Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

weld77

Du må også huske på at antallet Teslaer som ruller rundt i Norge sannsynligvis vil være økende i ganske lang tid fremover. Nesten ingen skrotes, noen blir solgt til utlandet og det er stadig folk som bestiller Model S og en eller annen gang kommer det også en ladning Model X. Jeg har litt vanskelig for å se for meg at Tesla klarer å holde tritt med økningen i biler med det tempoet de har på ymse nå om dagen, men vi får se hva som skjer. Eneste jeg kan se som redder de på kort sikt er om det er betydelig færre småfeil på de nyere modellene - virker som de må bruke mye tid på å fikse ting som ikke burde vært nødvendig å fikse.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Booket min første service dag i Stavanger og fikk 12. januar, vil nok bli ca 40.000km kjørt til den tid.

Birger

Booket service i Kristiansand og ba om første uke i desember og det fikk jeg. Svaret kom i løpet av et par timer.

Kanskje ledig kapasitet her i sør?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

hgs

Da jeg leverte bilen for 60 kkm service i Drammen i dag tidlig var først beskjeden at jeg måtte regne med at den kunne bli værende lenge pga at mange mekanikere ikke var på jobb grunnet sykemelding etc, og at det var godt mulig bilen ville bli fraktet til Kristansand pga dette.
Imidlertid har bilen vært tilnærmet feilfri de siste 20000 kilometrene. Eneste påpekning var dugg i den ene baklykta. Denne har vært der omtrent siden vi fikk bilen.
Kl 2 var derfor bilen ferdig, til og med nyvasket. Deilig å slippe å bruke en kjiip Peugeot 307 som lånebil i mer enn en noen få mil.

Like heldig var ikke personen som ankom samtidig og snakket med en av de andre kundebehandlerne. Vedkommende hadde en rekke problemer som måtte fikses. 'Vi har dessverre ikke time før i mars'.
'I mars'??? Bare tonefallet sa mer en 1000 ord. Tror ikke personen har lest denne tråden iallfall.
Drammen mente imidlertid at åpningen på Rud ville hjelpe kraftig på ressurssituasjonen.

Uansett, sikkert lurt å booke 80 kkm service i morgen...     
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Sjøhyene

Virker som det er ganske konstant ventetid ihvertfall da på østlandet, med 5 måneder.
Har jo vært sånn siden i fjor somme cirka. Så forutsigbart om ikke noe annet :)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Leiha

Fikk endelig bestilt 20k service i Tr.heim ved personlig oppmøte etter å ha prøvd på telefon i en uke. April 2016 hadde de tid til å ta den. Har vel kjørt 40k innen den tid.
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

Brede

Jeg bestillte også i Trondhem ved personlig oppmøte i dag, etter ubesvarte telefoner og fire ubesvarte mailer..

Hyggelige folk i kundemottaket og ryddig bestilling, men litt kjedelig å måtte kjøre 40 mil for å få bestillt.. (hadde heldigvis annet ærend i Tr.heim i dag)

Fikk april jeg også, så da klaffer nok 40k service ganske godt med 40k kjørte her.
Fire dager med diverse fix.

lunitiks

Litt for treige å svare i T.heim, ja... Men kjempetrivelige folk når man først oppnår kontakt, har ingenting å utsette på servicen sånn sett
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Salvesen

Noen som vet hvordan Sandnes/Bergen ligger an? Kjenner jeg begynner å bli små nervøs for kommende nybil og barnesykdommer som muligens vill ta månedsvis for å bli rettet?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

o.b.lix

Bergen har også ventetid, dette fordi de utvidet verkstedet, men har ikke fått nok mekanikere på plass enda, men de er på rett vei.

Når det er sagt, ser det ut til at Tesla skiller mellom ting som kan vente og ting som ikke kan det, og havner du i siste kategori, får du hjelp. Vet også at de gjerne leier inn kapasitet hos andre verksteder der det er mulig, så det handler ikke om å spare penger, men rett og slett for få folk som har riktig kompetanse. Tror ikke det en skole som har elbillinje (enda) her i landet...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Siggen

Sitat fra: Salvesen på torsdag 12. november 2015, klokken 05:49
Noen som vet hvordan Sandnes/Bergen ligger an? Kjenner jeg begynner å bli små nervøs for kommende nybil og barnesykdommer som muligens vill ta månedsvis for å bli rettet?

Er det noe som må løses snarlig så får du time ganske kjapt. Når pano var lekk så ble bilen tatt inn etter 8 dager fra jeg meldte ifra, kunne sikkert fått før men parkerer i garasje både hjemme og på jobb så stresset det ikke noe veldig. Kan det vente så har jeg opplevd at det har gådd ca 6-7 uker, men for min del kunne det tatt 6-8mnd da problemet kun var dugg i lysa og noe småtterier med "Jumpseat'ene" det gjaldt den gangen.

Lars R

Ventetid i Trondheim 6 måneder - hyggelige folk til steds men ingen kapasitet.

Pga. SALG SALG SALG bli det bare dårligere over tid - når man eier en Lada få man vel bedre service....

Virker at det var min første og siste Tesla.

Isbjørn

Sier bilen fra når den skal på service? Har nå kjørt ca. 23000 km uten at det er kommet noe varsel om service.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Muffinman

#343
Sitat fra: Lars R på torsdag 12. november 2015, klokken 09:08
Ventetid i Trondheim 6 måneder
6 måneder nå  :o  Da har køen faktisk VOKST med 1,5 mnd siden september. Da var den 4,5 måneder. Køene skulle jo minke men det har bare ballet på seg i over et år. Man er åpenbart langt unna å få kontroll.

Line

Jeg ringte ang service for et par uker siden og fikk time i midten av april  ::)
De sa også at timen var "midlertidig" og at det kunne hende den ble fremskyndet ettersom flere service sentere kommer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA