Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En drøss med P85D i Drammen havn

Startet av Undertegnede, onsdag 11. februar 2015, klokken 18:32

« forrige - neste »

AndreS

I3 i bestilling

Dennis

Sitat fra: AndreS på fredag 13. februar 2015, klokken 09:21
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 13. februar 2015, klokken 09:19
Man fikk også P85 med røde kaliptere etterhvert.

Ja, men P85 er jo ikke å få lengre

Forsto det slik at mange av disse bilene er biler som har stått på fabrikken som var kommet for langt i produksjon etter at de ble avbestilt når D modellene kom. Da kan det være en del P85 blant disse, og at de nå har blitt sendt til Norge for å brukes som lånebiler eller selges billig.

Amoss

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 13. februar 2015, klokken 09:24
Forsto det slik at mange av disse bilene er biler som har stått på fabrikken som var kommet for langt i produksjon etter at de ble avbestilt når D modellene kom.

Hadde det vært det, så burde de ha vært her for lengst. 2WD utgavene som ble bestilt på samme tid som når "alle" endret ordrene sine kunne leveres i desember, og tviler på at de har hatt alle disse bilene stående på lager siden oktober/november.

Så, enten er det P85D, eller så er det 2WD som har blitt bestilt - evnt. produsert som loaners/showcars.
Model S 85D

Dennis

Tipper at de ikke akkurat var lett solgt når alle skulle ha D utgavene, samt at mange av de var utstyrt slik forrige kunde ville ha den. Vises på salgstallene til Tesla de siste månedene at de nesten ikke har solgt 2wd biler. Så tipper de til slutt bare sendte de over for å bli kvitt de.

BMW850

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 13. februar 2015, klokken 09:19
Man fikk også P85 med røde kaliptere etterhvert.

I know, men det var vel frem til P85D kom. Hvis jeg ikke husker helt feil kunne man også velge røde på alle utgaver en periode  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RonnyØ

Sitat fra: Amoss på fredag 13. februar 2015, klokken 09:28
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 13. februar 2015, klokken 09:24
Forsto det slik at mange av disse bilene er biler som har stått på fabrikken som var kommet for langt i produksjon etter at de ble avbestilt når D modellene kom.

Hadde det vært det, så burde de ha vært her for lengst. 2WD utgavene som ble bestilt på samme tid som når "alle" endret ordrene sine kunne leveres i desember, og tviler på at de har hatt alle disse bilene stående på lager siden oktober/november.

Så, enten er det P85D, eller så er det 2WD som har blitt bestilt - evnt. produsert som loaners/showcars.
Har ikke Avis bestilt et lass med biler også? Trur ikke hele verden går under om det er 2wd

Amoss

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 13. februar 2015, klokken 09:33
Så tipper de til slutt bare sendte de over for å bli kvitt de.

Bare sende dem over?  Mener du altså at de har prøvd å selge europeiske Teslar i USA først, og så etter å ha gitt opp det, sendt dem hit for salg?  Eller mener du dette er USA biler som ikke har blitt solgt og sendt over hit for å selges her?

Dersom de er produsert for det norske markedet så er de nok kun salgbare her (og evnt. i Sveits?), uten å prise seg over nybilprisene i EU pga. toll. I USA vil de ikke være salgbare overhode.

Så, gitt at de kommer hit nå, så er de nesten garantert bestilt til det Norske markedet, og det lenge etter at D ble lansert. Noen kan så klart være loaners/showcars som tidligere antydet, men brorparten er nok kundebiler.

Var det ikke så at ett utleiefirma hadde bestilt ett større parti utleiebiler? Tipper de bestilte RWD og ikke AWD. Ikke utenkelig at dette er det partiet.

Edit: Avis var det vist ja - takk RonnyØ :)
Model S 85D

Dennis

Sitat fra: Amoss på fredag 13. februar 2015, klokken 11:05
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 13. februar 2015, klokken 09:33
Så tipper de til slutt bare sendte de over for å bli kvitt de.

Bare sende dem over?  Mener du altså at de har prøvd å selge europeiske Teslar i USA først, og så etter å ha gitt opp det, sendt dem hit for salg?  Eller mener du dette er USA biler som ikke har blitt solgt og sendt over hit for å selges her?

Dersom de er produsert for det norske markedet så er de nok kun salgbare her (og evnt. i Sveits?), uten å prise seg over nybilprisene i EU pga. toll. I USA vil de ikke være salgbare overhode.

Så, gitt at de kommer hit nå, så er de nesten garantert bestilt til det Norske markedet, og det lenge etter at D ble lansert. Noen kan så klart være loaners/showcars som tidligere antydet, men brorparten er nok kundebiler.

Var det ikke så at ett utleiefirma hadde bestilt ett større parti utleiebiler? Tipper de bestilte RWD og ikke AWD. Ikke utenkelig at dette er det partiet.

Edit: Avis var det vist ja - takk RonnyØ :)

Mente ikke at de har prøvd å selge de i USA nei :P Er jo helt annen type ladekontakt, euro spec osv.
Bare synsing fra min side, men mente at de kanskje har stått der en stund før de sendte de over siden de ikke fikk solgt de som "nye".
Men at det er leiebiler som feks til avis er nok sikkert mer sannsynlig ja :)

turbolurbo

Jeg mener at man ser en rød D på den svarte bilen på bilde først i tråden her. (Hvis man zoomer inn max)

Kanskje det bare er ønsketenking...

Jeg har uansett fått beskjed fra DS at bilen min kommer til Norge til uken, og er klar til levering uken etter. Ferdig produsert 24. jan. i følge My Tesla. Den må ha gått på en speedbåt fra US.
2019 TM3P

RuneW

Sitat fra: F_P på torsdag 12. februar 2015, klokken 13:45
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 11. februar 2015, klokken 19:52
Sitat fra: Ojan på onsdag 11. februar 2015, klokken 19:32
Venter du bil Jens?

Hehe, nei jeg beholder nok min P85+ i 10-15 år til. Men jeg ser ingen grunn til at Tesla skulle sende over bare en type på en sending, de produseres jo litt om hverandre. S85D er jeg enig i det er for tidlig for ennå.

Setter en 50-lapp på at du bytter før det er gått 10 år  ::)

+1
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Mr. P85D

Er det en oversikt på my Tesla som viser historikk, eller er det bare jeg som har "vært" dum og ikke skrevet ned alle datoer for Production, Transit etc.  ::)
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

Trustno1

Sitat fra: Mr. P85D på fredag 13. februar 2015, klokken 18:12
Er det en oversikt på my Tesla som viser historikk, eller er det bare jeg som har "vært" dum og ikke skrevet ned alle datoer for Production, Transit etc.  ::)

Du har nok vært dum :)

Mr. P85D

Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

sigurdi

Avis kjøpte vel 25 biler, så er jo noen, at biler har stått siden i høst på fabrikken og ikke sendt før nå høres merkelig, ut for et selskap som ønsker å ha mest mulig biler levert ut i samme år/kvartal som de er produsert.
Horten
Model X90D (18.03.17)

educk

kanskje kan være noen S60 og noen som ikke trenger D og heller vil få bil raskere. 35 000 kr er jo faktist en del penger før mange. bilene har jo gått opp i pris og så å spare der er vel ikke så rart. bedre rom i frunken og ;-)
S85 Multi-coat red

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA