Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny aksjon på gang!

Startet av Mr.Zero, tirsdag 10. februar 2015, klokken 15:50

« forrige - neste »

Mr.Zero

Citroën c-zero fra 2011 til 20?? skal nå kalles inn for utskifting av stålbjelker som holder batteriet på plass. Disse angripes av stålorm(rust) og kan nok i værste fall forårsake at batteriet faller ned...hehe... Hadde jo vært litt artig å se en trilling med batteriet hengende etter i en orange kabel (skjer nok ikke).. 8) Det er meg bekjent to typer aksjoner - den ene med oppskrift på 35 sider og den andre (for 2012.mod) på 16 sider (NGC heter den). Min vogn skal inn i varmen i uke 9. Verkstedet vil samtidig ihht instruks rustbehandle deler av bilens bunnkonstruksjon.
Flott at Citroën tar grep, for de festebjelkene jeg så var tildels ikke bra.. Så får vi håpe det samme gjelder for Peugeot og Mitsubishi.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

erik e

Å fa.. . Bra og følge med på "nettet". ;)  Jeg "rustbehandlet" batteriramma mi for 3 år siden med en sprayboks hullroms type.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

rockz

Bra å få slikt ut så alle kan følge med.
Sjekket min da den kom (2015 modell) , var rimelig godt rustbehandlet under i hvert fall.
Var også skikkelig med guffe når jeg tok ned plate for å isolere rør under også.
Skal sjekke om det kommer noe lignende på Peugeot også.
Legger ved ett bilde tatt under klargjøring :)
Trondheim, Peugeot ION 2015 mod.
https://www.facebook.com/peugeotion

Mr.Zero

Sitat fra: rockz på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:08
Bra å få slikt ut så alle kan følge med.
Sjekket min da den kom (2015 modell) , var rimelig godt rustbehandlet under i hvert fall.
Var også skikkelig med guffe når jeg tok ned plate for å isolere rør under også.
Skal sjekke om det kommer noe lignende på Peugeot også.
Legger ved ett bilde tatt under klargjøring :)

Lå understellsbehandling innbakt i prisen, eller var det noe du bestilte som tillegg..? Uansett veldig smart å gjøre!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

rockz

Ikke noe tillegg for dette hos Peugeot, det ble gjort da bilen kom til Norge.
Og det ser jo ut som det er gjort skikkelig også :)
Trondheim, Peugeot ION 2015 mod.
https://www.facebook.com/peugeotion

Mr.Zero

Sitat fra: rockz på onsdag 11. februar 2015, klokken 14:11
Ikke noe tillegg for dette hos Peugeot, det ble gjort da bilen kom til Norge.
Og det ser jo ut som det er gjort skikkelig også :)

Snodig. Kikka under 3 splitter nye ioner sist uke hvor ingen hadde guffe under. Alle var klargjort for salg hos merkeforhandler. Forskjellig praksis, kan det virke som.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

rockz

De som selges av forhandleren i Trondheim er i alle fall behandlet.
Aksjonen angående rust på batteri innfestning gjelder også ION, men der skal dette sjekkes  i forbindelse med at bilen er inne på service :)
Trondheim, Peugeot ION 2015 mod.
https://www.facebook.com/peugeotion

Stjerneglis

Fikk en innkalling fra Mitsubishi for kontroll av bremsevakumpumpe på vår 2011 iMiev, men ingenting nevnt om batterikassa... Rart
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

asbkar

Jeg fikk også innkalling for bremsevakumpumpe-sjekk på iMiev her om dagen.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Sølve

Byttet vakuumpumpen på c-zero i dag etter å ha fått innkalling til det lokale Citroën verkstedet i Bergen. Fikk samtidig ny innkalling til bytte av denne stålbjelken senere i februar.  Det blir det første byttet dette verkstedet gjør av denne typen og var beregnet til flere timers arbeid. De hadde først fått beskjed om denne aksjonen i går. 
Bergen

Mr.Zero

Aksjonen på 2011.mod er tidsatt til ca 5,5 time. Og det er anslagsvis 4-8 bjelker som skal skiftes. Pris for delene ca 36.000,-!!!
Vakuumpumpa koster ikke mere enn ca 10.000,-. Dette er "ut-priser". Dyrt og deilig! 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Stjerneglis

Jeg spurte Norges største iMiev-forhandler idag, og de kjente ikke til tilsvarende aksjon for iMiev...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

pwb

Sitat fra: Stjerneglis på torsdag 12. februar 2015, klokken 23:44
Jeg spurte Norges største iMiev-forhandler idag, og de kjente ikke til tilsvarende aksjon for iMiev...
Når i verdenshistorien har noen gang, gjentar noen gang en forhandler kjent til problemet? De kan ha verksted fult av biler med feil, men spør man dem så er det nei det har vi ikke hørt om.

Mr.Zero

Sitat fra: Stjerneglis på torsdag 12. februar 2015, klokken 23:44
Jeg spurte Norges største iMiev-forhandler idag, og de kjente ikke til tilsvarende aksjon for iMiev...

Det var snodig.. Bekjent skal inn med mjauen på service, vakumpumpeskift og rustaksjon neste uke.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Mr.Zero

#14
Litt oppdatering vedrørende aksjonen.
Det er 2011-modellene som er hardest rammet. De har også en annen konstruksjon av innfesting av batteriet sammenliknet med 2012. '11 har fastskrudde utskiftbare festebjelker mens 2012 har disse bjelkene integrert i batterikassa (se bildet). Derfor er de kun utskiftbare på 11-mod.
På '12 modellen blir festebjelkene pusset fri for rust, grunnet og rustguffebehandlet slik som bildet viser. Det byttes ikke deler her så fremt ikke noen jordingspinner ryker. Da blir det gjort forbedringer tilsvarende 2013-mod. Noe som er litt bekymringsfullt er hvordan det irrer i kontaktpunkter (gods/jording). Dette utbedres ikke hvis ikke mekanikeren er ..holdt på å si nyforelsket 8)... men altså i det rette lunet. Dog ingen automatikk i dette, ei heller er det kommentert i aksjonsinstruksen.
Jaja, naboens 3 år gamle Passat skal nå få nye dører og tak samt bakluke. Kodeord rust.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA