Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer Prius plugg-inn.

Startet av aki69, tirsdag 27. januar 2015, klokken 11:12

« forrige - neste »

aki69

Hei!

Er det folk her på forumet som har Prius plugg-inn?
Hvis ja, hva er deres erfaringer?

Jeg er klar over nye Golf GTE og Audi etron samt Outlander, men jeg tror Prius plugg-inn er også aktuelt kandidat for oss.(mye småkjøring i nærområde samt noen lengre turer inn i mellom).
Så har jeg lagt merke til at det ligger noen Prius plugg-inn ute på finn nå, med ikke alt for skrekkelige priser.


Radiobil1

Hva er praktisk rekkevidde på Plug in Prius (PiP)?

Thor-Egil Aarvik

Sitat fra: aki69 på tirsdag 27. januar 2015, klokken 11:12
Hei!

Er det folk her på forumet som har Prius plugg-inn?
Hvis ja, hva er deres erfaringer?

Jeg er klar over nye Golf GTE og Audi etron samt Outlander, men jeg tror Prius plugg-inn er også aktuelt kandidat for oss.(mye småkjøring i nærområde samt noen lengre turer inn i mellom).
Så har jeg lagt merke til at det ligger noen Prius plugg-inn ute på finn nå, med ikke alt for skrekkelige priser.

Nettopp skaffet en 2012 Prius PI. Liker godt soliditeten i drivverket, Bilens enkelhet og kjøreegenskaper. Med 16" vinterdekk er støyen litt høy i bilen. Tror det skal bli litt bedre med 15" sommerdekk. Mitt bruksmønster passer nok bilen godt. Ligger foreløpig på et forbruk på 0,14 l/mil.
Det mest spesielle med bilen er nok at bilen ikke kan produsere kupevarme uten at motoren er i gang. Personlig vil jeg plages lite av dette da min pendler avstand er kort. Jeg har montert DEFA SmartStart for å kunne komme til varm bil, og kan derved redusere bruken av varmeapparat. Men når vinteren blir som strengest vil jeg nok måtte benytte det for å holde varme og duggfri bil.

Har et hårete mål om å nå 0,15 l/mil som årssnitt. Da må jeg nok ned mot 0,1 l/mil før sommeren er over!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA