Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla utvider - bedre tilbud

Startet av Mippen, tirsdag 03. mars 2015, klokken 08:47

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Car-El

Sitat fra: thilo på tirsdag 03. mars 2015, klokken 17:00
Sitat fra: Mippen på tirsdag 03. mars 2015, klokken 08:47
Tromsø Q4

Er nytt for meg at det er vår i Tromsø er i Q4 :(


Vår???   Q4, sammens med Q1, kaller vi vinter.   Våren i Tromsø er på tre dager å skiller mellom glatt vintervei og dårlig skiføre.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

thilo

Sitat fra: Car-El på tirsdag 03. mars 2015, klokken 18:08
Vår???   Q4, sammens med Q1, kaller vi vinter.   Våren i Tromsø er på tre dager å skiller mellom glatt vintervei og dårlig skiføre.

Var nok Tesla som lovde flere ganger at dem kommer våren 2015 til Tromsø...
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Amoss

Sitat fra: thilo på tirsdag 03. mars 2015, klokken 18:15
Sitat fra: Car-El på tirsdag 03. mars 2015, klokken 18:08
Vår???   Q4, sammens med Q1, kaller vi vinter.   Våren i Tromsø er på tre dager å skiller mellom glatt vintervei og dårlig skiføre.

Var nok Tesla som lovde flere ganger at dem kommer våren 2015 til Tromsø...

... Tesla-våren er lang i år ;)
Model S 85D

Car-El

Det va vel før dem fant ut at våren i Tromsø er bare tre dager og dermed er vanskelig å treffe. 

Samtidig så tror jeg at vi muligens kommer til å sende opp litt fyrverkeri (Les: feirer nyttår) før at dem åpner i Tromsø. Har nemlig hørt lenge om at det skal komme servisesenter til Tromsø. Første gang var i august 2013 da dem var med noen TMS for prøvekjøring i Tromsø. Og på hjemmesidene til Tesla har "kommer snart" stått siden desember 2013/januar 2014. Allså minst 14 måneder. I min definisjon så er "kommer snart" litt kortere enn 14-15 måneder. 

Så det jeg prøver å si: Det kommer, bare ikke så fort.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

thilo

Sitat fra: Car-El på tirsdag 03. mars 2015, klokken 18:32I min definisjon så er "kommer snart" litt kortere enn 14-15 måneder.

Sant, kommer vel om noen Tesla-uker da... (men hvis den kommer Q4 2015, da vet vi at "snart" betyr omtrent 24 måneder)
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Car-El

Sant.

Det går litt over stokk og stein. Men som æ sa tidligere. For to år siden så var det ingen servicesenter, foruten Oslo, og heller ingen TMS her i landet.

Når æ tenke tilbake så va bestillinga vår litt over en måned gammel. Bestilte i januar 2013. INGENTING viste vi om Tesla og systemet rund. SuperLadere? At vi måtte til Oslo å ta service...  OK! Etterhvert som tiden gikk så ble det bare bedre og bedre. Så om et servicesenter kommer i morra eller om et år. Det tar ikke vi så tungt.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA