Fikk endelig prøvekjørt P85D for et par dager siden(i Stavanger)

Har en BMW M5 E61 -08(med de beste setene, med 21 innstillinger!) til å sammenligne med, og har ikke hatt en Tesla før(kun 2x test turer på ca 30min).
Mine inntrykk av TMSP85D bilen.
Seter fremme:De er bedre en de gamle setene til TMSP85, bedre en de fleste andre setene jeg har sittet i. MEN ikke bedre enn M5 sine seter(M5 har bedre seter, mer innstillinger og støtte her og der).
Mangler støtte under av fremre del av lår.
Kunne ha vært litt mer innstillinger på stolen, bl.a kunne justere den opp i frem kant(=mer støtte for lår).
Ellers MEGET gode seter, og skinnet lite jeg veldig godt.
Seter bakSitter litt for mye i 90graders vinkel, kunne ønsket at setene bak lente seg litt mer bakover.
Litt vanskelig å komme seg ut & inn, pga litt lav åpning i bildøren, de som er lengre enn meg(178cm+++) må vel slite for å komme seg ut & inn, om de ikke er akrobater(jeg hadde stiv nakke når jeg testet TMSP85D, og slet litt med dette).
Ellers greie seter bak, med side støtte, men for min del kunne det ha vært litt større(tviler på at mange vil likt det da...).
MEN det er jo ikke jeg som kommer til å sitte i bak setene, så slipper vel de problemene der(ihverfall til å gå inn og ut av bilen i bak setene). Så den vinkelen vil nok plage guttungen mest kanskje? Men det kan vel hjelpes med en liten pute? Guttungen er 8,5år med lengde på nesten 10år
MidtkonsolMellom rom mellom setene er litt større minus, men det kan man jo få fikset med å bestille en litt dyr midtkonsoll, men som gjør jobben greit nok(uten å sett den i virkeligheten og kun på bilder).
Resten av interiør/lyd/skjerm:Skjermen er HELT RÅ, ingenting å si der, enkelt og greit BEST!
Litt dårlig lyd, men det er nok meg som liker litt mer dynamikk og bass enn de fleste andre, så anlegget er vel godt nok. MEN jeg kommer nok til å oppgradere det med ihvertfall en ekstra sub, kanskje mer.
Resten av interiøret var meget bra.
Ytelse/kjøreegenskaper:Meget bra Ytelse/kjøreegenskaper, men ikke så bra som på M5`en(ja den TMSP85D er MYE raskere 0-100, men ikke ifra vel ca 70-120+).
Men denne TMSP85D er vel ikke en sports bil(det er vel strengt tatt ikke M5`en heller).
M5 har ikke AWD, noe som jeg setter pris på(har AWD før, og savnet det litt).
UtvendigVeldig fin bil karosseri, kanskje en av de fineste?
Eneste litt dårlig lys(både fjern & nær lys), men her kommer jeg nok til å sette inn kraftigere pære(35W, kanskje mer?) og den 20" LED Ridget bar`en til ekstra fj.lys.
Så til min konklusjonEr TMSP85D en bedre bil enn det jeg har i dag? Ja mener det.
Har faktisk tro på TMSP85D blir litt bedre ifra 70-120+ med senere oppdateringer og, selv om man ikke trenger det så mye da.
Setene tror jeg skal greie å leve med(de var jo gode i TMSP85D og :-) )
Ellers så er jeg en dibbedytt mann så liker mye data, se bilen her og der, koble til mobil(og gjøre kjekke ting som å varme bilen opp, starte bilen opp vis en har glemt nøkkelen osv...).
Og ikke minst litt billigere i drift kontra min BMW M5.
Skulle jeg ha forandret på noe på bilen, hadde det vært fremre seter kunne justert opp støtte for lår, litt bedre åpning ifra baksete, og vinkel på baksetene litt mer bakover(kun en liten tanke).
Og selvfølgelig mer støtte for strøm til bilen rundt omkring av høyere effekt(ChadeMo størrelse effekt) i Stavanger / Sandnes området(for det er det for lite av).