Hei og hå!
Sjeldent at det regner som bare det i Hammerfest, men det begynte i går og hele dagen i dag.
Satt Think-en på lading i går, siden det bare var 5-10% igjen.
Så la jeg merke til i morges at det var bare 15kWh registrert at ICCB-en i kabelen til bilen. Snodig! Da jeg slå på tenninga var det bare mellom 70-80% strøm på batteriet.
Skulle kjøre til foreldrene mine. Slo på tenningen og etter noen sekunder lyste den røde trekanten for "høyspenningsfeil" som også forhindrer lading ifølge brukerhåndboka.
Prøvde å kjøre, så kom også "Powerlimit" lampa på. Etter en kort stund kutter den helt framdrifta, akkurat som beskrevet i det første bidraget.
Fikk kjørt en runde gjennom nabolaget for å komme meg tilbake og bytte bilen.
Da jeg kom tilbake, sjekket jeg Think-en igjen. Samme problem!
Åpnet panseret og så vann "overalt". Må ha kommet gjennom det der "plastgrindet" i midten av panseret. Det var vann på omtrent samtlige hoyspenttilkoblinger og andre kabler.

Prøvde å tørke og la en svart søppelsekk over alt under panseret og lukket det igjen. Håper det kan tørke nå!
Siden jeg ikke har beveget bilen, kan jeg ikke bekrefte at det problemet har årsak i en utett batterikasse.
Jeg håper at det vil ordne seg "av seg selv".
Hvis det fungerer med tørking i noen dager, må jeg lage et eller annet som beskytter alle tilkobling for å bli druknet.
Elektrisitet og vann er dessverre dårlige venner!