Da har jeg endelig fått hentet min P85D hos Tesla Drammen! Her kommer en liten rapport

Jeg har allerede en S85 som skal selges, så tok med min bror ned til Drammen i S85'n og kjørte begge bilene tilbake til Oslo.
Overleveringen gikk fort og greit, det var en hyggelig dame som tok en rask gjennomgang av det som var nytt i forhold til S85'n. Det meste visste jeg jo fra før, men likevel greit å få en rask gjennomgang. Ble litt skuffet over at ladeluken ikke var motorisert. Det var noe jeg hadde forventet, men tydeligvis misforstått. De europeiske modellene hadde visst ikke denne smarte løsningen..

Etter overlevering bar det ut på E18 mot Oslo. Min bror kjørte S85'n og jeg P85D'n. Var selvfølgelig veldig spent på Insane modus, og det måtte jo prøves rimelig fort. Lå i rundt 90km/t og klemte inn akselratoren, kjente en betydelig forskjell fra den andre bilen, men det var langt ifra det trykket jeg forberedet meg på...
Rett før Liertunnelen fikk vi plassert oss rett ved siden av hverandre i kjørefeltene, og akselererte omtrent samtidig. Jeg dro fra han ganske bra, men ikke så mye som jeg hadde forventet.
Må bare innrømme jeg ble litt skuffet over de 691HK fra 80km/t og oppover. Men fra 0 - 60 så er det ikke mye å klage på, her er det et vanvittig drag!

Bilen er bedre lydisolert, det kjennes. Men jeg er usikker på hvor mye det har å si at den nye P85D'n ikke har takluke. Regner med akustikken i kupéen er annerledes i en bil med og uten takluke.
ACC'n fungerer også veldig bra. Har aldri hatt en bil med ACC før, så dette føltes veldig behagelig. Kolonnekjøring går jo som en drøm. Eneste jeg syns var litt dumt, er når bilen stopper opp feks. i et lyskryss, da går ACC'n i "Hold", slik at man må dra i ACC hendelen eller trykke inn akselratoren for å få bilen til å kjøre igjen. Her syns jeg kanskje denne "Hold" funksjonen kunne gått an å skrudd av. Gleder meg som en liten pjokk til Autopilot kommer!! Noen som har hørt nyheter rundt dette?
Når det gjelder drift på alle 4 hjul, så må jeg nok vente til neste vinter før jeg får testet det skikkelig. Men det skal sies at jeg hører godt lyden fra den fremste motoren/drivverket under kjøring med lav hastighet.
Jeg er veldig fornøyd med bilen alt i alt. Fikk ikke testet auto high beam, men det ser jeg andre har prøvd ut med positive erfaringer.
Bare å glede seg alle som fortsatt venter. Håper jeg får solgt min S85 snarlig, er ikke alene om å selge en sånn ser jeg på finn.no