Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

P85D+

Startet av Celter, lørdag 14. februar 2015, klokken 14:57

« forrige - neste »

MR Tesla

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 15. februar 2015, klokken 09:24
Bilen har en 470 hk DU i front også..



Quote Originally Posted by anticitizen13.7  View Post
How were you able to determine that there were two rear motors installed?
I was told that the Senior Executive had this. If you think about it they are able to do it with the smaller motor in the front for a normal P85D. The P85D+ is indeed 940HP. This is the secret that Elon Musk is talking about at earnings...


http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/42499-Chrome-P85D-yes-PLUS!/page10?p=907982&viewfull=1#post907982


Hvis tesla kommer med en p85d+ nå så vurderer jeg å selge alt av tesla jeg har ... De er definitivt inne på feil spor da .. De burde fokusere mer på biler for vanlige folk isteden for å drive med tisse konkurranse . Blir for dumt .

Begynner å bli useriøst nå synes jeg . Og hvis dette er det beste Elon har å komme med for å få Tesla på rett kjøl , ja da er det bare tragisk. Var dette Elons hemmelige våpen ? Gi oss isteden nyheter om X og gen 3 ...

Helt uenig med deg- jeg tror P85D+ kommer og det skulle bare mangle- sikkert relativt enkelt å implementere. P.g.a ytelsene vs pris kommer el-bilene til å utkonkurere fossilene relativt raskt- innen 5-10 år. 
Hele poenget til Elon er å vise at elmotorer er betydlig sunnere for miljøet og har bedre ytelser en forbrenningsmotorer- at vi har vært på et feilspor i over 100 år med forbrenningsmotorene. Jeg tror at elbilene som kommer fremover kommer til å ha som standard 400-1000 hk i samme prisklasse som biler med 100-300 hk forbrenningsmotor- utviklingen løper nå raskt fra forbrenningsmotoren.

Om 10 år er det stigmatiserende å kjøre bil med eksosrør-(hvem er det som vil puste in den unødvendige dritten fra eksos bilen foran når det finnes alternativer?) det blir som å sammenlikne en gammel forurensende røykende  KOLS pasient med en sporty ung atlet med forbrenningsmotor vs Elmotor

Havebigfun

Sitat fra: MR Tesla på søndag 15. februar 2015, klokken 19:36
Hvis tesla kommer med en p85d+ nå så vurderer jeg å selge alt av tesla jeg har ... De er definitivt inne på feil spor da .. De burde fokusere mer på biler for vanlige folk isteden for å drive med tisse konkurranse . Blir for dumt .

Begynner å bli useriøst nå synes jeg . Og hvis dette er det beste Elon har å komme med for å få Tesla på rett kjøl , ja da er det bare tragisk. Var dette Elons hemmelige våpen ? Gi oss isteden nyheter om X og gen 3 ...

Helt uenig med deg- jeg tror P85D+ kommer og det skulle bare mangle- sikkert relativt enkelt å implementere. P.g.a ytelsene vs pris kommer el-bilene til å utkonkurere fossilene relativt raskt- innen 5-10 år. 
Hele poenget til Elon er å vise at elmotorer er betydlig sunnere for miljøet og har bedre ytelser en forbrenningsmotorer- at vi har vært på et feilspor i over 100 år med forbrenningsmotorene. Jeg tror at elbilene som kommer fremover kommer til å ha som standard 400-1000 hk i samme prisklasse som biler med 100-300 hk forbrenningsmotor- utviklingen løper nå raskt fra forbrenningsmotoren.

Om 10 år er det stigmatiserende å kjøre bil med eksosrør-(hvem er det som vil puste in den unødvendige dritten fra eksos bilen foran når det finnes alternativer?) det blir som å sammenlikne en gammel forurensende røykende  KOLS pasient med en sporty ung atlet med forbrenningsmotor vs Elmotor
[/quote]
Så sant så sant
Tesla driver med merkevarebygging og passer på omtalen- meg bekjent bruker de ikke penger på reklame- hvis man sammenligner med eksosselgerne kan man antakelig lage slike biler bare av de sparte pengene.
Tanken - å kverke fossilselgerne ovenfra- dvs å bevise elbilens fortreffelighet der den er overlegen er iallefall en mulighet å få mye omtale- og om å dykke opp i mange guttedrømmer som kjøper slike biler nå de får råd til det.
Porsche har lykkes med det- jeg tror Tesla gjør det også :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA