Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Musks hemmelige våpen for å øke etterspørselen

Startet av Tønsberg, torsdag 12. februar 2015, klokken 14:03

« forrige - neste »

Tønsberg

Fra artikkelen
http://www.dn.no/privat/dnBil/2015/02/12/1307/Tesla/skal-ke-produksjonen-med-70-prosent

Er det ett sitat fra Hr. Musk:
Musk hevdet også at han har et hemmelig våpen for å øke etterspørselen, som han muligens skulle ta i bruk, men uten å utdype hva det er  :o

Hva kan dette hemmelige våpnet være?
Kjør debatt  ;)
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

MR Tesla

Hemmelige våpen: P85D kan ved softwareoppdatering justeres slik at man når 0-100 km/t helt ned i 2.1 sekunder

Amoss

Hadde han sagt dette etter Q2 så ville jeg sagt "AWD" (og evnt. hengerfeste). Nå er AWD kortet alt brukt, og ettersom jeg har forstått så er fortsatt hengerfeste helt uaktuelt. Dessuten har det blitt lovet at ingen større endringer av bilen vil komme "på ca. ett år", så evnt. endringer vil måtte vente til høsten i det minste.

Så da er mulighetene redusert til nye utgaver av bilen (stasjonsvogn, 2døres cupè, kabriolet), ett eller annet markedsførings "stunt" eller prisreduksjon.

Nye modeller/modellvarianter tror jeg nok vi kan se bort i fra enn så lenge.

Prisreduksjon? De har sagt tidligere at de satset på å få til ca. 25% dekningsbidrag fra bilene de produserer, men tror egentlig de nå er nærmere 30% (selv om det pga. div. tilbakeslag endte på svært nært 25% for fjoråret samlet?). De vil derfor antagelig kunne redusere den totale prisen pr. bil og fortsatt klare seg bra.

Regner egentlig ikke med en direkte prisreduksjon, men at man får den ved at mer utstyr blir standard. Kanskje "Tech pakken" kommer med som "inkludert"? Større batterier (til samme pris som i dag) er det vel også mange som "sikler etter"? Men dette tviler jeg på at kommer før GF er i drift - altså 2016/17.

Pr stunt? En "bane versjon"? Vel, aner ikke hva dette skulle være :p
Model S 85D


OddB

Hemmelig våpen ? ? De har jo ikke brukt en krone  på reklame  enda så jeg regner med at de har litt å gå på.... utbygging av infrastruktur hjelper også  på. Størstedelen av verden har ikke peiling  på hva Tesla er enda.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Oreo

Hva skjedde med gjenkjøpsordningen det var snakk om tidligere? At Tesla kunne garantere en viss % i gjenkjøp. Innbytteordning ville sikkert boostet salget litt, men ingen nødvendighet så lenge de er produksjons begrenset. Batteri kan være en liten Joker ja.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Celter

Hvis dette er noe som skal øke salget betraktelig er det ingen småting han planlegger. Det første som jeg tenker på er lenger rekkevidde på eksisterende modeller grunnet bedre energiutnyttelse. Eller kanskje de velger å gi bilene evighetsgaranti? Det hadde vært litt av et salgsargument!
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Amoss

Sitat fra: Oreo på lørdag 14. februar 2015, klokken 15:27
Hva skjedde med gjenkjøpsordningen det var snakk om tidligere? At Tesla kunne garantere en viss % i gjenkjøp.

Den lever så vidt jeg vet i beste velgående enda?  Om den ikke har blitt byttet ut med mer tradisjonell leasing. Den var begrenset til USA og forutsatte at man finansierte bilen hos en av Teslas samarbeidspartnere på finansieringen og var ment som ett alternativ til leasing, da det evnt. ville ha vært leasingselskapet som skulle fått skattefradraget, ikke leaseren. Har ikke fått med meg om de har utvidet ordningen til andre land?
Model S 85D

Amper

de kan lage en billigere inn-stegs-model... 180 hk RWD med 60 eller 40kwh batteri.. startpris kan sikkert settes 10 000$ lavere.. og vi ser startpris på nærmere 400 000 i Norge...  :P
P85D :o)

Avh

Lett ! :  Eject-knapp som åpner pano'n  for så å katapultisere Tesla-skeptikerne dit pepper*n gror .... :o ::) ;D
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Leif1

Sitat fra: Amper på søndag 15. februar 2015, klokken 16:04
de kan lage en billigere inn-stegs-model... 180 hk RWD med 60 eller 40kwh batteri.. startpris kan sikkert settes 10 000$ lavere.. og vi ser startpris på nærmere 400 000 i Norge...  :P

Den heter vel Model 3...
Konvertitt fra S til X

sigurdi

For alt vi vet er Model 3 klar og blir vist og lansert samtidig.
Klar for kjøp, og levering når de første batteriene kommer ut fra fabrikken i 2016.
Horten
Model X90D (18.03.17)

asgeirn

Gjenkjøpsavtale for brukte batterier for bruk til hjemmeinstallasjon.

Smart to-veis hjemmelader med solcelle- eller vindmøllepakke, for toveis strømkunder.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

flux

Gratis strøm til bilen, nå også hjemme og ikke bare ved SC.

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA