Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjon på Dale/Camillas kro

Startet av Stikkkontakt, onsdag 04. februar 2015, klokken 09:09

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Hei
Jeg må bruke e-Golfen til hytten i Myrkdalen i helgen.
Jeg lurte på om noen har brukt ladestasjonen på Dale?
Er det skikkelig hurtiglader med fullt batteri på 20 minutter?

Takk for svar!

emil

Har ikke brukt den, men hurtigladekartet sier i hvertfall for "Dale Hurtigladestasjon, Vaksdal" at den støtter alle standarder og er "hurtig". Så i teorien får du ikke noen hurtigere lading til e-Golf.

Om det er noen begrensninger i ladeeffekt grunnet strømtilførsel vet jeg ikke, ellers vil jo bilens form og batteritemperatur ha litt å si for ladehastigheten. Også %SOC ved ankomst.

Det jeg derimot er litt skeptisk til er at live-status sier at den sist var i bruk 28. januar og at ene kontakten der fortsatt er i modus "opptatt".

Betaling med bilkraft-app/nettside så en telefon til BKK som drifter denne laderen for å dobbeltsjekke kan være lurt.

Mippen

#2
Brukte den for 3 uker siden. Virket fint da og det så ut som alle kontaktene var i orden. Lader ikke fullt på 20 min om vinteren. Brukte ca 35 minutter til 80% med noen minus i luften. Fullt batteri rundt en time om vinteren. Hurtiglading er mest for å lade til 80%. Hvis du skal kjøre langt og trenger mer enn 80% anbefaler jeg deg å stoppe på voss og fylle på resten der. Da sparer du tid også. Bruker ikke så mye strøm fra Dale til Voss og da trenger du bare 10-15 min med påfyll i stedet for å lade en time på Dale. Generelt bruker man like lang tid fra 0-80 som fra 80-100 derfor er det ikke lurt å lade til 100% på hurtigladere med mindre det ikke er flere ladere på veien. Raskere å lade til 80 og lade litt mer på neste lader. ;)


Jeg var by the way selv i Myrkdalen og trengte ikke å lade før jeg var på Voss. Klarte Askøy - Voss på en lading med ønonomisk kjøring i fartsgrensen. Hvis du er i tvil holder det med 10 min på dale før du er på Voss. Kjekkere å lade på Voss også. Litt mer å ta seg til mens man venter ;)
Fremtiden er elektrisk.

Stikkkontakt


Mippen

Det er en på Rokneparken men tror ikke den er tilpasset e-golf ennå. Den jeg vet fungerer for deg ligger rett ved siden av Amfi senteret.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Stikkkontakt

Da er turen gjennomført og ladestasjonen testet. På vei opp ladet jeg i 16 minutter og gikk fra 42-85%. Men jeg så det gikk ganske sakte på slutten. På vei hjem igjen ladet jeg fra 56-72% på 10 minutter. Dvs en gjennomsnittlig input på 30kw og 18kw. Laderen leverer for øvrig 50kw.

Johnny

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 09. februar 2015, klokken 09:20
Da er turen gjennomført og ladestasjonen testet. På vei opp ladet jeg i 16 minutter og gikk fra 42-85%. Men jeg så det gikk ganske sakte på slutten. På vei hjem igjen ladet jeg fra 56-72% på 10 minutter. Dvs en gjennomsnittlig input på 30kw og 18kw. Laderen leverer for øvrig 50kw.

Går ut i fra at du ladet på et stikk i Myrkdalen også da? Tilbudet der er noe begrenset for å si det mildt!
TMS og eGolf.

Stikkkontakt

Ja, jeg ladet på hytten, men hadde nok kommet meg til Voss igjen på det som gjenstod når jeg kom opp dit. Myrkdalen-Voss går jo nesten på "reservetanken"
Noen som vet hvordan det ligger an med hurtigladeren som skulle komme på Vinje?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA