Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Gentleman's Agreement" NOE SÅ LATTERLIG!

Startet av Miljøbevisst, mandag 20. april 2009, klokken 23:03

« forrige - neste »

Laban

Her er et innslag fra en Buddy som fikk bot for å parkere på mc-plass i Trondheim:

http://adressa.no/tv/?id=10197

Når det gjelder denne akkurat saken er det bare 100m til offentlige p-plasser uten begrensninger.

Synes det er en helt grei ordning. Her i Trondheim har vi få mc-plasser (kommer en del nye i disse dager) og det er alltid lett å finne en vanlig offentlig p-plass - hvis man kan gå mer enn 20m fra bilen til der man skal.

Det største problemet er vel at det er for lite informert/publisert om "avtalen", så de som ikke følger med her på elbilforum eller andre sider for el-biler, ikke får det med seg.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Lars C. Krogenæs

#46
Gebyret er ilagt på feil grunnlag. Det står i dag ikke noe i skiltforskrift eller i andre lover/forskrifter at dette er plasser kun for 2-hjulinger.

Jeg vil likevel (som alle som har lest tidligere tråder har fått med seg) på det sterkeste oppfordre alle 4-hjuls EL-MC eiere til å ligge unna MC parkeringen i sommerhalvåret.

Også hyggelig at Trondheim Parkering er inneforstått med avtalen, selv om de går noe hardt til verks.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

ilmarw

Sitat fra: RevaLover på torsdag 23. april 2009, klokken 15:26
Jeg skrev et innlegg tidligere som jeg kom til å slette pga. noens meninger om at det var upassende.
Noe forteller meg at det ikke var så på kanten alikevel.
Når jeg nå leser gjennom hele samtalen her så kjenner jeg at det er noe som ikke stemmer.
Innser at du hadde rett, ja...

ilmar
Polestar i bestilling

ilmarw

Den boten i Trondheim er det bare å klage inn, de har ikke hjemmel til å ilegge gebyr som Lars sier!

ilmar
Polestar i bestilling

Tommy

Takk ;)
Men egentlig så hadde jeg håpet å ta feil...
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Miljøbevisst

Jeg så noe fantastisk idag. 4 Elbilplasser ved Frognerparken. Dette er helt utrolig. Dette får vanlige bilister i sentrum til å få opp øynene. VI VIL IKKE HA ANDRE BILER ENN ELBILER I SENTRUM!

Lars C. Krogenæs

Og hvem har jobbet i mange år for å få til dette?

Hva med en liten takk til Norstart for jobben?

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Miljøbevisst

Takk! Men man kan ikke stoppe der (For der parkerer jo ingen elbiler. På lørdag stod det bare bensindrevne biler og en motorsykkel der. Ingen elbiler. Søndag stod det absolutt ingen i det hele tatt). Hva er neste på tavla? Synes listen for plasser i sentrum er altfor labert.

Tommy

Velger nå å hoppe av denne diskusjonen, vet ikke hvorfor...
Tror det har noe med ris og ros å gjøre....har hørt noe om at det funker best å gi litt av begge deler, men noen klarer ikke alltid det.....
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

ilmarw

Sitat fra: Miljøbevisst på søndag 03. mai 2009, klokken 20:01
Jeg så noe fantastisk idag. 4 Elbilplasser ved Frognerparken. Dette er helt utrolig. Dette får vanlige bilister i sentrum til å få opp øynene. VI VIL IKKE HA ANDRE BILER ENN ELBILER I SENTRUM!
Dette bør ikke være en overraskelse dersom du leste posten min noen sider tilbake: http://elbil.no/forum/index.php?topic=1966.msg15362#msg15362

Det er vanlig at det tar noen dager/uker/bøter før bilistene blir vant til at plassene er reserverte for elbiler. Nye plasser på Jordal (hvor 20-bussen snur) er også klare nå.

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA