Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første inntrykk/opplevelse av Tesla P85D

Startet av Tesla P85D, fredag 13. februar 2015, klokken 20:53

« forrige - neste »

Muffinman

SitatAvgiftsfritak
På nærmere bestemte vilkår kan det blant annet gis fritak ved omregistrering av kjøretøy

mellom ektefeller
mellom foreldre og barn ved arv
som har vært registrert i mer enn 30 år
ved heving/omlevering av kjøp
som har vært registrert på samme eier i to måneder eller mindre
ved fusjon mellom aksjeselskaper

Hyperstress

Skilt nr. blir tildelt i bolker, så mulig det var en bolk som ikke var «brukt opp».  Det er ikke omreg avgift på helt nye biler. (2 mnd?)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

frosken

#32
Sitat fra: Dag A. på lørdag 21. februar 2015, klokken 16:04
OT spørsmål, men er det noen som kan forklare hvordan en bil som er levert ut fra Tesla 20-Feb-2015 har fått skiltet EL-38801.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56048518&searchclickthrough=true

Her i byen er vi nær ved å passere EL-60xxx og jeg var da av den oppfattelsen at EL-serien var landsdekkende.

Er det noe jeg ikke forstår ??  Eller har de satt på skilt fra en annen elbil fordi de ikke vil registrere den?

Vil ikke det i såfall nærme seg dokumentsvindel?

Det står også i annonsen at den er fritatt registreringsavgift, men det stemmer da vel heller ikke.
Fra tollvesenets egen side "Elbiler behandles i denne sammenhengen som andre kjøretøy. Omregistreringsavgiften er uavhengig av drivstofftype."

http://www.toll.no/no/bil-og-bat/eierskifteomregistrering/omregistreringsavgift-ved-eierskifte/kalkulator-for-omregistreringsavgift/
Den er registrert helt korrekt. Se vedlegg - drift på begge akslinger. Ser riktignok ut til at bilen er annonsert to ganger med ulik pris. Denne annonsen (http://www.finn.no/55751581) er av identisk bil, også den i Trondheim. Og så vidt jeg kan se er det bare én P85D i Norge med registreringsnummer som slutter på 801. Den er bare registrert med 19", så det er merkelig at den annonseres med 21" sommer.

Når det gjelder skiltnummer: Biltilsynet deler ikke ut dette sekvensielt i sanntid.

De ulike utleveringsstedene i Norge får en bunke skilter utdelt i ny og ne. Naturlig at Drammen som leverer flest biler allerede er på EL52xxx mens andre lokasjoner fremdeles har serier på 38xxx-tallet som ikke er oppbrukt.


Thor2014

Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. februar 2015, klokken 16:09
SitatAvgiftsfritak
På nærmere bestemte vilkår kan det blant annet gis fritak ved omregistrering av kjøretøy

mellom ektefeller
mellom foreldre og barn ved arv
som har vært registrert i mer enn 30 år
ved heving/omlevering av kjøp
som har vært registrert på samme eier i to måneder eller mindre
ved fusjon mellom aksjeselskaper
Tror ikke det er riktig så lenge bilen er ny? Ingen har da betalt en omreg som en annen kan benytte. Jeg måtte skrive at ny eier kunne benytte min betalte omreg en gang jeg solgte en bil.

RonnyØ

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 21. februar 2015, klokken 19:18
Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. februar 2015, klokken 16:09
SitatAvgiftsfritak
På nærmere bestemte vilkår kan det blant annet gis fritak ved omregistrering av kjøretøy

mellom ektefeller
mellom foreldre og barn ved arv
som har vært registrert i mer enn 30 år
ved heving/omlevering av kjøp
som har vært registrert på samme eier i to måneder eller mindre
ved fusjon mellom aksjeselskaper
Tror ikke det er riktig så lenge bilen er ny? Ingen har da betalt en omreg som en annen kan benytte. Jeg måtte skrive at ny eier kunne benytte min betalte omreg en gang jeg solgte en bil.
Det er derfor mange forhandlere avskilter biler rett før de er 2mnd, hvis de ikke er solgt innen den tid. Gratis reg på ny kunde

cirys1

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 21. februar 2015, klokken 19:18
Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. februar 2015, klokken 16:09
SitatAvgiftsfritak
På nærmere bestemte vilkår kan det blant annet gis fritak ved omregistrering av kjøretøy

mellom ektefeller
mellom foreldre og barn ved arv
som har vært registrert i mer enn 30 år
ved heving/omlevering av kjøp
som har vært registrert på samme eier i to måneder eller mindre
ved fusjon mellom aksjeselskaper
Tror ikke det er riktig så lenge bilen er ny? Ingen har da betalt en omreg som en annen kan benytte. Jeg måtte skrive at ny eier kunne benytte min betalte omreg en gang jeg solgte en bil.
Denne regelen har ingenting om bilen er ny eller gammel så lenge bilen har fått skilter, når den har skilter har det blitt betalt registrering og innen to måneder kan denne skrives over på hvem som helst uten at man må betale en ny omreg.

Thor2014

Sitat fra: cirys1 på lørdag 21. februar 2015, klokken 19:28
Sitat fra: Thor2014 på lørdag 21. februar 2015, klokken 19:18
Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. februar 2015, klokken 16:09
SitatAvgiftsfritak
På nærmere bestemte vilkår kan det blant annet gis fritak ved omregistrering av kjøretøy

mellom ektefeller
mellom foreldre og barn ved arv
som har vært registrert i mer enn 30 år
ved heving/omlevering av kjøp
som har vært registrert på samme eier i to måneder eller mindre
ved fusjon mellom aksjeselskaper
Tror ikke det er riktig så lenge bilen er ny? Ingen har da betalt en omreg som en annen kan benytte. Jeg måtte skrive at ny eier kunne benytte min betalte omreg en gang jeg solgte en bil.
Denne regelen har ingenting om bilen er ny eller gammel så lenge bilen har fått skilter, når den har skilter har det blitt betalt registrering og innen to måneder kan denne skrives over på hvem som helst uten at man må betale en ny omreg.
Det blir ikke betalt registrering på nye biler.

Har bilen nå fått alu innstegslister? Jeg hadde ikke det på min forrige.

noGas

Møtte en P85D på Lier supercharger idag. Fikk prøvesitte og kikke litt. Setene er virkelig mye bedre. Skikkelig sidestøtte, minner om BMW M seter. Baksetene var også meget gode, og guess what? Null stress å legge de ned,klarte ikke å se forskjell i vinkel på seteryggen. Ellers lik, bortsett fra frunken, den hadde akkurat plass til en smørpakke;) Men who cares, totally worth it.

Naphoc

Sitat fra: ihlhaug på fredag 20. februar 2015, klokken 18:25
Sitat
Er det mer støy i D enn standard model S, er motoren forran godt hørbar ?

Jeg merket ikke noen forskjell fra vanlig model S til model S med dual drive mtp støynivå.

Kjørte den gamle og den nye "back-to-back" i dag. Merkbar lyd fra frontmotor ved pådrag, men ellers ingen forskjell.

Ellers var det vesentlig mye mindre slurvefeil rundt omkring på den nye. Den gamle har hatt mange skjønnhetsfeil med dårlig tilpasset interiør, samt kromlister som ikke treffer hverandre korrekt. Har enda ikke klart å finne en eneste blemme på den nyproduserte P85D-en. Ingen knirkelyder fra dash eller suselyder fra vinduer så langt heller!

D.O

Aldri opplevd suselyder på Tesla, men prøv å sette takluken på "vent" og hold hånda ved trekantvindu når du kjører. Trekk?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Havebigfun

Gratulerer! :) - flott at du deler- hvordan er panseret tilpasset?

Tesla P85D

Sitat fra: Naphoc på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:18
Sitat fra: ihlhaug på fredag 20. februar 2015, klokken 18:25
Sitat
Er det mer støy i D enn standard model S, er motoren forran godt hørbar ?

Jeg merket ikke noen forskjell fra vanlig model S til model S med dual drive mtp støynivå.

Kjørte den gamle og den nye "back-to-back" i dag. Merkbar lyd fra frontmotor ved pådrag, men ellers ingen forskjell.

Ellers var det vesentlig mye mindre slurvefeil rundt omkring på den nye. Den gamle har hatt mange skjønnhetsfeil med dårlig tilpasset interiør, samt kromlister som ikke treffer hverandre korrekt. Har enda ikke klart å finne en eneste blemme på den nyproduserte P85D-en. Ingen knirkelyder fra dash eller suselyder fra vinduer så langt heller!

Det var jo gode nyheter:) noen som har noen bilder av overgang mellom panser og skjermer??
Flere tilbakemeldinger ønskes:):):)
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

petersv


frosken

Det er vel mer eller mindre bekreftet at alle norske biler med vinterpakke får rattvarme, men kan noen som har mottatt P85D bekrefte at de har varme i rattet? Eller motsatt, noen som ikke har fått?

Dennis

Er varme i rattet på de som ble levert i går med vinterpakken :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA