Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Gentleman's Agreement" NOE SÅ LATTERLIG!

Startet av Miljøbevisst, mandag 20. april 2009, klokken 23:03

« forrige - neste »

Miljøbevisst

Hva er dette for noe tull? Eier plutselig MC-folka mc-parkeringsplassene nå? Buddyer og Reva er registrert som motorsykler. DA ER DET MOTORSYKLER. Hva er det MC-gutta tror de er da? Guder? De slipper ut CO2 og driter i samfunnet. Allikevel skal de bestemme hvem som skal stå på MC-plassene? Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Jeg er for å få alle MC-plassene ut av sentrum og inn med elbilplasser istedet. Hvorfor i svarte skal Elbilfolka diskrimineres? De er jo bare miljøvennlig? Også må de finne seg i å parkere andre plasser når MC-gutta skal ha plassene sine. Nei dette blir for dumt. Her bør det være først til mølla-prinsippet som gjelder. Registrert motorsykkel er registrert motorsykkel. Og ikke bare det. Noen av de er miljøvennlig også. Skjerp dere!

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Foreslår på det sterkeste at vi som gjester på MC plassene respekterer besøkelsestiden.

Vi har ingenting å tjene på en konflikt med MC folket.

Dette har ingenting med CO2miljø å gjøre.'

Både MC folket, og Elbilister bruker ekstra penger på kjøretøy som har begrensninger i bruksområdet. Vær glad for hver fører som velger et slikt transportmiddel framfor en 4X4 suv på 2,5 tonn.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

HHF

Helt enig - la oss ikke bli en gruppe som er fiender med alle. MC er ren sommersesong - da får de få lov å ha plassene "sine".
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

bosonic

Sitat fra: Miljøbevisst på mandag 20. april 2009, klokken 23:03
Hva er dette for noe tull? Eier plutselig MC-folka mc-parkeringsplassene nå? Buddyer og Reva er registrert som motorsykler. DA ER DET MOTORSYKLER. Hva er det MC-gutta tror de er da? Guder? De slipper ut CO2 og driter i samfunnet. Allikevel skal de bestemme hvem som skal stå på MC-plassene? Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Jeg er for å få alle MC-plassene ut av sentrum og inn med elbilplasser istedet. Hvorfor i svarte skal Elbilfolka diskrimineres? De er jo bare miljøvennlig? Også må de finne seg i å parkere andre plasser når MC-gutta skal ha plassene sine. Nei dette blir for dumt. Her bør det være først til mølla-prinsippet som gjelder. Registrert motorsykkel er registrert motorsykkel. Og ikke bare det. Noen av de er miljøvennlig også. Skjerp dere!

Miljøbevisst eller Miljøaktivist  ???
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

cra

Sitat fra: HHF på tirsdag 21. april 2009, klokken 08:37
Helt enig - la oss ikke bli en gruppe som er fiender med alle. MC er ren sommersesong - da får de få lov å ha plassene "sine".

Uten å undervurdere MC-folket så er det ikke sikkert de vet forskjellen mellom Buddy, Reva og andre  EL4MC og andre el-biler. Ved å provosere dem oppnår vi ikke annet enn uvilje, og i verste fall mister vi retten til å parkere der hele året.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tommy

Kjørte selv MC, men kjører nå Reva.
Har ingen problemer med å holde meg unna MC plassene.
I ene øyeblikket kaller man Reva en elbil og i andre øyeblikket en registrert 4 hjuls motorsykkel. Dette etter hva slags parkeringsplass som er ledig. Synes det blir feil. Vi kan ikke forvente oss alt bare fordi vi kjører elektrisk.


Bedre for oss som er små å parkere 2-3 biler på en bilparkeringsplass, enn å ta 2-3 MC plasser.

Tror du står ganske alene i kampen om MC plassene MR Miljøaktivist.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Lars C. Krogenæs

Tradisjonelle 2-hjuls MCér har et litt annet behov for parkering enn 4-hjuls biler. Derfor har 2-hjuls MCér fått egne parkeringsplasser rundt om i byene/tettsteder.

Dette er en rettighet MC folket akter å beholde.

Når så små elbiler, som tilfeldigvis er registrert som MCér begynner å bruke plassene, forsvinner intensjonen bak plassene. MC folket begynte derfor å jobbe for et lovforbud, der det ville blitt forbudt for 4-hjuls MCér å parkere.

Da hadde vi som elbilkjørere ikke oppnådd noen ting!

I stedet har vi inngått en "avtale" om at plassene er til vår disposisjon om vinteren, når de ellers hadde stått tomme, mot at vi holder oss borte i sommerhalvåret. Dette er en avtale som alle er tjent på.

Vi har dermed valget om ikke å parkere på MC plassene om sommeren, eller ikke parkere på MC plassene i det hele tatt.

Hva velger du?

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

cra

Sitat fra: Miljøbevisst på mandag 20. april 2009, klokken 23:03
Hva er dette for noe tull? Eier plutselig MC-folka mc-parkeringsplassene nå?

Ja, de gjør jo faktisk på en måte det. ;)

Sitat fra: Miljøbevisst på mandag 20. april 2009, klokken 23:03
Buddyer og Reva er registrert som motorsykler. DA ER DET MOTORSYKLER.

Sitat fra: Miljøbevisst på mandag 20. april 2009, klokken 23:03
Hva er det MC-gutta tror de er da? Guder? De slipper ut CO2 og driter i samfunnet.

Hvor mye en motorsyklist driter i samfunnet vil nok være individuelt, og det finnes grupper i trafikken som oppfører seg mye mer som guder enn MC-folka gjør.

Sitat fra: Miljøbevisst på mandag 20. april 2009, klokken 23:03
Allikevel skal de bestemme hvem som skal stå på MC-plassene?

Hvorfor skal MC-folka ha noe mindre de skulle ha sagt om hvem som skal stå på MC-plassene enn deg, bare fordi din bil slipper ut mindre CO2 enn syklene deres? Og som electrolux sier; det er da bedre at de kjører MC enn en svær SUV?

Sitat fra: Miljøbevisst på mandag 20. april 2009, klokken 23:03
Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Jeg er for å få alle MC-plassene ut av sentrum og inn med elbilplasser istedet. Hvorfor i svarte skal Elbilfolka diskrimineres?

Hallo!  Er det noen som virkelig IKKE er diskriminerte så er det vi som kjører el-bil! Jeg regner med du vet godt hvilke fordeler du har, men det er kanskje på sin plass at du som el-bilist er blandt de eneste som slipper veiavgift, bompenger og parkeringsavgift, bare for å nevne noe. Jeg kjenner mange som misunner oss de fordelene.

Fjernes MC-plassene vil MC-folka måtte parkere på andre plasser, og der er det ikke sikkert de klarer å utnytte plassen like bra. Sikkert uinteressant for deg som da har noen nye el-bil-plasser du kan parkere på, men hva med de andre som må kjøre enda flere runder på leting etter en parkeringsplass?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Kan bare slutte meg til det resten her sier. Det må være plass til andre grupper også, og dessuten jobbes det hardt for at elbiler får egne plasser (med lading) rundtomkring. Da vil slik atferd som det oppfordres til i det første innlegget ikke medføre annet enn at vi mister rettigheten til å bruke disse plassene fullstendig. Apropos det, det sto ni elbiler på MC-parkeringen på Aker Brygge i dag. Får stikke noen lapper under frontrutene deres her en dag igjen.

ilmar
Polestar i bestilling

ilmarw

La oss nå ikke gjøre dumme antagelser som blir stående i veien for en potensiell interessant debatt!

ilmar
Polestar i bestilling

Tommy

Ja denne var vel så langt unna som den kunne bli ;D
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

tom

Det er ikke umiddelbart innlysende at man ikke bør benytte MC plassene og parkering på MC plasser ble jo brukt tidligere som salgsargument for  REVA (og Buddy). ElbilNorge/Norstart tok initiativet til å rydde opp i dette og avtalen ble etablert.

Selv om "Miljøbesvisst" har spissformulert innlegget sitt føler jeg at innlegget fra Reva forhandleren er totalt respektløst, spesielt da dette ble benytte tidligere som et salgsargument fra Reva.

Lars C. har imidlertid et bra informativt innlegg om dette.

/tom   

Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Tommy

#13
Dette var ikke ment slik, var bare ment som en litt dårlig spøk.
Miljøbevisst, satte bare dette litt vel på spissen og da kan man jo begynne å spekulere selv hva agendaen for en slik kommentar er.
Å angripe MC miljøet på den måten som ble gjort er det jeg ville kalt for respektløst, men skal ta innover meg at mitt utspill var noe under beltestedet.

Men en av forumets sine gode egenskaper er jo akkurat muligheten til å utveksle erfaringer og synspunkter.
Noe jeg ikke tror er Miljøbevisst sin egentlige hensikt. Siden han ennå ikke har vert inne for å gi en litt mer nyansert forklaring på sitt utspill(oppfordring).
Mye mulig at denne karen er en av disse bilene på Aker Brygge som ikke ønsker å parkere noen andre steder. Mulig han ikke er det.

Tross alt skal det ikke mange miljøbevisste til før denne "parkeringsavtalen" er en saga blått.
Og lurer da på om det ikke hadde vert kjekt å kunne si fra.

Når det gjelder å bruke MC plasser som salgsargument så ser jeg ingen problemer med det.
Jeg gjør bare mine kjøpere utrykkelig klar på når de kan benyttes.
For fremtiden kommer jeg til å legge ved utskrift av avtalen med i bilene.
Så har jeg gjort det jeg kan i dette tilfellet.

PS: Jeg slettet mitt tidligere innlegg da jeg fant det helt smakløst og upassende. ;)

Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Miljøbevisst

Våkne nå folk! Skjønner at dere er livredde MC-folka. Har snakket med Trafikketaten om dette og MC-gutta kommer aldri noen vei med å blokkere 4-hjuls motorsykler på MC-plassene. Da må alle Buddyer og Revaer omregistreres. Så det skjer ikke. Nok en skremselspropaganda fra CO2-utslippere. Poenget er å få ut alt av motorkjøretøy fra sentrum. Det vi vil se i sentrum er Batterikjøretøy!! Og hvorfor står mopeder på disse plassene? Hva er det som er så fantastisk med disse enn en 4-hjuling? Og det å nevne en SUV istedetfor MC? Har jo ikke noe med saken å gjøre? De skal ut av sentrum!! Batteridrevne kjøretøy skal ha ALLE FORDELER! Skjønner dere ikke det? ALLE FORDELER! At MC-folka som spruter ut CO2 skal få bestemme hvordan det skal være, er jo helt latterlig. Dere snakker om at vi ikke skal provosere MC-kjørerne? Jeg blir provosert. Noen som har svart på innleggeene her bør gå i tenkeboksen og kanskje lese mer om miljø. For det har dere ikke skjønt. Men når dere har skjønt det, så bytter dere nok ut MC-en deres med elektrisk kjøretøy. Det er det som er målet.

Oppgitt Miljøbevisst

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA