Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mitt Eldorado

Startet av Eldorado, torsdag 20. desember 2012, klokken 22:54

« forrige - neste »

Eldorado

Etter å ha passert 100000 km i Thinken kom november måned. Utover i måneden kom snøen og det begynte å bli glatt. :-\ Med vinterdekkene på var ikke dette det store problemet, inntil en fredagskveld og jeg skulle en tur. At det var kombinasjonen snø, bil og mur som skulle bli endeliktet hadde jeg ikke trodd, vi hadde jo vært perlevenner i så mange år, og med bare to - toppen tre batterier skiftet (husker ikke eksakt ::) ) hadde jeg ventet at det var batteriene som skulle ryke først. Stor var sorgen da telefonen fra Kverneland kom om at dette ville bli så dyrt at det ikke var verdt å reparere.  :'( Men aldri så vondt at det ikke er godt for noe. ??? Min bror har to thinker med forskjellige plager, en med vondt i batteriene, og en med vondt i laderen. :-\ Med fungerende elementer fra meg har han fått en donor som kan redde de to. :) Mens jeg? Jeg venter spent på uke 1 eller 2, da har jeg en avtale med Motorforum og en ny I-MiEV...  :D
Mitsubishi PHEV 2015 - ?
Mitsubishi I-MiEV 2013 - ?
Th!nk 2002 - 2012 - måtte ditt hjerte rulle videre.

elektrolux

Bilen selv er den minst verdifulle delen og en kollisjon trenger ikke koste mer enn kosten av å flytte batteriet ditt over i en annen delebil til 10-15000 Kr.

Alternativt har nok delebilen din verdi for de som ønsker å bruke delene videre i en annen bil.

Det viktige her er å ikke kaste noe som kan brukes videre.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

#2
Sitat fra: elektrolux på fredag 21. desember 2012, klokken 08:40
Bilen selv er den minst verdifulle delen og en kollisjon trenger ikke koste mer enn kosten av å flytte batteriet ditt over i en annen delebil til 10-15000 Kr.
Akkurat samme med PSA-classic.
Da jeg ble påkjørt i min "Elvira" og den ble kondemnert fikk jeg vraket (med alt det elbil-spesifikke OK) og en "ny" delebil for halvparten av forsikringssummen.
Dvs meget godt betalt jobb å sette dem sammen til én OK . . . og masse gode deler på lager.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2024.14.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Caspar

Donorkort burde være obligatorisk vedlegg til vognkort på gamle Elbiler
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Et meget godt forslag.

Ingenting kan være mer miljøvennlig enn å holde en gammel Elbil på veien. De gamle elbilene bruker også mindre strøm en mange av de nye, og delene er allerede produsert.

Det er bare å få til en skikkelig gjennbruksordning.

Monterer en teknikken inn i en gammel stinkebil slik Caspar har gjort er jo dette dobbel gevinst.

Vi beholder kjøretøyhistorisk interresante biler på veien, men uten forhistoriske utslipp.  ;D

Kanskje elbilforeningen skulle laget en kampagne på dette.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Eldorado

Var en tur innom Kverneland i Åsane i dag for å undersøke hvilke deler som blir brukt for å komplettere min bror sine to biler.
Batterikasse + 12v batteri blir resirkulert. Det samme blir laderen og låssylindere.
Ford var interresert i listen under vinduet. Ellers så ikke de flere verdier da de har en god del på lager.

Ser for meg at det kanskje er noen som er interressert i resten av bilen, kanskje som en delebil?
Går ut fra at det fremdeles er deler som er av interresse...
Mitsubishi PHEV 2015 - ?
Mitsubishi I-MiEV 2013 - ?
Th!nk 2002 - 2012 - måtte ditt hjerte rulle videre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA