Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

varmestyring

Startet av pwb, torsdag 12. februar 2015, klokken 14:29

« forrige - neste »

pwb

Er det slik at varmeren (PTC ellementet) hele tiden vil prøve å holde en konstant temperatur på vannet uavhengig av hva temperarutrrattet står på ( så lenge det står på rødt og ikke 0 eller blått), det er kun når man trykker inn max at den gir litt høyere temperatur på vannet?

PionerThink

Står en del her inne:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3819.msg199659.html#msg199659
Men kunne ikke se noe om når en trykket inn max. Men han skriver jo følgende:
"temperaturen i kjølevæska gikk ned da jeg økte luftpådraget"
Antar at man tar bort mer varme slik at varmeren må "gi litt gass igjen" for å holde væsketemperaturen oppe?
Kan tyde på at det også lønner seg å ha ikke så mye varme på, men heller øke luftmengden? :-\
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

pwb

Tenkte på at hvis man kunne senket temperaturen på vannet så kunne man fortsatt hatt full fart på vifta for å ta bort dugg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA