Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

'Batteriløs' Think ønskes kjøpt

Startet av Ingebrigt, fredag 10. april 2009, klokken 21:51

« forrige - neste »

Ingebrigt

Da jeg endelig har kommet frem til at jeg skal ha elbil ønsker jeg å kjøpe en Think med oppbrukte batterier for lithium-konvertering.

elektrolux

Tror du er inne på en god ide der.

Think classic er en glimrende bil, som blir enda bedre i Litium versjon.

Ulempene med Litium er at de ikke tolererer misbruk slik NiCd gjør, og glemmer du deg ut, og lar Think Classic lade seg selv ut grunnet dårlig 12V batteri; koster det ikke bare 500 kr for nytt blybatteri, samt opplading av nå recondisjonerte NiCd blokker, men også en full pakke Litium batterier.

Think Classic kan forresten kjøpes ferdig konvertert, og med garanti. Se: http://www.euromatic.no/
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingebrigt

Har sett på sidene til Euromatic før, er ikke mye informasjon om konverterte Thinker der desverre. Budsjettet mit har uansett ikke rom for å dekke arbeidet, garantien og fortjenesten til et firma, så jeg må nok satse på å gjøre feil på min egen måte og håpe det ikke blir for dyrt.
Jeg er bilmekaniker av utdannelse, men har ganske nøyaktig null erfaring med elbil så jeg regner med å måtte lære ett og annet underveis.
Tanken jeg jobber ut fra er å klemme inn 40 stk 160Ah LiFePo4 blokker for en nominell spenning på 128V. Dette teoriserer jeg at skal gi meg kapasitet nok til å kjøre 2 x 36km mellom oppladingene og fortsatt ha 20-30% kapasitet igjen på batteriet uansett vær og føreforhold. Bor i Bergen, så temperaturer under -10 trenger jeg ikke bekymre meg for, dermed planlegger jeg å klare meg uten strømkrevende standby-funksjoner som batterivarming. Legger man til en GSM-basert spenningsvakt på hovedbatteriet burde de fleste eventualiteter være dekket.

Ken

#3
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16878706

Ved kjøp innen 15. mai er omregistrering inkludert i pris. En think for deg som betaler litt mer og ikke ønsker utlegg på batterireparasjon. Denne bilens modifikasjoner gjør det mulig for deg å behandle batteriene riktig. Funksjon (bryter på rattstamme) for evt. lang tids parkering med automatisk standby for hjelpebatt og automatisk lagringsmodus for NiCd driftsbatterier. 220 volt dobbelt stikkontakt i kupe (for evt luftavfukter eller programmert varme). Modifisert ladealgoritme med sterkt temperaturkorrigert ladeenergi. Batteriene blir aldri for varme eller for sterkt ladet. Og selvsagt: EL-CARE AS gir TRE ÅRS garanti på en feilfri batteripakke, med alle celler OK. Fra en eneste ladning, går den minst 80 km (ved et tilfelle 87,5km, en av siste dagene) Jeg ønsker å selge helst i Bergen. Alle andre fordeler med EL-BIL skulle være kjent.. Utv. rød farge, eksteriør og interiør har preg som nytt. Selges til Kr 140,000.


Her er noe grei til salgs fra Terje i Bergen område. Sier at han har forbedret lade algorhythm til Think biler. Hmmm.

EL-CARE er registrert i Lillestrøm og gi kurs i beskyttelse av følsom elektronikk.

Dere få tigge litt på dette først.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA