Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Buddy - Går ikke fremover eller bakover lenger??

Startet av bgrodem, tirsdag 03. februar 2015, klokken 07:48

« forrige - neste »

bgrodem

Har en buddy 2009 kjørt ca 5000km.  Bilen fungerte helt fint så plutselig ble det bare stopp.. 

Jeg er I gang og prøver å finne feilen, har og en motorcontroller ekstra som og er prøvd byttet ut med samme resultat..   Byttet hovedstrøm rele, samme resultat

Hovedstrømrele slår ikke inn, sjekket tilførsel og diode på pluss, den fungerer fint. (Tenning skrus på så kommer det spenning)

"bryter kabel" bak I lader slår inn når tenning skrus på.

Sikring bak I motorcontroller rom er 100%

Noen som har en god ide om hvor jeg bør starte å måle for å komme videre?



Bryter til håndbrekk 100%

Tatt ut rapport som ikke viser noen feil men heller viser at batterier stort sett er 100%



Hovedreleet slår ikke inn, får ikke noe output fra MC J1-17 (blå ledning) til hoved releet.. MC får strøm (j1-1)
Kan jeg jukse litt her og prøve med å jorde blå ledning enten til karoseri eller 12v batt. uten noe går galt???  Bare for å se om jeg kommer noe videre..




Buddy5019

Har en eksakt lik 2009 Buddy med 5200km. Alt funker, men den går hverken fremover eller bakover. Har prøvd å legge blå ledning fra Curtis motor kontroller til jord, med det resultat at hovedrele slår inn, men det skjer ikke noe mer.  Alle batterier er målt og ok. Var på nippet til å bestille ny Curtis motor kontroller til den nette sum av kr. 10000.-.  Etter å ha lest ditt innlegg, begynner jeg å lure på om det kan være potensiometeret/gasspedal??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA