Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

medlemskap i Norstart

Startet av Trond.Strom, tirsdag 30. mars 2010, klokken 10:30

« forrige - neste »

Trond.Strom

Jeg fikk brev med tilbud om medlemskap i norstart før jul, vurderte det, men fabnt ut at jeg ikke ville melde meg inn enda siden jeg hadde slått fra meg tanken på elbil på det tidspunktet. Fikk så et nytt brev fra norstart for noen uker siden som så ut som en purring på at jeg ikke hadde betalt medlemsavgift. Siden jeg ikke er medlem syntes jeg formuleringen i brevet var ugrei.
Jeg er positiv til elbil og foreningen norstart, men dette brevet fikk meg til å ikke ønske å bli medlem!

kanskje noe å tenke på?

elektrolux

Sikkert en feil i systemet.

Medlemskap er frivillig, og i mitt tilfelle ville medlemskap her rettferdiggjort medlemskap i en hel rekke andre organisasjoner, og påført meg årlige utgifter jeg ikke ønsker.

Du må selv vurdere fordelene opp mot ulempene. Ulempene er vel av ren økonomisk art, mens fordelene er at du støtter opp økonomisk slik at Elbilforeningen får et langt liv, og blir slagkraftig mot en regjering som ikke alltid ser ut til å virkelig ønske så veldig menge elbiler på veiene.

Noen klubber har direkte fordeler, slik at medlemmene totalt sett kommer gunstig ut av et medlemskap, mens andre er mer indirekte. F.eks fagforeninger som sørger for levelige lønner og arbeidsforhold, uten at en ser en direkte sammenheng med medlemskapet.

Vet ikke om Norstart kan påta seg æren for fordelene vi som Elbilister i dag nyter i Norge, men vi har det bedre enn andre bilister av en eller annen grunn, og ønsker selvfølgelig å fortsette å ha det slik.

På samme måten ønsker MC klubbene å kunne fortsette å kjøpe MC med over 100 HK, og idrettsforeningen å kunne bruke offentlige treningsannlegg, og så videre osv......

Felles er at alle ønsker/trenger penger for å drive foreningen. Eneste klubben jeg kjenner til som ikke krever penger er min egen MC klubb Elgen MC der jeg er president. :o  ( akkurat som hells angels har presidenter ;D)  Klubben er totalt blottet for tilbud, men måtte dannes for å kunne være med på ølstafett på et MC treff for mange år siden. :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Hans Håvard Kvisle

Påminnelsen har gått ut til alle som først fikk et brev med forklaring om hvorfor vi henvendte oss til dem om å betale Norstartmedlemskap (eksisterende medlem, tidligere medlem, oppgitt info fra bilforhandler, nettsamfunnmedlem osv), og som ikke har respondert med betaling eller melding om at medlemskap ikke er ønsket.
Nedenfor følger teksten i siste brev. Vi synes det er fair nok at alle selv får vurdere om Norstart har vært ugreie i formuleringen. Har vi vært det, beklager vi selvfølgelig det. Det var ikke hensikten.
God påske!


**********************     PÅMINNELSE     **********************
Medlemskap i Norstart   xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx   360.00    

Vi viser til tidligere utsendt faktura og tillater oss å gi en oppfordring om å betale medlemskapet i Norstart – Norsk Elbilforening.

Årskontingenten tilsvarer 1 kr pr dag for å bevare og forbedre alle fordelene du har som elbilist:
gratis bomring, gratis parkering og bruk av kollektivfeltet. Ja, til og med årsavgiften for elbil koster knapt mer enn kontingenten i Norstart.

I år har Norstart arbeidet for å få flere ladestasjoner. Som et foreløpig resultat vet vi at det til sommeren blir 100 flere ladeplasser midt i Oslo Sentrum! I resten av landet er det nær 2.000 plasser under utbygging. I juni har Norstart den store ladeplassoversikten ferdig. Da finner du fram til alle ladeplassene via internett, mobil, SMS-tjeneste og navigatører. Norstart bidrar til at plassene skal ha gratis parkering og gratis lading. For en luksus.

Du kan lese mer om Norstart på elbil.no. Eller send en epost og du får infomateriell i posten, inkl nøkkel til ladestasjoner.

Foreningen er åpen for deg som har elbil, du som vil ha elbil – og du som vil støtte saken.
Vi håper at du ønsker å fortsette medlemskapet i Norstart – Norsk Elbilforening. Tusen takk.
Husk å merke betalingen med medlems- og fakturanummeret ditt fra denne giroen.
St.Hanshaugen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA