Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ryggelys E UP

Startet av Panzer UP, mandag 02. februar 2015, klokken 13:49

« forrige - neste »

Panzer UP

Jeg må si at jeg syntes ryggelyset på E-Up'en er forferdelig svakt. Jeg bruker bremselyset for å kunne se bak bilen i mørket når jeg rygger. Noen som har prøvd noen bedre pærer til ryggelyset eller har gjort andre modifikasjoner for å bedre dette??
Folkevogn eOPP

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tlauri

Satt inn ledpærer i mine ryggelys, ble mye bedre en de originale glødepærene

Panzer UP

Se der ja. Glitrende. Bare å sette rett inn?
Folkevogn eOPP

tlauri


Panzer UP

Kjørte et søk på E-Bay på varenavnet på de pærene og fant en hel drøss med forskjellige pærer. Blandt annet denne som jeg ser for meg inne i det noe underlige hodet mitt at kan være bedre igjen på grunn av ekstrapærene på sidene:
http://www.ebay.com/itm/12W-Cree-R5-12-SMD-1156-BA15S-1141-Car-Tail-Backup-Reverse-LED-Light-White-/251605317481?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item3a94d87769&vxp=mtr

Var også akkurat ute og kikket baki bilen og la da merke til at den spotten blir kanskje sperret av greien på det vedlagte bildet?? Er det ikke da en fordel med mer lys til sidene? Jeg tenkte å prøve iallefall. Blir gal av det ubrukelige lyset som er montert orginalt.
Folkevogn eOPP

pladask

Kjøpte 4 av de ebay-pærene jeg  :)
Litt ventetid blir det da. levering mellom 11-30 mars

Panzer UP

Jeg bestilte 4 jeg og. Pleier å ta to til tre uker fra Hong Kong så det er bare å smøre seg med tålmodighet.
Folkevogn eOPP

Ellerikke

Da var pærer montert. Samme type som Panzer UP viste lenke til. For å montere de var det nødvendig med litt Dremel-arbeid (3 minutter tipper jeg) for at pærene skal passe inn. De små originale 10 W pærene har mindre diameter. Stoooooor forbedring. Tok en ryggetur på veien (helt uten gatebelysning), nå kunne jeg i det minste ane hvor jeg kjører.
Blå e-up!

Panzer UP

Fikk mine på mandagen. Benyttet vold (ikke vaselin) istedetfor verktøy for å få dem inni, og det gikk fint. Lysene er betydelig bedre en dem som fulgte med ja. Ingen tvil om det.
Folkevogn eOPP

Terjer

Jeg satte i de samme led pærene som du Panzer UP men den ene led'en på begge pærene står å lyser svakt når tenningen er slått av. Det er den led'en med linsen, "spotten"  eller hva du vil kalle den. Jeg vet at det ikke går mye strøm men jeg satte nå uansett inn de originale pærene igjen da jeg ikke vil risikere flatt 12v batter, eller ei eller anna feilmelding/alarm en morgen.
VW e-up!
MG4

Panzer UP

Pæren lyser selv om tenningen er slått av?? Da skal jo strømmen til lyspæren være kuttet.
Folkevogn eOPP

Oletr

Installerte nettopp de samme pærene som Panzer UP og Ellerikke. Hos meg gikk monteringen uten noen form for modifikasjoner eller vold. Det er utrolig stor forskjell på ryggelys med disse pærene kontra de originale.
VW E-up! 2015

kasmir

Sitat fra: Terjer på fredag 20. mars 2015, klokken 00:02
Jeg satte i de samme led pærene som du Panzer UP men den ene led'en på begge pærene står å lyser svakt når tenningen er slått av. Det er den led'en med linsen, "spotten"  eller hva du vil kalle den. Jeg vet at det ikke går mye strøm men jeg satte nå uansett inn de originale pærene igjen da jeg ikke vil risikere flatt 12v batter, eller ei eller anna feilmelding/alarm en morgen.

Samme pære er kjøpt her. Passet som hånd i hanske selv om jeg var redd den var for høy.
Har jeg bilen på lading lyser de svakt hele tiden. Drar jeg ladingen ut lyser de i ca 1 minutt før det blir helt mørkt.
Merkelige greier...

Terjer

Sitat fra: Panzer UP på søndag 22. mars 2015, klokken 15:07
Pæren lyser selv om tenningen er slått av?? Da skal jo strømmen til lyspæren være kuttet.

Ja de lyser veldig svakt når tenningen er av, på dagtid tror jeg ikke man kan se det, så svakt er det.
VW e-up!
MG4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA