Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Ladestasjon på Dale/Camillas kro  (Lest 5739 ganger)

Stikkkontakt

• Gold Member
    • Vis profil
Ladestasjon på Dale/Camillas kro
« på: Onsdag 04. Februar 2015, klokken 09:09 »
Hei
Jeg må bruke e-Golfen til hytten i Myrkdalen i helgen.
Jeg lurte på om noen har brukt ladestasjonen på Dale?
Er det skikkelig hurtiglader med fullt batteri på 20 minutter?

Takk for svar!

emil

• Gjest
Sv: Ladestasjon på Dale/Camillas kro
« Svar #1 på: Onsdag 04. Februar 2015, klokken 09:27 »
Har ikke brukt den, men hurtigladekartet sier i hvertfall for "Dale Hurtigladestasjon, Vaksdal" at den støtter alle standarder og er "hurtig". Så i teorien får du ikke noen hurtigere lading til e-Golf.

Om det er noen begrensninger i ladeeffekt grunnet strømtilførsel vet jeg ikke, ellers vil jo bilens form og batteritemperatur ha litt å si for ladehastigheten. Også %SOC ved ankomst.

Det jeg derimot er litt skeptisk til er at live-status sier at den sist var i bruk 28. januar og at ene kontakten der fortsatt er i modus "opptatt".

Betaling med bilkraft-app/nettside så en telefon til BKK som drifter denne laderen for å dobbeltsjekke kan være lurt.

Mippen

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Onsdag 04. Februar 2015, klokken 09:46 »
Brukte den for 3 uker siden. Virket fint da og det så ut som alle kontaktene var i orden. Lader ikke fullt på 20 min om vinteren. Brukte ca 35 minutter til 80% med noen minus i luften. Fullt batteri rundt en time om vinteren. Hurtiglading er mest for å lade til 80%. Hvis du skal kjøre langt og trenger mer enn 80% anbefaler jeg deg å stoppe på voss og fylle på resten der. Da sparer du tid også. Bruker ikke så mye strøm fra Dale til Voss og da trenger du bare 10-15 min med påfyll i stedet for å lade en time på Dale. Generelt bruker man like lang tid fra 0-80 som fra 80-100 derfor er det ikke lurt å lade til 100% på hurtigladere med mindre det ikke er flere ladere på veien. Raskere å lade til 80 og lade litt mer på neste lader. ;)

Jeg var by the way selv i Myrkdalen og trengte ikke å lade før jeg var på Voss. Klarte Askøy - Voss på en lading med ønonomisk kjøring i fartsgrensen. Hvis du er i tvil holder det med 10 min på dale før du er på Voss. Kjekkere å lade på Voss også. Litt mer å ta seg til mens man venter ;)
« Siste redigering: Onsdag 04. Februar 2015, klokken 09:50 av Mippen »
Fremtiden er elektrisk.

Stikkkontakt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Onsdag 04. Februar 2015, klokken 12:32 »
Hvor er hurtigladeren på Voss?

Mippen

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Onsdag 04. Februar 2015, klokken 13:32 »
Det er en på Rokneparken men tror ikke den er tilpasset e-golf ennå. Den jeg vet fungerer for deg ligger rett ved siden av Amfi senteret.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: Onsdag 04. Februar 2015, klokken 13:38 »
Nye laderen på Amfi.
Fremtiden er elektrisk.

Stikkkontakt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #6 på: Mandag 09. Februar 2015, klokken 09:20 »
Da er turen gjennomført og ladestasjonen testet. På vei opp ladet jeg i 16 minutter og gikk fra 42-85%. Men jeg så det gikk ganske sakte på slutten. På vei hjem igjen ladet jeg fra 56-72% på 10 minutter. Dvs en gjennomsnittlig input på 30kw og 18kw. Laderen leverer for øvrig 50kw.

Johnny

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 på: Mandag 09. Februar 2015, klokken 11:42 »
Da er turen gjennomført og ladestasjonen testet. På vei opp ladet jeg i 16 minutter og gikk fra 42-85%. Men jeg så det gikk ganske sakte på slutten. På vei hjem igjen ladet jeg fra 56-72% på 10 minutter. Dvs en gjennomsnittlig input på 30kw og 18kw. Laderen leverer for øvrig 50kw.

Går ut i fra at du ladet på et stikk i Myrkdalen også da? Tilbudet der er noe begrenset for å si det mildt!
TMS og eGolf.

Stikkkontakt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #8 på: Mandag 09. Februar 2015, klokken 12:13 »
Ja, jeg ladet på hytten, men hadde nok kommet meg til Voss igjen på det som gjenstod når jeg kom opp dit. Myrkdalen-Voss går jo nesten på "reservetanken"
Noen som vet hvordan det ligger an med hurtigladeren som skulle komme på Vinje?