Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilket lademønster er best?

Startet av batterivann, onsdag 18. februar 2015, klokken 21:26

« forrige - neste »

batterivann

Hei, jeg kjører min Think City til skolen hver dag. Det er ladestasjon på skolen, så jeg prøver å lade mest mulig der. Problemet mitt er at om jeg kommer til skolen med 10-20% igjen på batteriene, rekker ikke alltid bilen å lade ferdig før jeg må avbryte lading. Så, mitt spørsmål er:
- Vil det være best å ankomme skolen med 30% batteri, og la den lade seg ferdig før jeg tar den av lading
eller:
- Ankomme skolen med mellom 5-20% batteri, la bilen lade til ca 95-98% og avbryte lading der
Think City 2002 mod.

cra

Lad når du kan, kjør når du må. Bare sørg for å gjøre vannfylling ofte nok. Minst pr 3000km hvis du ikke har statistikk som tilsier at du kan fylle sjeldnere.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Fortsett å lade på skolen.

Disse batteriene skal nemlig lades FØR bruk og ikke etter bruk. Noe du gjør med din bruk.

Viktig som Cra sier med vannservice. IKKE vent på servicemeldingen. Da kan det være for sent.

Ikke farlig å avbryte ladingen.

Bor du mellom Stavanger og Oslo foreslår jeg omprogramering av motorstyring for mer batterivennlighet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

batterivann

Takk for svar. Jeg har allerede intervall på 3000km mellom hver vannservice, som blir utført av et verksted som har god kompetanse.Motorstyringen min er omprogrammert. Godt å høre at det ikke gjør noe å ta bilen av lading.
Think City 2002 mod.

elektrolux

Sitat fra: batterivann på torsdag 19. februar 2015, klokken 13:22
Motorstyringen min er omprogrammert.

Er du sikker på det? Med mindre vi har gjort dette tviler jeg på at det er gjort. Vet du i så fall maks kjørestrøm og minste kjørespenning?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

batterivann

Usikker på tallene for dette. Forrige eier omprogrammerte motorstyring hos elbilhjelpen i Stavanger (såvidt jeg forstår er det deg?)
Think City 2002 mod.

elektrolux

Stemmer det.

Da er alt OK. 95V minste spenning mot 85V og 180A max strøm mot 225A.

Toppfart på 100 km/t
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

batterivann

Think City 2002 mod.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA