Kort oppsummering etter en tur til Trysil med stor skiboks og slush føre hjem på søndag:
546 km
150 kWh
275 Wh/km
Lading på Elverum ca 30 min hver vei. En kort tur innom Elgstua for lunsj og tanktømming, så var bilen tilnærmet fulladet og klar for videre reise. En meget positiv opplevelse.
På søndag fikk jeg tid til å gå over skinnet og behandle det med Swissvax Leather Milk. Jeg må si skinnkvaliteten på next gen setene er "top of the line". Skinnet er mykt, uten mønster og ser ut til å ha veldig god kvalitet. Skinnet har kvalitet tilsvarende en Lancia med Poltrona Frau interiør. Bedre enn XC90 skinn, som har mønster og ser billigere ut. Skinnet i 2014 BMW med sports seter veldig røffe og rue i forhold til P85D. Jeg må si meg meget positivt overrasket over kvaliteten.
Når det gjelder lyd fant jeg ut at det virker utmerket å "streame" eksempelvis Spotify fra iPhone til teslaen via blåtann. Med "Extreme quality" i Spotify hører jeg ikke forskjell fra FLAC på minnepinne. Lyden er god, men bassen lager litt vibrasjoner i høyre fordør.. Mulig jeg må pelle av dørtrekket der og gjøre noe der for å fjerne vibrasjonene.
Whispbar takstativet ble montert før levering. Det lager litt plystrelyd over 80km/t. Jeg kommer til å ta av dette når jeg ikke har behov for å kjøre med noe på taket. Med skiboks blir det enda mer luft lyd.
Bilen er veldig stille, hører nesten ikke front-motoren og samtalene i bilen med barn i baksetet er veldig behagelig til og med i motorvei hastighet. Jeg regner med det blir mer dekkstøy når sommerdekkene kommer på.
Lademessig fant jeg ut at jeg får 13A på 16A kurs med original lader. Med rød plugg med overgang til Sucho stikkontakt kan jeg overstyre og kjører nå 16A lading.
Så langt ingen problemer med bilen, alt er bare velstand og jeg gleder meg hver gang jeg skal sette meg i bilen. Jeg vurderer oppgradering til 32A kurs hjemme for å redusere ventetid mellom kjøreturene!
Turen til og fra jobb går nå via svingete omkjøringsveier med sportslig kjøring i lovlige hastigheter. Vinterdekkene kommer ikke til å holde lenge!