Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruke Type 2 kabel til hjemmelading

Startet av noGas, torsdag 05. februar 2015, klokken 18:52

« forrige - neste »

noGas

Hei,

Jeg er lei av å ta tesla umc ut og inn av bilen hjemme/på jobb hver gang jeg skal lade. Derfor lurer jeg på om jeg kan bruke min type 2 kabel til hjemmelading primært?

I garro'n har jeg 230/32amp blå kontakt med overgang som passer blå tesla.

Finnes det en overgang fra 230/32amp blå -> type 2?

emil



elektrolux

Ikke helt riktig.

Her er "mellomleddet" du trenger mellom strømstikk og type 2 til type 2 babelen din.

http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_32A_Veggboks
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

emil

Sitat fra: elektrolux på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:51
Ikke helt riktig.

Her er "mellomleddet" du trenger mellom strømstikk og type 2 til type 2 babelen din.

http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_32A_Veggboks

Men mitt forslag er rimeligere og han kan beholde Type2 kabelen i bilen. Og så lenge vi snakker om mer eller mindre permanent opplegg i garasjen vil ikke 22kW som den andre gir mulighet for med riktig strømtilførel være noen fordel.

Men der er jo du som selger disse boksene, så jeg skal ikke klage for mye... :)

elektrolux

Vi forsøker som regel å tilby den rimeligste løsningen, og du har rett i at en ladestasjon med fast kabel er rimeligere enn veggboksen som takler opp til 22 kW fra 3 faser.

Men trådstarter spurte om mulighet for å bruke sin mode 3 kabel og da blir en veggboks løsningen på dette, selv om vår versjon er mer rettet mot dem som ønsker raskest mulig opplading av Tesla og Renault Zoe på tur og uten å være avhengig av dyre hurtigladere.

Slike veggbokser er forøvrig tilgjengelige i rimeligere versjoner i form av Slimboks fra elbilshop.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA