Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tanker om å kjøpe c-zero

Startet av zorro, torsdag 05. februar 2015, klokken 21:15

« forrige - neste »

SUNPWRD

Gratulerer! Jeg er sikker på at du blir fornøyd!  :D
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

zorro

#31
Takk for tips, bilen kan ifølge mitsubishi lade og forvarme samtidig, så det er bra. Det var eneste grunn til at jeg valgte mitsubishi fremfor c-zero.

Men om batteriet tar til seg lading under forvaming er jeg usikker på, noen som vet ?


Tror dette blir bra, jeg skal isolere tank og rør og kolbe.

PionerThink

Litt OT dette her siden det ikke gjelder C-Zero, men svarer nå allikevel :D
Har noen ganger når det er fuktig i været og skal rett hjemom en liten time, satt bilen til lading og startet forvarming for å "spare" litt kapasitet når jeg vet det blir mer kjøring også senere.
De gangene jeg har startet etter bare forvarming så og si, husker jeg at rekkevidden står på det samme når jeg starter opp igjen.(en gang tror jeg nesten det sto 1 km mindre igjen også :-\)
Tror derfor at forvarming prioriteres fremfor lading på et vis, men ikke spør meg helt hvordan prosessen fungerer rent teknisk ;)
Mulig noen på de utenlandske nettsidene har noen svar på dette? (eller at det ligger inne her på forumet?)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

K S

Sitat fra: PionerThink på søndag 15. februar 2015, klokken 15:16
Litt OT dette her siden det ikke gjelder C-Zero, men svarer nå allikevel :D
Har noen ganger når det er fuktig i været og skal rett hjemom en liten time, satt bilen til lading og startet forvarming for å "spare" litt kapasitet når jeg vet det blir mer kjøring også senere.
De gangene jeg har startet etter bare forvarming så og si, husker jeg at rekkevidden står på det samme når jeg starter opp igjen.(en gang tror jeg nesten det sto 1 km mindre igjen også :-\)
Tror derfor at forvarming prioriteres fremfor lading på et vis, men ikke spør meg helt hvordan prosessen fungerer rent teknisk ;)
Mulig noen på de utenlandske nettsidene har noen svar på dette? (eller at det ligger inne her på forumet?)

Årsaken er nok at laderen har for liten kapasitet til både lade og varme samtidig, slik er det iallefall på Soul: med standardlader på 10 A så tappes batteriet litt, med 16 A så går det rimelig bra, med 6,6 kW er det ikke problem i det hele tatt.

edyrli

Sitat fra: zorro på lørdag 14. februar 2015, klokken 01:13
Takk for tips, bilen kan ifølge mitsubishi lade og forvarme samtidig, så det er bra. Det var eneste grunn til at jeg valgte mitsubishi fremfor c-zero.

Men om batteriet tar til seg lading under forvaming er jeg usikker på, noen som vet ?


Tror dette blir bra, jeg skal isolere tank og rør og kolbe.
Jeg trodde batteriet måtte være full ladet for at du skulle kunne forvarme?
Stemmer ikke dette?
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

fitzox

Noen som vet hva Nordic edition innebærer av ekstra spec?
Tesla X100D
Xpeng G3 smart

PionerThink

Sitat fra: edyrli på mandag 16. februar 2015, klokken 07:38
Sitat fra: zorro på lørdag 14. februar 2015, klokken 01:13
Takk for tips, bilen kan ifølge mitsubishi lade og forvarme samtidig, så det er bra. Det var eneste grunn til at jeg valgte mitsubishi fremfor c-zero.

Men om batteriet tar til seg lading under forvaming er jeg usikker på, noen som vet ?


Tror dette blir bra, jeg skal isolere tank og rør og kolbe.
Jeg trodde batteriet måtte være full ladet for at du skulle kunne forvarme?
Stemmer ikke dette?
Tror jeg har satt på lading og forvarming med bare 1 strek på indikatoren på fjernkontrollen(dvs ca.1/3 rest på batteri).
Det gikk fint mener jeg å huske, men så mye mindre enn 1/3 skal du ikke ha igjen for at den kanskje prioriterer lading fremfor varme?(i hverfall hvis du bare har 10 A lader som jeg har ???)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA