Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plug-in Prius på norske veier

Startet av skophornet, fredag 17. april 2009, klokken 23:00

« forrige - neste »

skophornet

Energiselskapet Eidsiva på Hamar har fått ombygget plug-in Prius  - http://www.oa.no/nyheter/article4264468.ece

skophornet

AVGIFTSENDRING? Ser i artikkel om denne plug in hybriden i Teknisk Ukeblad på nett at vekten øker med 95 kg. Vet noen hva dette vil si for avgiften på en slik bil? Får man noe reduksjon for redusert CO2-utslipp som fratrekk ? Eventuelt hvor kan en få svar på noe slikt før en eventuelt skaffer seg en slik? 

Lanber

Om vekten på bilen går opp på grunn av batterier betyr det ingenting for avgiften, batterivekt er såvidt meg bekjent unntatt beregningsgrunnlaget for hybrider.

Hybrid biler har 10.000 i reduserte avgifter i tillegg til CO2 rabatten som er 500,- til reduksjon pr gram under en gitt verdi.

sveander

Sitat fra: Lanber på tirsdag 03. august 2010, klokken 13:13
Om vekten på bilen går opp på grunn av batterier betyr det ingenting for avgiften, batterivekt er såvidt meg bekjent unntatt beregningsgrunnlaget for hybrider.



Det er helt riktig. Jeg innførte min "vanlige" Prius selv fra Danmark (sparte forresten 35 tusen på det) og da trakk tolleren fra vekt på batteri og elmotor før han beregnet tollavgift.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Aspiranten

Hvordan er kjøreegenskapene på plug-in prius?

Forhandleren her oppe hadde sin utlånt til kunde når vi kom i dag, så vi måtte nøye oss med en ordinær 7 seter Prius. Jeg som kommer fra Leaf synes den var latterlig dårlig å kjøre... Så bare lurer om noe er annerledes i plug-in utgave. Mer av den deilige elbilfølelsen der kanskje? Mindre motorhyl ihvertfall?
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA