Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første inntrykk/opplevelse av Tesla P85D

Startet av Tesla P85D, fredag 13. februar 2015, klokken 20:53

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: Jejl på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:37
Sitat fra: petersv på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:37
Kjørte litt i dag. Litt kjappere enn min forrige Tesla, men ellers veldig lik. Man kjøper Performance for hurtigheten, ikke noe annet. Det er helt greit det ;)

Ellers varde nye setene gode, men sliter fortsatt med for kort sittepute, og må bruke hansker under høyrefoten for ikke å få krampe i låret. Den som finner en sadelmaker som fikser justerbar sittepute skal få en stjerne i boka av meg. ;)

Meldola

Sitat fra: petersv på søndag 08. mars 2015, klokken 07:53
Sitat fra: Jejl på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:37
Sitat fra: petersv på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:37
Kjørte litt i dag. Litt kjappere enn min forrige Tesla, men ellers veldig lik. Man kjøper Performance for hurtigheten, ikke noe annet. Det er helt greit det ;)

Ellers varde nye setene gode, men sliter fortsatt med for kort sittepute, og må bruke hansker under høyrefoten for ikke å få krampe i låret. Den som finner en sadelmaker som fikser justerbar sittepute skal få en stjerne i boka av meg. ;)
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

D.O

Sitat fra: frosken på søndag 08. mars 2015, klokken 00:18

Sitat fra: LFCH på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:56Var litt klønete foran superchargeren, fikk ikke opp ladeluken. Det som funket til slutt var å åpne via app'en. Tror ikke det var brukerfeil, men vet ikke helt sikkert? Verken å trykke på kabelen eller på displayet i bilen fikk opp luken.

Tesla'en mangler litt på støydemping og litt på lydanlegget til å gi helt premium følelse, men alt i alt en bra dag  :).

Hentet P85D på onsdag. Angående ladeluken har jeg opplevd at den er litt kranglete. Jeg hører det klikker, men den åpner seg ikke hver gang. Må ofte knote litt før den kommer.

Når det gjelder utvidet lydpakke var jeg også litt skuffet etter første kjøretur, sammenliknet med forrige bil (2014 P85 med utvidet lyd). Men i etterkant har jeg innsett at anlegget ikke er innspilt og at jeg savnet bedre lyd i starten på den forrige bilen også. Så jeg vil gi det litt tid og regelmessig spille høyt og lenge slik at jeg får godlyden fortest mulig! :)
min -13mod spilte fletta av -15 mod, begge med lydpakke. Så anlegget må spilles inn som du sier. Tviler på der er gjort noen endringer på anlegget.

Luken forventet jeg skulle være ny og forbedret med automatisk lukkefunksjon. Og ikke en utgave som fungerer dårligere.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

BMW850

Sitat fra: Meldola på søndag 08. mars 2015, klokken 08:09
Sitat fra: petersv på søndag 08. mars 2015, klokken 07:53
Sitat fra: Jejl på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:37
Sitat fra: petersv på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:37
Kjørte litt i dag. Litt kjappere enn min forrige Tesla, men ellers veldig lik. Man kjøper Performance for hurtigheten, ikke noe annet. Det er helt greit det ;)

Ellers varde nye setene gode, men sliter fortsatt med for kort sittepute, og må bruke hansker under høyrefoten for ikke å få krampe i låret. Den som finner en sadelmaker som fikser justerbar sittepute skal få en stjerne i boka av meg. ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

AndreS

Nå har jeg kjørt endel langkjøring med min. Ingen problemer med å kjøre med forbruk ned mot 180 i snitt på lankjøring på østlandet i5 grader og våt vei med range mode. Uten range mot rett over 200. Begge deler i sport.
I3 i bestilling

Tesla P85D

180....da snakker vi fort rekkevidde på 450 km..?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

petersv

Sitat fra: Meldola på søndag 08. mars 2015, klokken 08:09
Sitat fra: petersv på søndag 08. mars 2015, klokken 07:53
Sitat fra: Jejl på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:37
Sitat fra: petersv på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:37
Kjørte litt i dag. Litt kjappere enn min forrige Tesla, men ellers veldig lik. Man kjøper Performance for hurtigheten, ikke noe annet. Det er helt greit det ;)

Ellers varde nye setene gode, men sliter fortsatt med for kort sittepute, og må bruke hansker under høyrefoten for ikke å få krampe i låret. Den som finner en sadelmaker som fikser justerbar sittepute skal få en stjerne i boka av meg. ;)

Trustno1

Sitat fra: petersv på søndag 08. mars 2015, klokken 20:59
Tror det er veldig individuelt, noen har lang/kort rygg, lange/korte lårben etc. Jeg er bare 1.85 (på sesjon iallfall,) men sliter med dette på de fleste biler som ikke har justerbar sittepute. På tidligere biler har jeg alltid kjørt med NAF-boka eller et par ullsokker under låret på høyrebenet på langtur for å unngå krampe. Så det er på ingen måte et unikt problem med Teslas seter for meg.

Jeg har også hatt problemer med kramper i beinet på langtur, men nå så kjører jeg mer eller mindre utelukkende på cruisecontrol, uten sko slik at man kan enkelt strekke på beina under pedalene. Aldri sliti med kramper etter det.

AndreS

Sitat fra: AndreS på søndag 08. mars 2015, klokken 15:33
Nå har jeg kjørt endel langkjøring med min. Ingen problemer med å kjøre med forbruk ned mot 180 i snitt på lankjøring på østlandet i5 grader og våt vei med range mode. Uten range mot rett over 200. Begge deler i sport.

Nå har jeg passert 1000 km med bilen, noen inntrykk hittil:

Positivt:
-Setene er gode, også på langtur 
-Interiør generelt er godt sammensatt, ingen ulyder eller lignende over dumper etc.
-godt med power! 0-100 på småfuktig vei i 3 grader på 19" vinterdekk på 3,8 er respektabelt!
-Til tross for mye sidestøtte fungerer barnesetene veldig godt baki.
-Også positivt overasket over hvor greit løsningen jeg hadde laget før jeg fikk bilen for å feste DVD spillere til ungene bak fungerer.
-god bagasjeplass! Sluker i praksis like mye som mondeo stasjonsvogna den erstatter.
-trip/energy appen er fantastisk!
-Bra forbruk og god rekkevidde

Underlig/negativt
-litt ulyd i høyttalere i dører foran ved durende bass i musikk
-dugg i frontlykter etter bilvask osv. Plager meg ikke nevneverdig da det tørker fort og greit opp.
-ladeluken lett skuffende
-lys ikke spesielt bra, selv ikke med 35W xenon.
-litt rart at gummimattene fra tesla ikke går opppover torpedoveggen i det hele tatt, teppet over mattene blir møkkete.

Ellers har jeg allerede fått bruk for dobbeltlader og type 2 kabel, samt blå kontakt til UMC til tross for at jeg har ladestasjon hjemme. 




I3 i bestilling

jazzwheel

Har du byttet ballast/pærer selv eller kommer P85D med 35w istedenfor 25w?

AndreS

Den kommer ikke med et fra fabrikk. Samme spec som før der, men innerskjermene er litt ulike. Det er ingen sensor med korte ledninger som gjør det vanskelig å ta de av, men de sitter også festet litt anderledes enn før der hvor parkeringssensoren er.
I3 i bestilling

Kavringreven

Hei elbilvenner. Har vært eier av en rød p85d i 3 dager nå, og måtte en tur ut i kveld også gitt, til tross for at både melk og brød allerede er kjøpt inn. Kona ville se på Twin Peaks på Netflix, det ville ikke jeg. Turen gikk på svingete bygdeveier i 60 og 80-sone, hvor en slik Tesla byr på vel så mye moro som null til hundre.

Noen kommentarer:

En drøm å kjøre (fremover). Veldig morsom, ligger godt i svingene. Bøttevis med krefter, uansett hvor bratt det måtte være. Jeg er riktignok ikke godt vant, Teslaen erstatter en Think City 2000 mod. Har aldri fått fartsbot tidligere, men denne statistikken kan ryke når som helst nå.
Sammenlignet med Think'en er den kinkig å rygge på små flater. Har sikkert sammenheng med at jeg ikke er en kløpper til å navigere etter ryggekamera ennå. Tesla kunne for øvrig spandert noen ekstra dollars på bedre optikk i ryggekameraet. Gleder meg til selvparkering, har trang garasje.
Litt plundrete å komme inn og ut av bilen, spesielt via bakdørene. Savner håndtak i taket for å "heise" meg ut av bilen, også ved fremdørene. Har lagret en førerprofil jeg kaller "Gå ut", med god avstand mellom ratt og sete, for å lette inn og utstiging, vil nok ta vekk en del slitasje på sidestøtten på førersetet.

Men dette småplukket til tross: Det er ganske tilfredsstillende å tenke på at den desidert beste bilen jeg noensinne har kjørt akkurat nå står ute i garasjen og lader seg opp til en ny dag.  ;)

 
Think City 2000-mod
Tesla P85D

P85D

Det var smart med en ekstra førerprofil!
Takk for tips
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

aryx

#133
Bedre optikk i ryggekameraet? Tror du bør vaske linsen din eller pusse brilla ;-)
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

F_P

Inn/Ut profil er et møst. Fruen kan bruke min profil til det, og det er ikke fordi jeg er så forbanna langstrukken, heller at hun er så fordømt liten  8)

Håndtak trengs ikke. Blir ekstra trening uten  ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA