraderingen i fjor. Virker ikke å endre profil i det hele tatt, eller redigere innlegg som inneholder vedlegg ser det ut som.

Amatøren

:+1: eller kanskje heller  :-1:

Flere som er frustrerte av det.....

Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017
VW e-Golf 01.2018
-----------------------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016
-----------------------------------------------------------------------
Venter på VW e-Golf (juli 2018)
Reservert Audi e-tron
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Dandy

For de som uansett liker å kjøre seg en tur: kontakt servicesenteret i Tromsø. Fikk problemer med dørhåndtak på ve.bakdør i går, time og ferdig reparasjon i dag. Relativt effektivt får en vel si, så kudos for det  :)

Har gjennomgående god erfaring med korte ventetider og fin seviceinnstilling der, så er jo godt at det funker noen steder!

85D #108327

Øggen

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 19. juni 2018, klokken 18:21
Så sannelig, enda en ting som ikke virker etter oppgraderingen i fjor. Virker ikke å endre profil i det hele tatt, eller redigere innlegg som inneholder vedlegg ser det ut som.

Å redigere innlegg med vedlegg fungerer. Tok lang tid å finne det ut, men.....
Når du skal redigere kun tekst, ser du at det e et symbol rett under teksten til høgre, trykk på det for å endre.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA