Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Orginale stoffmatter - Levetid 10 mnd ifølge Sande Auto

Startet av Ssseee, tirsdag 03. februar 2015, klokken 00:35

« forrige - neste »

Ssseee

Kjøpte orginale stoffmatter til min Leaf da den var ny for 10 mnd siden, alltid hatt stoffmatter i alle biler, aldri hatt problemer.

Vasket bilen innvendig her idag og så det var vått på gulvet under matten, tok ut matten og så at belegget som skal hindre at vann trenger gjennom var smuldret bort. Tenkte dette var feilproduksjon, men nei, fikk beskjed av Sande Auto i Drotningsvik at dette var normal slitasje ?
Det de kunne gjøre var å selge meg 4 nye matter, til full pris såklart ::) Konklusjon : nytt mattesett må kjøpes hver 10. mnd. Blir dyrt dette..

Venter på bekreftelse via mail, dette kan da ikke være rett. Gir ikke opp så lett. Skulle forresten bestille time for service samtidig, det skjedde ikke  ;)

Andre som har opplevd dette?
2015 Kia Soul

SKS

Tesla Model 3 LR AWD ,delivered 27.06.19
Nissan Leaf Nordic edition ,Dec.2014
BMW X3 F25 2016

soulcam

jeg har også mattene fra gytis autek og jeg angrer ikke et sekund på dem! en kjempe invistering

begiljen

Samme problem her, stoffmatten begynte å smuldre etter noen måneder, helt latterlig kvalitet på de... Kjøpte som så mange andre her gummimattene fra gytisautek, en annen verden :)
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

PK

Sande Auto i et nøtteskall...

Os. Flesland Auto hhar veldig god pris på service og har egne mekanikere med Elbil erfaring :)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Electric

Det er vel et par leaf som er vraket - kanskje noen av dem har stoffmattene ? Sikkert billigere også....

Erik N

Jeg kan også anbefale Flesland Auto. Hade servise der førrige uke, 1300 kr, hyggeligt folk, og jeg gikk derifra som en meget fornøyd kunde :)

Ssseee

Gjelder alt av garantier hvis en tar service hos Flesland Auto?

Fikk tlf fra delelageret idag, de ville ha bilder og skulle plutselig ta det videre for meg. Kanskje de har innsett at 9-10mnd er vel kort levetid for matter i bil  :)
2015 Kia Soul

PK

Ja, alle garantier gjelder, er fritt verkstedsvalg i hele europa (hjemlet i EU/EØS avtalen). SÅ lenge du tar service hos eg autorisert verksted (godkjent) så er du på den sikre siden =)

Du får batterirapport også fra Flesland Auto
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

bjorn_2390

Sitat fra: Ssseee på tirsdag 03. februar 2015, klokken 13:32
Fikk tlf fra delelageret idag, de ville ha bilder og skulle plutselig ta det videre for meg. Kanskje de har innsett at 9-10mnd er vel kort levetid for matter i bil  :)

... Eller kanskje de leser forumet.
Blå Euro-Leaf (2012)

trondi

Jeg sliter med det samme nå tror jeg. Har litt utfordringer med kondens i bilen. Sjekket under mattene, og der var det nokså fuktig. Tenkte å eventuelt bare gå for noe gummi. selv om det ikke ser i nærheten så fint ut. Vil heller slippe å "måtte" bruke ventilasjonsanlegget for å fjerne kondens.

Hva er det som gjør at mattene fra Gytis er så bra? Ser bare ut som "vanlige" gummi matter i mine øyne. Men rett på meg hvis jeg tar feil. 

Dem skulle ha 1700 for 4 matter. Hvor lang er omtrentlig levetid på dette?

Bekkenes

Gytek sine matter er knall.
Beste pengene jeg har brukt på Leafen.
Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:


streken

Sitat fra: Ssseee på tirsdag 03. februar 2015, klokken 00:35
Vasket bilen innvendig her idag og så det var vått på gulvet under matten, tok ut matten og så at belegget som skal hindre at vann trenger gjennom var smuldret bort. Tenkte dette var feilproduksjon, men nei, fikk beskjed av Sande Auto i Drotningsvik at dette var normal slitasje ?


Nei, dette er langt fra normal slitasje. Her er det bare å kreve nye, uten å betale et rødt øre.
En stoffmatte er ment å vare lenger enn 10 mnd, slå i bordet med forbrukerkjøpsloven.

For å sammenlikne: Min Leaf er 18 mnd gammel og har gått 32.000km. Jeg har hatt originale stoffmatter siden den var ny. Senest i går sjekket jeg om de var nevneverdig slitt, og nei, bortsett fra at de ikke akkurat er rene etter vinteren, så gjør de jobben fullgodt. Det har ikke vært noen problemer med fukt under mattene eller kondens i kupeen.

Og for perspektivet: Jeg har en 15 år gammel Saab med stoffmatter. De duger den dag i dag.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA