Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Likningsverdi på elbil, trekke fra for batterier?

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 11. april 2007, klokken 09:41

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

I fjor skrev vi på det daværende forumet at man med elbil burde kunne sette bilens verdi mye lavere enn for en personbil av tilsvarende alder, fordi batteriene utgjør elbilens verdi, og denne har en helt annen utvikling enn bilens. En elbil uten batterier er lite verd.

Er det noen som gjorde dette, og har fått problemer/spørsmål rundt dette i ettertid, eller er dette noe vi også i år kan hevde i selvangivelsen?

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

pappaen til El-Bjørg

Jeg fulgte dette rådet i fjor og fikk ingen problemer med skatteoppgjøret.
Har selfølgelig ikke hukomelse til å erindre hvilken verdi jeg anga
(må evnt. lete i fjorårets papirer), men uansett bør jo verdien settes lavere
når bilen har blitt eldre?
Hva bør man sette på en '99 model Berlingo?
(kostet 139.000 for snart 2 år siden)
Jeg har for tiden en c zero, men selger og kjøper ny om kort tid...

elektrolux

#2
2001 Mopedbilen min har blitt verdisatt til 32100, og det var en bil klar for huggeren. De som følger med, har fått med seg at ramma måtte sveises, og stort sett hele hjulopphenget fornyes. Bilen skal bygges opp som Elbil. Her skal jeg selvfølgelig klage, og kreve tilnærmet 0 verdi.

På P106'en regnet jeg tidlig ut nypris på 260 000 NOK med batterier - 160000 NOK i batterier og førte derfor opp nypris i 1998 til 100000 NOK. Den verdsettes i år til 16500.-, noe som egentlig stemmer bra dersom en ikke tar med verdien av batteriet.

Det rare er at Lancia Delta Integralen som har en reell verdi på over 250000 neste år verdsettes til 1000 kr i 15 år for så å sprette opp i reell salgsverdi igjen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Buddyabassadøren i Bergen - Elvis

Hei! Jeg skrev 104 000 for min 2006 Buddy. Det er prisen uten batterier. Det burde kanskje vært med et verdifall også tilsvarende motorsykkel? Jeg håper noen setter seg inn i dette og poster. Lette forgjeves blant biler med B eller D som drivstoff. Var ingen E der gitt.
Buddy-eier siden 2006. Blå Buddy City Jet -46 000 km. Rød Buddy Premium fra juli 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA