Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

traustitj

#615
Jeg har vented nu i 7 uker at fa Teslan min (CPO), bestillte 13 Okt, alt pappirsarbeid, finansering og annet ble klart på dagen og forskudded ble betalt momentant da jeg fikk sent post at jeg skulle gjøre det.

Jeg må si at spenningen at få den Teslan har gått ned til null. Føler nesten at jeg ikke har bestillt en tesla. De ringte meg siste uke og sa de var muligt 2 uker til, kanskje 3, de visste ingen ting dersom de hadde ikke begynt med bilen.

Jeg måtte telle på 10 ganske ofta gjennom den samtalen og vurderte sterkt at slutte med den, faktiskt vurderer jeg det forstatt. Milt sagt, skuffet og kan ikke anbefale CPO til noen, ekstra garanti er ju mye verdi, men .....

Update : De ringte me akkurat nu, bilen er ferdig og kan hemtes pa torsdag

Jeronan


That's why they have removed all CPO cars ( bruktbil )  from the website for the time being. They don't have any capacity at the moment to handle these cars, getting them fixed / repaired, serviced and ready for delivery in a reasonable time.  :-\

I am happy you finally getting your car. You will enjoy it when you are inside driving it. It's an amazing car to drive.  ;)

I have had two frustrating weeks with my brand new Tesla Model S, but today they finally repaired it. Instead of waiting for a new Fuse box to arrive from the States, they removed the faulty connector and tried to repair it.  :+1:

So I could finally pick up the car today!  ;D  Hopefully I won't be seeing any Service center for a long time to come.  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

HKS

Vet ikke hvordan andre opplever dette nå, men skulle nettopp bestille vanlig service på en Model X som ble levert ut i juni 2017.

For det første brukte Tesla over en uke (inkludert en purring) på å svare på e-post henvendelsen.
Første ledige time for service i Oslo-området (Skøyen, Rud og Grorud) var nå medio August.

Så, omtrent 4 måneders ventetid.
Tesla Model 3 Long Range

Aaalb

Jeg fikk utlevert bil med en del små kosmetiske feil (små riper, dårlig pakning her og der etc.) for 1,5 uke siden i Trondheim. Skulle bli kontaktet for time for fiksing. Når kan jeg forvente å få fikset det?
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

RBK

Jeg ringer alltid til Skøyen, nå sist ringte jeg medio april og fikk time medio juni. Kan få time tidligere men vil ha den i juni.
Min anbefaling er å ringe i steden for mail, alltid svar raskt og kan velge dato/tid selv.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

MagnarPS

Så hvordan ser Tesla på det med å følge serviceintervaller mtp garanti osv?
Jeg blåser unna ca 1000 km i uka og etter det jeg husker så er første service på 20000km.
Har akkurat fått bil og kjørt ca 2000km, kanskje jeg bør bestille service time allerede nå  :)
Tenker hvis man bestiller service ca tre uker før man estimerer at bilen vil runde 20000km, også viser det seg at Tesla ikke har mulighet til å ta inn bilen før om to måneder så har man jo i prinsippet ikke overholdt serviceintervallene.
Kan de da være vanskelig å ha med å gjøre om det skulle dukke opp en garantisak senere??

Espen Hugaas Andersen

#621
Serviceintervallene er helt valgfrie. Selv om du aldri har bilen på service så gjelder fortsatt garantien. (Men ville nok hatt den på service *minst* hver 50.000 km/2 år.)

Jeg hadde første service i mars etter 9 måneder og 27.000 km. Tenker jeg ber om time for andre service når jeg er på rundt 50.000 km, kanskje mot slutten av året. (I min erfaring er det ca 2 mnd ventetid i drammen.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

HelectriC

Sitat fra: Aaalb på fredag 20. april 2018, klokken 07:31
Jeg fikk utlevert bil med en del små kosmetiske feil (små riper, dårlig pakning her og der etc.) for 1,5 uke siden i Trondheim. Skulle bli kontaktet for time for fiksing. Når kan jeg forvente å få fikset det?

Hehe forbered deg på å vente leeeenge. Jeg fikk bil utlevert 22.des i fjor og venter fremdeles. Ingen har tatt kontakt. Jeg har mailet, ringt, besøkt de(!) mange ganger, men fremdeles ikke fått snakke med noen som kan sette opp time for meg. Realistisk tenker jeg 6mån før jeg får kontakt med de og time 6mån etter det. Feil ved levering blir da utbedret sånn cirka 1år etter levering. Det høres vel fornuftig ut?
ioniq 5

mthoring

Hva med drop-in? Har benyttet meg av det 3 ganger på Rud..
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

HelectriC

Sitat fra: mthoring på fredag 20. april 2018, klokken 19:12
Hva med drop-in? Har benyttet meg av det 3 ganger på Rud..

I Bergen går ikke det heller lenger. Du blir møtt av en person som setter opp telefonnummeret ditt på en liste og sier de skal ringe deg, men det skjer aldri! Teller man antall kontaktforsøk (telefon, mail, fysisk besøk), som jeg totalt har hatt siden 22.des, så tror jeg nesten jeg kommer opp i 50 stk. uten noe som helst tilbakemelding om at jeg blir hørt eller lignende. Fullstendig ignorert! Og jeg har ikke i noen av disse kontaktforsøk hatt en aggressiv eller sint holdning, det kan jeg garantere.
ioniq 5

geear

Høres helt sinnsvakt ut. Må gå ut over trivselen for de ansatte også det der. Nesten slik at Tesla bør vurdere å utsette lansering av Model 3 i Norge ene og alene for å få kontroll på servicesentrene sine.

HowieX

Drammen har i hvertfall levert hitil. Har hatt bilen inne for å skifte sensorer i fwd, samt byttet 12v batteri. Siste gangen ringte Tesla selv og sa 12v batteriet måtte byttes (jeg ante ikke at det var noe galt). Fikk time uken etter. I går fikk jeg problemer med førerdøren, hvor feste til staget som skyver døren ut og inn røyk. Kjørte bort til Tesla, og ble møtt av en hyggelig mann som straks ble med ut, kontaktet tekniker, bilen ble kjørt inn og fikset på 1,5 timer. Håper jeg ikke bare har hatt flaks, men at dette faktisk er representativt for servicesenteret.
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

Espen Hugaas Andersen

Drammen har svart på mine eposter i hvert fall. Har hatt greie opplevelser der hittil, ikke supert, ikke dårlig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

OleJA

Sitat fra: HelectriC på fredag 20. april 2018, klokken 15:57
Sitat fra: Aaalb på fredag 20. april 2018, klokken 07:31
Jeg fikk utlevert bil med en del små kosmetiske feil (små riper, dårlig pakning her og der etc.) for 1,5 uke siden i Trondheim. Skulle bli kontaktet for time for fiksing. Når kan jeg forvente å få fikset det?

Hehe forbered deg på å vente leeeenge. Jeg fikk bil utlevert 22.des i fjor og venter fremdeles. Ingen har tatt kontakt. Jeg har mailet, ringt, besøkt de(!) mange ganger, men fremdeles ikke fått snakke med noen som kan sette opp time for meg. Realistisk tenker jeg 6mån før jeg får kontakt med de og time 6mån etter det. Feil ved levering blir da utbedret sånn cirka 1år etter levering. Det høres vel fornuftig ut?
Har helt motsatt erfaring med Trondheim SC: Leverte bilen min der fredag formiddag (uten timeavtale) etter at det dukket opp et lass med feilmeldinger, deriblant styre- og bremseservoen som ikke virket. Fikk leiebil som jeg regnet med å måtte slite med lenge, men allerede kl 1500 samme dag så var bilen fikset :-)  (Vakkel på jordingspunkt).

Takk til Trd SC for super service  :+1:

Muffinman

Hmm, lurer på om alle bilene får den feilen før eller siden? Vi har to biler utenfor garanti, og snart en utenfor reklamasjonsfristen....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA