Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva savner vi på e-Golfene våre?

Startet av Sirup, mandag 26. januar 2015, klokken 10:41

« forrige - neste »

gamer73

åå gud bedre DET var noe av det styggeste jeg har sett;) Men dem syr vel gjerne vanlig sort også? hehe

skoTner

Sitat fra: gamer73 på torsdag 27. august 2015, klokken 08:55
åå gud bedre DET var noe av det styggeste jeg har sett;) Men dem syr vel gjerne vanlig sort også? hehe

haha... smaksak den der. Men målet er nok å vise at de kan skreddersy det akkurat slik du vil. Du bestemmer helt selv farger, mønster og sammensetning på alt du ønsker å utføre. Vil du ha et helt vanlig sort taktrekk, så fikser dem det rimelig.
Venter på eGolf

Chana

Kjekt å se at du kan få ting spesial laget, synd det er langt vekke.
Vet heller ikke om jeg ville brukt så mye penger på akkurat e-Golfen, senk og felg er ok  :)

Nå har jeg ikke trålt gjennom alle innleggene i denne tråden, men det jeg savner er memory i stolene og at bilen ikke husker hvor mange grader jeg satt klima på.  :-[
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

gamer73

enig..memory seter er vel absolutt største savn!!!

iGolf

Jeg savner elektronisk styrt førersete som B-klassen har og sort glans deksel istedenfor grå i dashboardet og sort taktrekk. Samt. elektronisk savner jeg at den ikke husker din forrige valgte kjørestil som eco+ og klima off. Dette er litt slitsomt å gjøre hver gang man setter seg inn i bilen.

skoTner

Sitat fra: iGolf på torsdag 27. august 2015, klokken 10:32
... og sort glans deksel istedenfor grå i dashboardet ..

Dette fikser du jo ved å nappe ut det du har og lakkere det sort :)
Venter på eGolf

als77

Nå har jeg ikke fått e-Golfen min enda, men savner allerede en fornuftig GOM  ;D
Ser at i3-eierne er veldig fornøyd med sin, faktisk så fornøyd at de sier at man kan STOLE 100% på den (dvs at den tar høyde for terreng, hastighet osv). Det hadde vært noe for en (snart) nybakt elbileier (som sikkert får rekkeviddeangst på sin første langtur)  :P

gamer73

Sitat fra: als77 på torsdag 27. august 2015, klokken 17:00
Nå har jeg ikke fått e-Golfen min enda, men savner allerede en fornuftig GOM  ;D
Ser at i3-eierne er veldig fornøyd med sin, faktisk så fornøyd at de sier at man kan STOLE 100% på den (dvs at den tar høyde for terreng, hastighet osv). Det hadde vært noe for en (snart) nybakt elbileier (som sikkert får rekkeviddeangst på sin første langtur)  :P

enig, men bruk greenrace på nettet og den blue emotion eller noe..så får du noenlunde forbruk derfra:)

als77

Du tenkte på denne, Gamer73? http://www.jurassictest.ch/GR/
Har ikke prøvd den, men ser jo ut til at den tar høyde for hastighet og høydeforskjell.

Ellers så var jeg innom en ruteplanlegger som også tok høyde for temperatur (ute og inne kupeen), uten at jeg finner den tilbake i farten :(

Hadde uansett vært digg å hatt dette direkte på GPS i bilen slik i3 tydeligvis har

HelectriC

Sitat fra: skoTner på torsdag 27. august 2015, klokken 08:32
Sitat fra: stein84 på søndag 23. august 2015, klokken 09:36
Sort taktrekk! Blir å se etter deler på nettet etter hvert.

Kan jo ettermonteres, men svindyrt hos merkeforhandler. Carlex Design kan skreddersy taktrekk for deg. Da får du likt originalt, med mønster, med annen type stoff osv. Og under halve prisen av å få montert et originalt:
http://www.carlexdesign.com/projects/23-golf-gti.html

man må og tenke på alle plastikkdetaljer som må lakkeres ellers vil det bli merkelig kontrast mellom svart taktrekk og lyse takhåndtak, airbagclips etc. Hørte om noen her på forum (eller i annet land?) som hadde fått de lakkert og etterhvert hadde fargen begynnt å flasse av, da blir det styggt. Er nok lit spesiell metode og maling som skal til for å klare de forskjellige temperaturer som kan være i en bil.
ioniq 5

vidolsen

Savner innstillinger av oppstartsmodus. F.eks. hvilken temperatur AC skal ha ved oppstart og hvilken D-modus bilen skal starte med.

At AC alltid starter med 22 grader er et merkelig ingeniørvalg og en uting. Alle andre biler jeg har hatt før starter med samme temperaturinnstilling som da bilen stoppet, og er etter min mening det eneste fornuftige.


e-Golf levert 18.05.15.

krist10an

Savner en indikasjon på ladehastighet (hva som helst: kW, km/t, A).

Og, er det virkelig ikke speilvarme på bilen? Har prøvd å slå det på for å få vekk dugg, uten at det ser ut til å ha noe effekt.

Blouberg

Sitat fra: krist10an på lørdag 12. september 2015, klokken 07:34

Og, er det virkelig ikke speilvarme på bilen? Har prøvd å slå det på for å få vekk dugg, uten at det ser ut til å ha noe effekt.
Mener da dette funker på min, men kun når rutewarme står på tror jeg.
Funker heller ikke via appen

Dexter

Varme i seterad bak
sort taktrekk
større motor
større batteri
litt raskere hjemmelading

Rio

Sitat fra: krist10an på lørdag 12. september 2015, klokken 07:34
Savner en indikasjon på ladehastighet (hva som helst: kW, km/t, A).

Og, er det virkelig ikke speilvarme på bilen? Har prøvd å slå det på for å få vekk dugg, uten at det ser ut til å ha noe effekt.

Joda, du må sette på varmen i bakruten OG du må ha speiljustereren pekende "NED".

I tillegg mistenker jeg at du må ofre en geit hver mandag.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA