Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med min Renault Fluence ZE

Startet av cadaver, onsdag 21. januar 2015, klokken 20:31

« forrige - neste »

cadaver

Hei,

Jeg kjøpte bilen min for et år siden og hadde allerede begynt å få problemer  :(
I går jeg ønsket å bestille en første garanti oversikt (etter 300 tys km eller et år) på Renault service. Men det forhandler Renault nektet servis fordi det type bilen ble ikke solgt i Norge. Jeg har et spørsmål om noen allerede hadde et lignende problem?

Jeg har også skade på karosseri (trenger litt sveise), men servis Renault (Motor-Forum AS på Forus) kan ikke fikse feilen fordi dere vet ikke på hvilken måte koblet fra batteriet, hvis noen vet hvor jeg kan fikse bilen min.

Vennligst hjelp fordi jeg ikke vet hvor jeg skal lete etter en passende verksted.
Renault Fluence ZE 2013

kaiat

Synes å ha hørt om en Fluence-eier som måtte ta kontakt med Renault-importøren før forhandleren ble mer medgjørlig. Teknisk dokumentasjon burde forhandleren uansett ha til bilen da dette ligger på data og kan i hvert fall lastes ned fra Renaults internnett.

Garantireperasjoner burde også gå greitt så lenge du er innenfor fabrikkgarantien. Men det høres ellers ut som et klassisk tilfelle av "bruktimport-vegring" som enkelte bilforhandlere her i landet lider av...

Dette er vel i Stavanger? Det ser ut til at det er to Renault-forhandlere der, har du prøvd den andre?

Fluence ZE

Rogaland

tonheim

Noe nytt??

Har selv en Renault Fluence ZE, og Motor Forum Kristiansand sier jeg ikke har garanti på den. Selv om den er registrert for første gang i 2014, og det skal være fabrikkgaranti lenge. Sa jeg kunne reise til Danmark, der er det garanti!! Så er ikke overbegeistret over service de viser meg. Er jo uansett fabrikken som må dekke det. De på verkstedet sa de hadde vært på kurs for å jobbe med Fluence ZE, så rart at de ikke vil behandle meg som en Renault kunde da.

mvh Tonheim
Renault Fluence ZE, Nybilregistrert 2014 - Produsert 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA