Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første inntrykk/opplevelse av Tesla P85D

Startet av Tesla P85D, fredag 13. februar 2015, klokken 20:53

« forrige - neste »

Tesla P85D

Kan noen av dere som nå får P85D i februar poste litt info her på hvordan inntrykket av bilen er. Foreks på tilpassning av panser og pyntelister. Ja bilen generelt. Kanskje mest interresant fra dere som har hatt Tesla før. Merker dere forskjell, er kvaliteten blitt bedre, er det noe dere ser som er blitt bedre enn hva det var for 1,5 år siden. Å ja, kom gjerne med en info om aks er så syk som det sies:):) gi oss som må vente til mars en liten smakebit:) gjerne bilder:):)
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

ihlhaug

Jeg prøvekjørte en i Miami sist uke. Synes ikke det var store forskjellen annet enn motor. Frunk er mindre, det vet man jo, faktisk ganske mye mindre! Nye seter som ga litt mer støtte, men ikke så mye som jeg trodde, må enda si meg fornøyd med de "gamle" setene. Ellers merket ikke jeg noe nytt/forbedringer, men dette var også en prøvekjøring på 30 minutter.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Tesla P85D

Sitat fra: ihlhaug på lørdag 14. februar 2015, klokken 01:49
Jeg prøvekjørte en i Miami sist uke. Synes ikke det var store forskjellen annet enn motor. Frunk er mindre, det vet man jo, faktisk ganske mye mindre! Nye seter som ga litt mer støtte, men ikke så mye som jeg trodde, må enda si meg fornøyd med de "gamle" setene. Ellers merket ikke jeg noe nytt/forbedringer, men dette var også en prøvekjøring på 30 minutter.

Hva med overgang mellom panser og skjermene? Her har Tesla delvis hatt dårlig finish. Så dette bra ut på den bilen du prøvde?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Amper

det er vel ikke noen grunn til at D modellene skal ha en annen finish på åpninger andre...  min bil var helt ok på det, den var levert sent nov. 13
P85D :o)

Tesla P85D

Sitat fra: Amper på lørdag 14. februar 2015, klokken 13:13
det er vel ikke noen grunn til at D modellene skal ha en annen finish på åpninger andre...  min bil var helt ok på det, den var levert sent nov. 13

Dem har forandret litt på låsemekanismen på panseret å dem har produsert tesla over flere år nå så dem bør jo ha forbedret dette. Har sett tilfeller med svært dårlig tilpassning. Men som du sier, gjelder ikke kun D, det bør være bedre på alle tesla som blir produsert i dag. Men føler meg ikke trygg på at det nå er blitt bra. Så til dere som mottar bil i disse dager så hadde det vært kjekt med en tilbakemelding på hvordan inntrykket er når dere får bilen.
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Hyperstress

Sitat fra: Tesla P85D på lørdag 14. februar 2015, klokken 13:31
Sitat fra: Amper på lørdag 14. februar 2015, klokken 13:13
det er vel ikke noen grunn til at D modellene skal ha en annen finish på åpninger andre...  min bil var helt ok på det, den var levert sent nov. 13

Dem har forandret litt på låsemekanismen på panseret å dem har produsert tesla over flere år nå så dem bør jo ha forbedret dette. Har sett tilfeller med svært dårlig tilpassning. Men som du sier, gjelder ikke kun D, det bør være bedre på alle tesla som blir produsert i dag. Men føler meg ikke trygg på at det nå er blitt bra. Så til dere som mottar bil i disse dager så hadde det vært kjekt med en tilbakemelding på hvordan inntrykket er når dere får bilen.

På biler utlevert ved årsskiftet så var det ingen forbedring i alle fall. Er lotto om en får en som ser ok ut eller ikke. Tror ikke de kommer til bruke energi på å forbedre det heller, da det er vel innafor amerikanske standarder slik det er...  :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

ihlhaug

Sitat
Hva med overgang mellom panser og skjermene? Her har Tesla delvis hatt dårlig finish. Så dette bra ut på den bilen du prøvde?

Jeg kjørte en svart en, så HELT lik ut som de bilene jeg har sett hjemme og min egen bil. Veldig liten frunk, typ rundt 60% av vanlig mds85 med øyemål. Så grei forskjell på setene uten at jeg synes jeg merket noen stor forbedring. Innsiden var helt lik, men med svart taktrekk. Kanskje noen forskjell på dashbordet, mtp mykere skinn?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Dennis

Ikke fått prøvd P85D enda. Men erfaring fra å ha kjørt en eldre 2013 modell mot en ny P85 med autopilot hw var at interiøret hadde løftet seg en god del på finish. Interiøret på de siste med autopilot hw er veldig likt P85D på det meste utenom seter)
Bedre støydempet, finere dashbord med alcantara på dashbord og i taket. Bedre bildekvalitet på speedometer skjermen. Bedre hendler som er plassert slik det skal være. Virker også som skinnkvaliteten var bedre og fikk litt mer premium følelse av interiører takket være nevnte forbedringer. Men skal sies at det er enda ikke helt på høyde med de beste.

Setene synes jeg ikke var noe merkbart bedre enn tidligere. Men var type vanlige seter bare med litt annet utseende og høyere nakkestøtter bak.

Next gen setene på P85D har fått veldig mye skryt på Usa Tesla forumet. Hvor de blir sammenlignet med de beste BMW sports setene osv. så man kan helt klart forvente seg en bedre opplevelse der mot de gamle som føles som standard Toyota seter.

Er ikke mange dagene til den 21 feb og da begynner nok tilbakemeldinger fra Norske kjøpere å komme ;)

mr.rs4

#8
Jeg tviler sterkt på at Tesla sine seter(tom NGS)  er bedre enn Bmw sine beste seter(har nå M5 e61 med de "beste"  setene), for de er virkelig gode seter. Det er 21 forskjellige innstillinger.
Så er det det blir jeg veldig positivt overrasket.

Mine M5 seter


MEN har bestilt TMSP85D ihåp om alt det andre er bedre, og er stolene bedre / tilsvarende blir jeg glad :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

petersv

Sitat fra: mr.rs4 på søndag 15. februar 2015, klokken 18:09
Jeg tviler sterkt på at Tesla sine seter(tom NGS)  er bedre enn Bmw sine beste seter(har nå M5 e61 med de "beste"  setene), for de er virkelig gode seter. Det er 21 forskjellige innstillinger.
Så er det det blir jeg veldig positivt overrasket.

Mine M5 seter


MEN har bestilt TMSP85D ihåp om alt det andre er bedre, og er stolene bedre / tilsvarende blir jeg glad :-)

Er man villig til å betale kan man nok få montert de stene man vil etter at bilen er overlevert. Burde være ganske standard sikkerhetsutstyr i disse stolene.

Dennis

Sitat fra: mr.rs4 på søndag 15. februar 2015, klokken 18:09
Jeg tviler sterkt på at Tesla sine seter(tom NGS)  er bedre enn Bmw sine beste seter(har nå M5 e61 med de "beste"  setene), for de er virkelig gode seter. Det er 21 forskjellige innstillinger.
Så er det det blir jeg veldig positivt overrasket.

Skrev at de var på høyde med ikke bedre ;)  Har selv ikke testet de bare videreformidler hva jeg har funnet av tilbakemeldinger på de.
Men at de er betraktelig bedre enn de vanlige Tesla setene er det ikke noe tvil om.

D.O

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 15. februar 2015, klokken 17:25
Ikke fått prøvd P85D enda. Men erfaring fra å ha kjørt en eldre 2013 modell mot en ny P85 med autopilot hw var at interiøret hadde løftet seg en god del på finish. Interiøret på de siste med autopilot hw er veldig likt P85D på det meste utenom seter)
Bedre støydempet, finere dashbord med alcantara på dashbord og i taket. Bedre bildekvalitet på speedometer skjermen. Bedre hendler som er plassert slik det skal være. Virker også som skinnkvaliteten var bedre og fikk litt mer premium følelse av interiører takket være nevnte forbedringer. Men skal sies at det er enda ikke helt på høyde med de beste.

Setene synes jeg ikke var noe merkbart bedre enn tidligere. Men var type vanlige seter bare med litt annet utseende og høyere nakkestøtter bak.

Next gen setene på P85D har fått veldig mye skryt på Usa Tesla forumet. Hvor de blir sammenlignet med de beste BMW sports setene osv. så man kan helt klart forvente seg en bedre opplevelse der mot de gamle som føles som standard Toyota seter.

Er ikke mange dagene til den 21 feb og da begynner nok tilbakemeldinger fra Norske kjøpere å komme ;)
fatter ikke hvordan du kan påstå dette. Har nå kjørt 1000km -i 15mod og det er ingen merkbare forbedring på hverken støy eller trekk fra trekant vindu. Skinnet er akkurat likedan som før og alcantara har det alltid vært i taket. Hendlene er en vanesak, men likt de nye godt og likte de gammle også. Alcantara på dash er dog penere. Ingen kvalitetsmessige endringer.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

#12
Jeg synes støynivået var lavere sammenlignet med 2013 demobilen jeg prøvde tidligere, Tesla selv sier også at det er noen av forbedringene på de med autopilot hw.

Kan jo være at jeg bare innbiller meg det siden Tesla har skrevet det. Placebo effekten er ofte sterk ;) Men er ganske sikker på at Tesla ikke juger om dette.

SitatOur commitment to continuous improvement extends to other features of Model S, and we have recently made several updates to the car. The following features are either in production or will be delivered with Dual Motor Model S (as indicated).

Seat comfort improvements and taller headrests for whiplash protection
Improvements for a quieter cabin
Wider rear door opening
Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)
Increased visor size and larger vanity mirror
Parcel shelf and front trunk cargo net now standard
Air ionizer and carbon filter for cabin air purity
Updated steering column control module
Updates to Alcantara interior trim, such as wrapped roof bow and top pad

Hyperstress

Det må ikke være noe tvil om at støynivået er lavere, for det er det. Nå irriterer jeg meg ikke over støy, det er helt akseptabelt. På forrige bil irriterte støyen meg hver dag.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

D.O

Målte samme db på ipone app(men den er selvfølgelig ikke nøyaktig). Kunne ikke merke noe forskjell og begge bilene hadde hakka8. Var litt mer vindsus fra takluka på -13mod men det tror jeg kom av at pakningene var brukte og -15mod var peise ny og aldri har hatt oppe takluka. Bakdørene gikk lengre opp på -15 mod og det var kjekt. Men låser på frunk og trunk bråkte mer på -15mod, de virket for stramt justert. Var også trekk fra håndtak i tillegg til trekantvindu på -15 mod.
Må helt ærlig innrømme at jeg slet med å se noen forbedringer over hodet. Men når det er sagt så fungerte de nye sensorene prikkfritt selv i helt for jævlig vær.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA