Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Jeronan

Just had a talk with the Mechanic at the Skøyen Service center.

The new APH3 cars use a new generation fuse box. They don't have these in stock yet in Norway, so that's why they had to order it from Tesla in Amsterdam, Nederland.
It seems that warehouse is just slow with sending orders out for delivery, but he would keep pushing them and keep me updated.

So we will see.  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Beamer Screamer

Sitat
I myself I am now on my second loaner ( a S 70D ). First one ( P90D ) had steering wheel servo issues and now this one has issues too. Stuck charge port that doesn't want to open (have to slam really hard a couple times at the back of the charge port and fiddle with the keyfob for 5 minutes each time to get it to open).
This 70D also consumes insane amounts of energy. Average 300+ Wh/km. I barely get 185km out of a 90% charge.

Din historie er jo bare tragisk. Feil på 2 uker gammel bil som tar flere uker å reparere, og i mellomtiden to loanere som også har feil. Jeg har i utgangspunktet kjempesympati for Tesla og er en stor fan av alt de gjør, men som potensiell kunde er jeg utrolig skeptisk til å bruke nærmere en million på en bil der jeg er så utrygg på kvaliteten og oppfølgingen fra verksted.

Jeg har mer enn nok annet å drive med enn å skulle følge opp feil og mangler på en bil med et verksted det er "umulig" å komme i kontakt med. For min del var det derfor en lett beslutning å velge bort Tesla i denne omgang og kjøpe en annen bil i steden, så er det bare å håpe at ting bedrer seg så jeg kan kjøpe Tesla neste gang!

Første skritt må jo være å sørge for å bygge og kontrollere bilene ferdig på fabrikken. Deretter må man sørge for skikkelig logistikk hva angår reservedeler og flyten av biler på SC (som du selv nevner). Det må koste absurde summer å holde på slik de gjør nå.

BMW har f.eks. system der absolutt alt av reservedeler kan leveres verkstedet i Norge neste dag. Alle reparasjoner jeg har hatt på mine BMW'er (og det er dessverre ganske mange) har blitt ferdig senest dagen etter at jeg leverte inn bilen. Når BMW klarer det med sitt vanvittige mangfold av modeller og motorer bør jo Tesla klare minst det samme med sin smale lineup.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

mthoring

Er vel verdt å nevne at for de aller fleste så framstår byggekvaliteten som god. Skal også inn å få fikset et par småting på ny bil, men det er å regne som (irriterende) bagateller.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Zett

Sitat fra: Beamer Screamer på torsdag 23. november 2017, klokken 22:05
BMW har f.eks. system der absolutt alt av reservedeler kan leveres verkstedet i Norge neste dag. Alle reparasjoner jeg har hatt på mine BMW'er (og det er dessverre ganske mange) har blitt ferdig senest dagen etter at jeg leverte inn bilen. Når BMW klarer det med sitt vanvittige mangfold av modeller og motorer bør jo Tesla klare minst det samme med sin smale lineup.

Selv om BMW generelt har meget god logistikk på deler, så har jeg to ganger opplevd at deler ikke var tilgjengelig i Norge, og at det tok 2-3 uker for å få tak i deler med BMWen stående på verksted i ventetiden.

(Men at Tesla trenger å bli bedre på å få tak i deler er vel ingen som er uenige i..)


Lynet

Sendte en epost til Trondheim om noen småfeil. Det mest alvorlige var ett dørhåndtak som fusker litt.
Fikk time uka etterpå
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

tkjoerlaug

Jeg også opplever at Trondheim har fått tingene sine på stell, og på høyde med/bedre enn andre forhandler-verksted jeg har brukt tidligere. Jeg fikk time på under en uke for en halvdags-jobb nokså nylig.

Jeronan

Sitat fra: Beamer Screamer på torsdag 23. november 2017, klokken 22:05

Din historie er jo bare tragisk. Feil på 2 uker gammel bil som tar flere uker å reparere, og i mellomtiden to loanere som også har feil. Jeg har i utgangspunktet kjempesympati for Tesla og er en stor fan av alt de gjør, men som potensiell kunde er jeg utrolig skeptisk til å bruke nærmere en million på en bil der jeg er så utrygg på kvaliteten og oppfølgingen fra verksted.

Jeg har mer enn nok annet å drive med enn å skulle følge opp feil og mangler på en bil med et verksted det er "umulig" å komme i kontakt med. For min del var det derfor en lett beslutning å velge bort Tesla i denne omgang og kjøpe en annen bil i steden, så er det bare å håpe at ting bedrer seg så jeg kan kjøpe Tesla neste gang!

Første skritt må jo være å sørge for å bygge og kontrollere bilene ferdig på fabrikken. Deretter må man sørge for skikkelig logistikk hva angår reservedeler og flyten av biler på SC (som du selv nevner). Det må koste absurde summer å holde på slik de gjør nå.

BMW har f.eks. system der absolutt alt av reservedeler kan leveres verkstedet i Norge neste dag. Alle reparasjoner jeg har hatt på mine BMW'er (og det er dessverre ganske mange) har blitt ferdig senest dagen etter at jeg leverte inn bilen. Når BMW klarer det med sitt vanvittige mangfold av modeller og motorer bør jo Tesla klare minst det samme med sin smale lineup.

Yes not the best of starts in a new car. But if it ends up just this fuse box and then nothing else for a long while, it will actually be a much better start then I had with my previous Volvo V60 which saw the service center 5 times in first two months.  :-\

The loaners are just being trashed like hell and continuously out and in use. So I am really not suprised sadly. Had to wait almost an hour yesterday for a new loaner to become available.

Third time is the charm they say. This third loaner works great and no issues.  :+1:


As long as I get my car back next week it's fine with me. If not, then they will have a reclamation on their hands.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

RBK

Er på min, (les fruen) andre Tesla og den første som vi fikk i juni 2014 hadde et dørhåndtak som måtte skiftes samt justere takluke, (ikke lekkasje).
For to dager siden merker jeg at dørhåndtak på den nye fusker. Ringte Skøyen og fikk time i dag.
Mulig jeg er heldig med bilene mine med lite feil og rask service.
Helt noe annet med jobb bilen min, (Golf GTE), der brukte de 20 månder for å finne løsning så ikke ladekabel skulle låse seg fast!!!!!
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

rsomby

Sitat fra: RBK på fredag 24. november 2017, klokken 08:47
Er på min, (les fruen) andre Tesla og den første som vi fikk i juni 2014 hadde et dørhåndtak som måtte skiftes samt justere takluke, (ikke lekkasje).
For to dager siden merker jeg at dørhåndtak på den nye fusker. Ringte Skøyen og fikk time i dag.
Mulig jeg er heldig med bilene mine med lite feil og rask service.
Helt noe annet med jobb bilen min, (Golf GTE), der brukte de 20 månder for å finne løsning så ikke ladekabel skulle låse seg fast!!!!!

Da kan jeg bare si at jeg er definitvt i den andre skalaen.
Er på min 2 model S og har vært så mange ganger på servicecenteret i bergen at jeg blir ukonfortabel med å vise trynet mitt der for jeg er redd alle ser meg og tenker, å nei, ikke han igjen... 
Det mest plagsomme er at ting ikke blir fikset når bilen er inne, og må inn gang på gang for det samme faenskapet. Forrige uke hadde jeg endel garantiutbedringer på bil fra 2016. Ene saken var en følgesak omtrent fra bilen var ny, og har vært inne nå for 3 gang for å prøve å løse feilen. Jeg ventet først i 3mnd på time, så et par dager før timen ringte de å flyttet den 2 mnd. Når jeg så kommer inn har de bilen en uke og klarer ikke løse feilen fordi det mangler deler på det de tror er gale, så de vil kalle meg inn igjen så fort det er på tilgjengelig (yeah right...)

RBK

Uff, ikke bra. Kjenner flere som har Tesla, men ingen som er i nærheten av dette. Håper det løser seg.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Beamer Screamer


Sitat

Da kan jeg bare si at jeg er definitvt i den andre skalaen.
Er på min 2 model S og har vært så mange ganger på servicecenteret i bergen at jeg blir ukonfortabel med å vise trynet mitt der for jeg er redd alle ser meg og tenker, å nei, ikke han igjen... 


Hehe, kjenner igjen følelsen fra de siste par BMW'ene jeg hadde. Alle ansatte på verkstedet var på fornavn med meg, kunne telefonnummeret mitt utenat, visste hva alle barna het og når de har bursdag... i det hele tatt. Følte meg rimelig dum selv om jeg må ha vært deres beste kunde og det egentlig er BMW som burde følt seg dumme.

Så villigheten til å ta sjansen på nok en potensiell problembil er minimal, i hvert fall inntil jeg får kommet meg over den opplevelsen!
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Mao

Sitat fra: tkjoerlaug på fredag 24. november 2017, klokken 07:51
Jeg også opplever at Trondheim har fått tingene sine på stell, og på høyde med/bedre enn andre forhandler-verksted jeg har brukt tidligere. Jeg fikk time på under en uke for en halvdags-jobb nokså nylig.

Fikk time knapt 2 uker frem i tid for service og noe småfiks som totalt sett var en hel dags arbeid. Veldig akseptabel ventetid hos Tesla i Trondheim om dagen. Fornøyd med jobben de gjorde, og jeg tror jammen de har vært på smilekurs også. Så totalopplevelsen med servicesenteret i Trondheim er hevet mange hakk det siste året :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

rsomby

Jeg har tatt min frustrasjon utover lånebilen, den fikk kjørt seg! Men det sto nå så fint "GTE" i grillen så den måtte da brukes skikkelig...

keepitsimple

Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

Jeronan

Yesterday they told me the new type Fusebox was not in stock in Amsterdam afterall, so now it has to come from Fremont, USA.  :(

Seems I won't be getting my car back any time soon.  :-\
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA