Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Golf i bruk

Startet av 4Matic Fanatic, søndag 25. januar 2015, klokken 22:12

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Jess. Da var første uka som batteribileier over - jeg har brukt bilen ganske nøyaktig som jeg vanligvis bruker den gamle E-klassen: Til/fra jobb, butikk, kjøre unger hit og dit til trening og diverse, og det har (en dag med ganske knapp margin) holdt uka, uten å måtte sette den hjemme på lading mens jeg brukte bensin.

Jeg kjører IKKE økonomisk og prøver å sette nye rekorder for lavt forbruk (som jeg heller aldri har gjort) og jeg har kjørt forvarming det jeg kunne gjøre, godt og varmt i bilen og da er altså første ukes regnestykke som følger. På 7 dager og 50 mils kjøring har jeg spart ca 1000kr vs bensinbilen - og følger som sådan den noe løse regnestykket fra tidligere: Bilen betaler seg selv, ihvertfall så lenge man har gratis bom.

I tillegg kommer fordelene med å kunne frese forbi køen i kollektivfeltet fra tid til annen, og gratis parkering om man skulle trenge det.

Råde

Spennende regnestykke. Og hvem gidder å kjøre økonomisk når det koster ingenting å trampe plata i bunnen ;)
e-Golf | X75D

Bawler

Sitat fra: Råde på søndag 25. januar 2015, klokken 22:45
Spennende regnestykke. Og hvem gidder å kjøre økonomisk når det koster ingenting å trampe plata i bunnen ;)

Det har jeg funnet ut denne helgen og  ;D
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA